• Beccastina

    december brudar 2012, var är ni?????

    Vi skall gifta oss 12-12-12 vilket faller sig väldigt naturligt då vi blev tillsammans 12/12-06 :)

    Kyrkan är bokad, Tärna och Bestman är utsedda och de har tackat ja, nu återstår "bara" resten!

  • Svar på tråden december brudar 2012, var är ni?????
  • MatildaMattias
    lycklig01 skrev 2012-08-28 18:24:26 följande:
    Nu har vi fyllt i och fyllt i hinderprövning och namnbyte! Känns lite konstigt att inte så länge till heta sitt efternamn, är ju ändå en del av ens identitet! Hur känner ni andra inför namnbyte?!
    Jag ska inte byta, han byter istället. Jag vill absolut behålla mitt efternamn, barnen heter mitt namn och min blivande mans namn är lite för vanligt tycker jag. Eftersom han struntar i vad han heter så byter han, skulle han ändra sig så gör vi inget alls, då behåller vi våra vanliga namn.
    teddy skrev 2012-08-29 14:33:22 följande:
    En undran till er alla...
    ska ni va baraxlade i kyrkan o ska ni ha slöja??

    Jag har själv lite problem med hur jag ska ha de o vill höra hur ni tänker! 
     Ja, jag ska vara baraxlad ikyrkan, jag vill inte ha något som döljer den fina klänningen.  
  • Fremm
    hallonfrossa skrev 2012-08-28 16:44:34 följande:
    Det är så oerhört tråkigt, tycker jag, när folk inte kan osa:à i tid, vi skickade ut inbjudningarna tidigt (1år innan) för att alla skulle kunna boka in och så hadde osa 1juni, men ändå är det en familj som VÄGRAR svara på om dom tänker komma, det som gör mig mest ledsen över det är att det är m2b ända bror och i alla fall jag hoppas på att folk kanske prioriterar ett bröllop, åtminstone till ett syskon :( *SUCK*
    Usch va trist, förstår att ni blir besvikna när en sån nära person som sin bror inte kan svara i tid, de tror och hoppas man ju på att höra från först! Har ni frågat dem varför de inte svarat eller vad väntar de på? Hade det varit en bekant eller liknande så hade jag helt strykt dem som om de inte tänker komma men en bror är ju lite annorlunda! :-/
  • Fremm
    Pekkiisch4 skrev 2012-08-28 17:40:10 följande:
    Mitt löshår kom hem idag ! :D jätteglad ! Eftersom jag är rödhårig är det väldigt svårt att hitta rätt färg :) men nu har jag det ! kommer garanterat vara långhårig på vår dag ;D

    Känns som jag hamnat i en lite dvala om bröllopsbestyren. Tror luften gick ur mig lite efter inbjudningskorten.

    I min bör att göra lista är egentligen:
    boka sminkös och frisör,
    florist.
    Köpa skor till m2b.
    Fixa mönster till min cape och köpa tyg.

    Åka till Tyskland står på listan också, men i oktober

    Kram !

    Åh va roligt att du hittat rätt färg på löshåret, hoppas att min frisör hjälper mig med löshår och rätt färg när det närmar sig, vill ha lite längre men framförallt fylligare hår än mitt vanliga. Har ni kikat på vad ni vill ha för frisyr, visa gärna bilder! :)


    Har mkt kvar på listan jag måste göra mest pyssel och sånt, har nog bokat det mesta men sen att spika hur man vill ha menyn, dukning, dekorationer osv har vi inte kommit så långt.


    Vi ska oxå till Tyskland, antagligen i oktober ;).

  • Fremm

    Vi har båda ganska så ovanliga efternamn, hans är nog lite vanligare än mitt eftersom mitt efternamn enbart finns i min släkt men å andra sidan kommer det från 1600-talet nångång så släkten och namnet har spritt sig ganska mkt. Hade han haft ett -ssonnamn hade jag nog velat behålla mitt och att han skulle ha samma men nu när han har ett fint efternamn så tar jag gärna det. Min dotter ska byta till hans oxå så vi heter samma i hela familjen. För mig tycker jag att det är en viktig bit när man gifter sig att man heter samma, fast det är ju bara vad jag tycker och vill. Har redan börjat öva på autografen ;) ser fint ut tycker jag men visst kommer det kännas konstigt och man kommer nog både säga och skriva fel ett antal gånger... men mysigt och roligt oxå! :)

    teddy: ja min klänning har ju axelband så helt bart blir det ju inte men jag vill inte heller ha något som täcker min fina klänning i kyrkan. Däremot har jag en pälscape när vi går ut efter vigseln.

    Jag har alltid tänkt mig slöja och tiara/krona men på sistone har jag ångrat mig och tänker att jag vill ha ett vackert brudsmycke i stället så det blir nog ingen slöja tror jag inte, vill inte att den ska täcka min frisyr men ångrar jag mig så får jag låna min systers som är väldigt vacker (måste ju ändå ha något lånat)

    Förresten ska ni ha det? Något blåt, nytt, lånat och en slant i skon (eller hur den nu går ;)). Det tänkte jag! :) Ska ni ha strumpeband? Var har ni hittat det? :)

  • lycklig01

    Fremm: håller med om namnbyte, vill att vi heter samma hela familjen så jag byter pga av det! Så mysigt att kunna säga familjen....! Vet inte hur jag ska göra med strumpeband och något nytt, lånat mm det är något jag fortfarande funderar på! Svårt med något lånat så man redan har typ allt! Det enda som i te är köpt ät ju underkläder och det vill jag inte låna ;)


  • Fremm

    Här kommer en bildkavalkad på min klänning beställd från Jenjenhouse. Jag är supernöjd!! Päls"sjal", skor och väska är oxå därifrån. Det enda minuset va att klänningen är en aning förstor ändå beställde jag en mindre stl eftersom jag ämnar gå ner några kilo till innan dagen D. Nu har min m2b dragit åt snörningen så mkt som han har kunnat och ändå hade jag velat dra åt mer men det är väl inget en sömmerska inte kan fixa antar jag. Funderar oxå lite på kjolen, med högklackat och underkjol blir det täckande undre tyglagret kortare än det övre skira lagret, är det något som stör er? Vad tycker ni annars? :D











Svar på tråden december brudar 2012, var är ni?????