• Beccastina

    december brudar 2012, var är ni?????

    Vi skall gifta oss 12-12-12 vilket faller sig väldigt naturligt då vi blev tillsammans 12/12-06 :)

    Kyrkan är bokad, Tärna och Bestman är utsedda och de har tackat ja, nu återstår "bara" resten!

  • Svar på tråden december brudar 2012, var är ni?????
  • Fremm

    Tack Jessika! ♥


     


    Känns så kul att pyssla men när jag visade checklistan och den uppskattade budgeten så känns det som en helt omöjlig plan både tidsmässigt och pengamässigt, vi har räknat med en budget på ca 60.000 och nu ligger vår budget på 90.000 där vi betalat ca 20.000 redan... för våra löner och så... får ett bidrag från våra föräldrar och de är inräknade i de 60'.


    Vissa saker är ju svåra att uppskatta när man inte fått priser än, som mat och dryck som är stora summor... men det är så mkt småplock som kostar på oxå och som man inte räknar med...

    Har planerat att göra sånna fina toalettkorgar oxå tror jag använder korgar från Ikea som jag har hemma och som jag kan ställa lite roligt i... tycker det är en söt gest... vill gärna pimpa toaletterna lite så att de blir lite trevliga, kanske med något doftljus och några söta handdukar... det trilla på nya saker hela tiden...


     


     

  • Minuz

    Lokal lokal lokal................ den eviga frågan

    Spf lokalen. kostar ca 500 kr fr-sö
    allt finns, dock litet kök, måste sänka volymen kl 23

    Skolans matsal kostar 450 kr fr-sö
    men då ingår inte kök, diskmaskin osv, utan det kostar 1200 kr om jag vill använda det...... Och jag behöver en "behörig" personal i köket. Men det kanske går med mig då jag jobbat som kokerska hos kommunen tidigare, bara jag fick en genomgång sa de.
    Och här finns ju inga vinglas, ingen musikanläggning osv

    Vad hade ni valt?????

  • teddy

    Ja, tycker också första alternativet låter smidigast Minuz!

    Fremm, gillar verkligen era ljusdekorationer! :) Tänkte göra nåt liknande med uppochnervänt glas me blomma i, men nu har vi nog bestämt oss för annat... men det är så fint! :)

    Imorgon blir det till att visa min klänning för mamma o blivande svärmor! Ska bli så kul! :) 

  • teddy

    Förresten! Idag fick vi ett brev från PRV där de stod att de avser att godkänna vår ansökan och att kungörelsen om de nya namnet snart kommer att gå ut! OJJ va spännande det känns! Jag har väl ingen riktig aning om va som kommer hända nu, men de e väl bara att vänta tror jag...! :) ...o hoppas på att ingen har något emot de, haha!

  • Fremm

    Teddy, tack! Kul att du gillar dem! :)

    Spännande att ni fått svar från PRV och att de kommer att godkänna namnet! Grattis!


    Igår va vi hos guldsmeden och det kändes så bra och i detta läget lät det inte som ringen kommer bli så dyr trots allt, vi har en del guld att byta in och några små diamanter så den blir billigare än väntat. Det blir fem 0,02 ct diamanter på var sida om en rosa safir. Ringen är 3 mm bred, tror den kommer bli sååå fin så nu väntar jag bara på att att få se en skiss på ringen och även testa något liknande...

    Idag ska jag äntligen till sömmerskan så jag vet om hon klarar av att sy in min klänning över huvud taget, kan hon inte det får jag nog beställa en ny och försöka sälja den andra... ska bli roligt att få prova klänningen igen...

    Känner mig dock lite stressad över viktnedgången, sen jag va i London i helgen har jag inte kännt mig alls motiverad att vara duktig och äta rätt, träna osv som jag gjorde innan resan, måste få upp motivationen igen... :-/ kanske hjälper det när jag provar klänningen...

    Va på Netto på lunchen och hittade en hel del roligt... de har ju rätt mkt det stundtals.... köpte lite till nödkorgarna på toaletterna, doftljus även de till toaletten och lite annat smått och gott... hittade även presenter till barnkalaset dottern ska på i helgen, perfekt!

  • Minuz
    teddy skrev 2012-09-20 14:20:41 följande:
    Förresten! Idag fick vi ett brev från PRV där de stod att de avser att godkänna vår ansökan och att kungörelsen om de nya namnet snart kommer att gå ut! OJJ va spännande det känns! Jag har väl ingen riktig aning om va som kommer hända nu, men de e väl bara att vänta tror jag...! :) ...o hoppas på att ingen har något emot de, haha!
    Så kul!
    Bara en fråga............ Hur lång tid tog det från att du skickade in ansökan innan de hörde av sig?
    Undrar eftersom jag ivrigt väntar på svar från dem......
  • lycklig01

    nu är både fotograf och frisör fixade, känns bra för jag var så stressad över det, kändes som att det började bli dax att få det klart! fotografen kommer vara med oss hela dagen, LYX :) hade en tänkt frisör som inte jag fick några raka svar utav och var in och hörde på ett annat ställe, där fixade de tid för prov uppsättning, tid på bröllopsdagen och pratade om hur jag ville ha det på en gång! Blev dessutom billigare :)


     


    har ni andra funderat på underkläder? det är min stora gnagande tanke nu! kanske bra att slut prova klänningen först så man vad som passar under den! har en korsett om jag skulle behöva det, blir det bh, funderar jag på wonderbra! vet att jag vill ha stay ups och strumpebandshållare ochkså! vad ska ni andra ha?


  • Fremm
    lycklig01 skrev 2012-09-20 22:23:53 följande:

    nu är både fotograf och frisör fixade, känns bra för jag var så stressad över det, kändes som att det började bli dax att få det klart! fotografen kommer vara med oss hela dagen, LYX :) hade en tänkt frisör som inte jag fick några raka svar utav och var in och hörde på ett annat ställe, där fixade de tid för prov uppsättning, tid på bröllopsdagen och pratade om hur jag ville ha det på en gång! Blev dessutom billigare :)


     


    har ni andra funderat på underkläder? det är min stora gnagande tanke nu! kanske bra att slut prova klänningen först så man vad som passar under den! har en korsett om jag skulle behöva det, blir det bh, funderar jag på wonderbra! vet att jag vill ha stay ups och strumpebandshållare ochkså! vad ska ni andra ha?


    Härligt att ha det fixat! Våra vänner är turligt nog bröllopsfotografer och gäster på vårt bröllop så de kommer att vara med oss hela dagen oxå, verkligen lyxigt! :) Är oxå lite sugen på att besöka frisören, jag har bokat min frisör för den stora dagen men skulle vara kul att träffas snart och diskutera lite kring frisyren och boka tid för provuppsättning med mera... :)

    Funderar oxå på underkläder jag, idag när jag provade brudklänningen en andra gång så märkte jag tydligt att sömmarna lyste igenom vilket beror på att min hud är brunare än själva klänningen (vilket ju är tur ;)) men det är inte så fint att sömmarna syns så jag funderar på att ha något silkeslinne eller korsettaktigt under så att det blir heltvitt... vill ju ha bekväma men fina underkläder, behöver en bra push up bh för att fylla ut klänningen och göra bysten lite större... funderar på om jag skulle lyxa till det med ett besök på twilfit eller change framöver... :)
  • Pekkiisch4

    Jag var och besökte firsör/sminkös igår och dem ringde nu ikväll så nu har jag alla tider inför big day, + konstulation :) dock kommer det gå på lite väl mycket pengar än jag trodde från början, men nu är den och knipa igen i alla möjliga utgifter. Dessutom kommer det ta mer tid än jag trodde också.. haha :p

    Nu är det bara det "sista" kvar. Känner stressen smyger sig på.. typiskt. :)

Svar på tråden december brudar 2012, var är ni?????