• Beccastina

december brudar 2012, var är ni?????

Vi skall gifta oss 12-12-12 vilket faller sig väldigt naturligt då vi blev tillsammans 12/12-06 :)

Kyrkan är bokad, Tärna och Bestman är utsedda och de har tackat ja, nu återstår "bara" resten!

• Svar på tråden december brudar 2012, var är ni?????
  • virdne

LYcklig01, jag är jättenyfiken på bilder :D har själv vart inne på eBay och kollat på den boleron :)

• Pekkiisch4
    teddy skrev 2012-08-23 16:08:19 följande:
    Åhh va roligt när det händer massa saker i tråden! :) Har inte varit inne på några dagar o nu bara sprutar de haha! De låter som om alla kommit in i någon slags racer-tid då mycket blir gjort! haha!

Ang psalmer ska vi ha 411, gud har omsorg, och 297, härlig är jorden. 297 är för mig en julpsalm o typ den enda psalm min blivande kan, så den var given i sammanhanget! :) och 411 är både min o min pappas favorit, o de e pappa som ska viga oss så de e ju kul! :)
    Vi har inte bestämt utgång än men vår ingångslåt är denna, på orgel

">

">The Legend of Zelda Theme - YouTube

Solosånger är en låt min mamma har gjort och come what may och kärleksvisan! :) De e visst populära här förstår jag, hihi! :) Men det är så kul att kunna använda en sång som mamma har skrivit, de blir lixom lite extra fint då på nåt sätt! :) det är mina systrar/tärnor som ska sjunga... :)

O det är roligt att läsa att vi är några stycken som ska ha silverdetaljer på klänningarna för att det känns lite vintrigt, ska jag me! :) Jag ska in och testa min klänning imorgon, e så spänd! Hoppas hoppas hoppas den passar fortfarande, hahaha! Har inte testat den sen jag köpte den i oktober förra hösten! :P

Sen är det ju det här me efternamn o så som ni nämnt lite här ovan...  Kan man fixa hindersprövningen o sen skicka in om de nya efternamnet?? Minuz, hur tänker ni göra me efternamnspappren o hindersprövningen? 

Har förresten varit och möblerat i vår festlokal idag! Efter mycket om och men fick vi det att funka! Är en rätt liten sal o vi kommer bli rätt många, men som sagt, de gick! :) Va trötta o nöjda efteråt haha!

Kram alla och hoppas alla planer går som planerat! :)
    Ja, Teddy, här gäller det att hänga med ;)

Hindersprövningen kan man skicka in innan ! Där är det ju era nuvarande namn som gäller :) ni kan lämna efternamnsblanketten till vigselförättarn innan ni vigs som senast ;)

Tycker det är superkul att vi är så många som är aktiva här inne nu ! :)

Superfina klänningar ! Ville också haft silvrigt, men mina pärlor är champange färgade,  men det får gå ;)

Det har börjar trilla in svar nu från inbjudningarna ! och som vi trodde så ringer dem anvående nya flickvänner.. men som jag sagt skulle något hända vill jag veta det fort ! så vi kan räkna bort igen.

Kram !
  • teddy
    Pekkiisch4 skrev 2012-08-23 17:45:41 följande:
    Ja, Teddy, här gäller det att hänga med ;)

Hindersprövningen kan man skicka in innan ! Där är det ju era nuvarande namn som gäller :) ni kan lämna efternamnsblanketten till vigselförättarn innan ni vigs som senast ;)

Tycker det är superkul att vi är så många som är aktiva här inne nu ! :)

Superfina klänningar ! Ville också haft silvrigt, men mina pärlor är champange färgade,  men det får gå ;)

Det har börjar trilla in svar nu från inbjudningarna ! och som vi trodde så ringer dem anvående nya flickvänner.. men som jag sagt skulle något hända vill jag veta det fort ! så vi kan räkna bort igen.

Kram !
    ja! de där me nya flickvänner/pojkvänner har jag också tänkt på! Har fått lite frågor om det vi med... hur gör ni?? vi har lixom inte plats till fler...
  • hallonfrossa
    teddy skrev 2012-08-23 19:21:34 följande:
    ja! de där me nya flickvänner/pojkvänner har jag också tänkt på! Har fått lite frågor om det vi med... hur gör ni?? vi har lixom inte plats till fler...
    Vi har sagt att de som inte är ett par  när inbjudan skickas ut får tyvärr inte ta med nyblivna pojk/flickvänner( så vida inte många andra hoppar av) det går inte annars, man kan lixom ta in hur många som hälst om man inte sätter stopp någon stans. :P
  • hallonfrossa
    vinterfrost skrev 2012-08-23 16:37:03 följande:
    Bilder på klänningen och tärnklänningen!
    Jätte fina klänningar!!
    Längtar efter min som hänger hos skräddaren och väntar :D 
  • Jonna1983

Okej, klockan är alldeles för mycket, ska verkligen sova. Var ju bara tvungen att gå in och säga hej. Verkar just precis som att det händer mycket. Klänningarna börjar ramla in. Min är fortfarande hos sömmerskan, där ligger den bra och väntar. Åh vad jag hoppas det blir bra!

Idag beställde vi våra inbjudningskort! Ingen av oss är särskilt kreativ och dessutom vill vi lägga pengarna på det som är viktigt så det fick bli Vistaprint. M2B hittade en jättegullig design med ett slott och kungakronor. Lite sagotema och eftersom vi är en saga så passade det bra. Med tryck i fyrfärg, baksida i fyrfärg, exklusivt glansigt papper och kuvert betalade vi 245 kronor för 70 stycken. Inga pengar alls! Jättenöjd. Och frakten var gratis just nu, så där sparade vi också pengar. 2 veckors leveranstid, lite pyssel med adressetiketter och sen kan de skickas iväg. Hurra!

Nu hoppas jag att ni får en fin fredag allihop!

Kramar från Jonna

121208 säger J+A ja.
  • Pekkiisch4
    teddy skrev 2012-08-23 19:21:34 följande:
    Vi sparade faktiskt 2 platser till "övriga" och jag hade på känn om just den här personen, men dem har dejtat i 2 år, men vill inte kalla sig par ;D (löjligt tycker vi) men vi har träffats och så så hon e välkommen. Dock tror jag inte hon kommer ha jättekul, då hon är väldigt blyg, försiktigt tystlåten och brukar gömma sig i ett hörn  :P
    Men jag ser det inte som mitt problem, :)
    Sen självklart om de är folk som hoppar av :)

Just nu känns det som jag hamnat i "förtidigt att börja med" . Vill pyssla och härja med bröllopet men vet inte riktigt vart jag ska börja. Har alla dekorationer till dukning osv redan hemma. Festhäftet är nästan klar, men behöver min brors dator för och fixa. Men har ingen bil just nu. :p Känns lite tomt när alla inbjudningskort som jag med mycket lågt tålamod och många utbrott det senaste halvåret fått ut :p

Dock får jag väl börja planera Tysklands-resan :) fast den ska inte gå förrän i oktober,,

Kram.
  • MatildaMattias

När jag läser här förstår jag att jag måste ha skickat mina inbjudningskort väldigt tidigt. Vi skickade dem för en månad sen och har osa senast 8 september. Så nästan alla har redan osat, och det underlättar ju planeringen en hel del.  

• teddy

Woho, frisör kan numer checkas av på listan! :)
    Va precis hos frisören o de kommer bli jättebra! :) En sak mindre att oroa sig för hihi!

O nu ska jag strax iväg o prova min klänning igen, vilket jag inte gjort sen i oktober förra året! Iiiiiiihh! :) 

• Minuz
    MatildaMattias skrev 2012-08-22 18:25:25 följande:
    Här kommer en bild på mig i min klänning. Jag ser en aning stel ut och klänningen är absolut vackrare i verkligheten. Bak är ett släp och snörning i ryggen. Tyckte att den blir extra fin på vinterbröllop med alla silvriga detaljer. :)

JÄTTEFIN!!!!!!
Svar på tråden december brudar 2012, var är ni?????