• Beccastina

    december brudar 2012, var är ni?????

    Vi skall gifta oss 12-12-12 vilket faller sig väldigt naturligt då vi blev tillsammans 12/12-06 :)

    Kyrkan är bokad, Tärna och Bestman är utsedda och de har tackat ja, nu återstår "bara" resten!

  • Svar på tråden december brudar 2012, var är ni?????
  • hallonfrossa
    Fremm skrev 2012-09-11 09:10:07 följande:
    Hallonfrossa, superfina saker - tyckte gästboken va så charmig, hur har du gjort den? Var ifrån fick du tag i det söta brudparet? :)

    Har inte pratat med frisören än - har lite bilder som jag tänkt ta med... har ganska tunt hår och det är inte så långt heller (axellångt) så jag räknar med att jag får ha en del löshår i mitt hår... hade tänkt mig något sånt här:

     


    Tack, ja jag är nöjd :D Hittade dem bland scrap booking sakerna i en bokaffär, men det var bara kläderna så det andra fick man fixa och trixa till själv :D

    Jätte fin frisyr!!
  • hallonfrossa
    Minuz skrev 2012-09-12 12:49:02 följande:
    Lokal

    Vad hade ni valt?

    Församlingshemmet:
    Osäkert om man får ha alkohol
    Ligger bredvid kyrkan
    Allt finns där som man behöver
    Måste vara städat söndag morgon
    Gratis

    En annan kyrka:
    Toppenlokal
    matsal + festlokal
    Ingen alkohol
    Pris ?

    Hembygdsgården:
    Ligger va 200 m hemifrån
    Trångt
    matsal + litet rum för dans
    Lite härligt med den gammaldagsa känslan
    Pris 2000 kr fre-sön
    Jag hade nog valt Hembygdsgården så länge det inte blir för långt ifrån kyrkan och ni känner att ni vill ha bar.
    Att det är trångt är oftast ganska så mysigt! och 2000kr var inte så farligt dyrt (enligt mig)
    :)
  • hallonfrossa
    smulan8118 skrev 2012-09-11 22:57:52 följande:
    Tyckte att klänning nr 1 var mycket fin!! :)
  • hallonfrossa
    Fremm skrev 2012-09-11 09:19:05 följande:
    Har pysslat lite jag med... har gjort dessa brosch"blommor" som jag ska dekorera brudbuketterna med... :)

     


    Gud vad fina!!! hur har du gjort dem?
  • hallonfrossa

    ÄNTLIGEN!!!!!

    Jag är nu fördig med de nedrans festprogrammet! är bara att skriva ut nu och det är sååååå skönt!!

    Har även gått igenom allt som är kvar att fixa inför Dagen D, och det visade sig faktiskt vara minimalt med saker kvar vilket är otroligt skönt!!

    Fick även veta idag att våra ringar har kommit så dem ska hämtas och det är en toppen kännsla att alla bitar faller på plats Hjärta 

  • hallonfrossa

    Har ni tänkt ge era tärnor någon sorts gåva??
    jag håller på att knåpa ihop halband med matchande örhängen till mina.




    Vad tycks?? 
    Jag är i alla fall mycket nöjd Glad
     
  • Minuz
    vinterfrost skrev 2012-09-13 15:34:32 följande:
    Minuz skrev 2012-09-12 15:59:33 följande:
    Det är ju just det...... Beror på församlingen! Vad de bestämt. Det sa en av prästerna till mig, han kom nämnligen från den andra kyrkan där det är tillåtet och här är det inte det. Han tyckte det var konstigt..... men men
    Kan du inte fråga snääällt ifall ni inte kan få servera bara lite vin och öl till maten. Det är ju inte så att ni ska ha en suparfest (eller :-P ) Man får ju vin i nattvarden ju varför ska de vara så emot de i övrigt ju...

     
    Absolut ingen alkohol fick jag till svar idag när jag var där. Men på borden stod öl, fast "bara" 2,1%. men är det inte alkohol? Ska fråga dem sen för tanten satt i telefon idag och orkade inte vänta.
    Men den lokalen måste var astädat och klar senast kl 9.00

    Gå in på kinaklänningar och gaffel därimellan och kolla bilderna på de olika lokalerna!
  • Pekkiisch4
    Minuz
    Det är svårt det där, jag var också inne på församlingshemmet men ingen alkohol, går bort enligt mig. Hembygdsgård, trångt går också bort enligt mig för jag vill ha alla i ett rum för gemenskapen.

    Jag valde faktiskt en idrottsklubbs - klubblokal !
    såg att mönsterås GOIF tar 600kr för deras lokal för icke medlemmar.

    I mönsterås, hur blir det med t.ex. Oknö krog, och kronmunken, Nynäs Cafe & Restaurang? kan dem fixa något?

    Eller är du helt inställd på just församlingshemmet och hembygdsgården?

    Svårt det där !! :)
  • Minuz
    Pekkiisch4 skrev 2012-09-14 14:46:19 följande:
    Svårt det där !! :)
    Gif lokalen är för liten annars hade den varit perfekt.
    oknö krog har ju inte öppet
    munken är alldeles för dyra
    nynäs är ju en sommarrestaurang med endast uteservering.
    var faktiskt inne på att kolla om man fick hyra skolans matsal........
    Hade gärna hyrt oknö torpet, men den är inte isolerad och saknar värme så den hyrs inte ut vintertid.
    Jag vill helst ha en stor tom lada......... Men det brukar ju inte finnas någon värme i dem, dumt med lokal på vinterhalvåret.....
  • teddy

    Ja, de e svårt att hitta en bra lokal alltså...
    Vi hade lite tur, hittade en billig o fin församlingslokal som vi blev lite kära i... o vin o så va inga problem där. Dock e byggnaden ganksa liten så de kommer nog bli hjärtligt trångt, så att säga! Men de e svårt att hitta nåt som passar in på alla kraven man har, de e de!
     

Svar på tråden december brudar 2012, var är ni?????