december brudar 2012, var är ni?????
Vi skall gifta oss 12-12-12 vilket faller sig väldigt naturligt då vi blev tillsammans 12/12-06 :)
Kyrkan är bokad, Tärna och Bestman är utsedda och de har tackat ja, nu återstår "bara" resten!
Vi skall gifta oss 12-12-12 vilket faller sig väldigt naturligt då vi blev tillsammans 12/12-06 :)
Kyrkan är bokad, Tärna och Bestman är utsedda och de har tackat ja, nu återstår "bara" resten!
Smulan, gud så gott det lät!
Ang bordsdekorationer så kommer jag ha mossa (har ju mossgrönt i temafärg bla) liggandes längst hela bordet o så massa ljuslyktor i olika storlekar (glasburkar som jag limmat spets på och brunt band). Blir nog någon blomma med men har inte bestämt så långt..
Mina insperationsbilder till dukningen
Jag skulle också vilja fixa med vår dukning, men vi ska vara på en festlokal där de fixar allt det där själva. Vi bestämmer färgen på blommorna men det är det hela.
Tänkte dock höra med dem om man inte kan göra egna dekorationer - av lite enklare slag åtminstone. Lämna dem kvällen innan... kan ju inte vara mer jobb för dem att ta "mina" dekorationer.
Funderar även på att beställa sizoflor eller organza på rulle att ha som löpare på borden, på de vita dukarna. Vad tror ni...tror ni de går med på det? Det är ju inte så mkt jobb med att rulla ut en duk extra...eller? =/
Idag har jag pysslat med lite ljuslykortorna, postat hindersprövningen och namnändringen
Härligt att höra att det händer lite här i tråden! :)
Vi kommer med stor sannolikhet har porterstek med fräscha tillbehör och potatisgratäng till varmrätt, den kommer serveras i bufféform.
Vad gäller dukningen så har jag inte heller så bra koll på hur det kommer att bli, svårt när man inte kan testa innan... får kanske prova hemma sen för att se så det blir lagom... varken för mkt eller för lite... men så här har vi tänkt i alla fall. Det blir långbord som ett E fast med fyra tungor. Linnedukar och medaljongtapet i vit och silver som löpare, hade annars tänkt sizoflor men jag ville ha cerise och min blivande ville ha lime... ;) (våra färger) så va valde en neutral färg som botten. Sen ska vi ha uppochnervända vinglas så på foten står det cerisa och limegröna blockljus om vartannat som jag tänkt dekorera med ståltråd och pärlor i den andra färgen (rosa blockljus och limegröna pärlor och tvärtom). I glaset ska vi ha en ros som dekoration. Det enda kruxet med det är att man måste sätta ut rosorna så sent som möjligt då de inte håller sig så länge utan vatten, har inte kommit på någon bra lösning för det än...
Sen skulle jag vilja ha vita höga vaser med buketter av brudslöja i... det skulle vara vackert och få lite höjd, nackdelen med det är som ni skrivit att man inte vill att någon ska skymmas av blommorna... sen ska vi sprida ut lite diamanter och bling på borden. festäfte, servetter och eventuellt servettringar samt favoraskar ska oxå få plats på borden. Kanske några enkla ljuslykor med värmeljus i från Ikea för att få ytterligare ljus på borden... mkt ljus och mysbelysning ska det vara.
Vi har tänkt att köpa ljusdraperislingor att sätta över fönstren och så har jag ett bild på att man kan ha även bakom duken vid antingen tårtbordet och/eller honnörsbordet, har dock inte testat om det går än och om det lyser igenom dukarna vi ska ha...
På honnörsbordet blir det lite extra, vi har köpt fyra ståtliga vita ljusstakar dit, med samma blockljus på, sen ska vi ha en brudbåge... hade velat ha klädda stolar men har nog så gott som valt bort det pga tid och kostnad, kanske att man kan klä endast brudparets (dvs våra) stolar för att det ska se lite festligt ut?
Ja så långt hade vi nog tänkt med dukningen... ;)
Har fortf inte skickat in hindersprövningen men det ska väl bli nu i mitten av sept.
Idag kom våra inbjudningar ut, så nu är det ju offentligt. =)
En av mina vänner blev eld och lågor, ville typ vara med på allt - jätteglad.
Jag funderade länge på att ha henne som tärna men valet blev inte så.
MEN, hon sjunger...å ville gärna sjunga i kyrkan.
Jag har redan "bokat" en annan tjej som ska sjunga.
Kan jag ha flera solister och blir det för mkt med 3 låtar i kyrkan?
Vi ville gärna ha Annies song (men på svenska) och allra helst med en manlig solist. Men vi hittade ingen, så tänkte "nöja" oss med en kvinnlig..
Nu har min kompis en killkompis som nog kan sjunga den... skulle vara superkul.
det är isf första solisten, å så ville min kompis sjunga...hon är nr 2...å så tjejen som jag redan pratat med...nr 3.
Ni förstås kanske mitt dilemma? kan man verkligen ha så??
Noterna till Elin´s Lyckorus går verkligen inte att få tag i verkar det som.. Hur gör ni andra? (för visst var det fler som skulle ha den låten)
idag har vi gjort provdukningen inför bröllopet, jag är faktiskt rätt nöjd :) Den finns på min blogg om någon vill se, ni får gärna komma med tips om ni har några :)