• Beccastina

    december brudar 2012, var är ni?????

    Vi skall gifta oss 12-12-12 vilket faller sig väldigt naturligt då vi blev tillsammans 12/12-06 :)

    Kyrkan är bokad, Tärna och Bestman är utsedda och de har tackat ja, nu återstår "bara" resten!

  • Svar på tråden december brudar 2012, var är ni?????
  • vinterfrost
    lycklig01 skrev 2012-06-02 15:34:57 följande:
    Lovade att berätta hur de närmstas reaktioner på inbjudningarna var: Mamma ringde och typ grät och var överlycklig, hon hade verkligen inte anat någonting alls! Min pappa vart väldigt formell och tackade för inbjudan, Jag sa till honom att det är bara att börja fila på talet då eftersom brudensfar håller första talet, (det skulle betyda så mycket om han skulle hålla tal men jag tror inte att han kommer göra det) Svärmor vart också glad, tyckte att det var bra med något roligt under vintern! På måndag/tisdag får alla andra sin inbjudningar så då får vi se vad de säger :)
    Åh vad härligt med såna reaktioner
  • vinterfrost

    Åh jag lider med brudarna som gifter sig idag, iallafall här om kring. För det har fullkomligt öst ner regn hela dagen samt blåst massa. 5 grader stod termometern på tidigare idag BRR. Inte vad man önskar sig i ett juni bröllop. Valde vinterbröllop just för att man inte behöver bry sig så mkt om väder men ju mer jag funderar på det så spelar det ju visst roll! Vill ju ha gnistrande snö och sol för att kunna fotas utomhus.. Att man aldrig är nöjd

  • teddy
    vinterfrost skrev 2012-06-02 22:53:53 följande:
    Åh jag lider med brudarna som gifter sig idag, iallafall här om kring. För det har fullkomligt öst ner regn hela dagen samt blåst massa. 5 grader stod termometern på tidigare idag BRR. Inte vad man önskar sig i ett juni bröllop. Valde vinterbröllop just för att man inte behöver bry sig så mkt om väder men ju mer jag funderar på det så spelar det ju visst roll! Vill ju ha gnistrande snö och sol för att kunna fotas utomhus.. Att man aldrig är nöjd
    Eller hur! Grejen me vädret e ju att man inte kan va säker någonsin... inte nån tid på året kan man säkert veta att det blir bra väder... som denna helgen... kallt o regn som du säger... o de e i juni! troligtvis är det samma väder som det kommer vara i december hahaha! så, man få bara be att vädergudarna är med en! ;)

    men alla ni decemberbrudar.... va har ni för backup-plan om ni inte kan fotas utomhus??? för vår del börjar just den punkten bli en panikpunkt! 
  • Pekkiisch4
    teddy skrev 2012-06-03 12:06:15 följande:
    Eller hur! Grejen me vädret e ju att man inte kan va säker någonsin... inte nån tid på året kan man säkert veta att det blir bra väder... som denna helgen... kallt o regn som du säger... o de e i juni! troligtvis är det samma väder som det kommer vara i december hahaha! så, man få bara be att vädergudarna är med en! ;)

    men alla ni decemberbrudar.... va har ni för backup-plan om ni inte kan fotas utomhus??? för vår del börjar just den punkten bli en panikpunkt! 
    Jag e lite sådär och säger att det får min fotograf sköta, han e ju trotts allt proffs ;)
  • teddy
    Pekkiisch4 skrev 2012-06-03 12:12:40 följande:
    Jag e lite sådär och säger att det får min fotograf sköta, han e ju trotts allt proffs ;)
    okej... men mnar du att han ska fixa ett ställe till er där ni kan fotas inomhus??
  • Pekkiisch4

    Det blir så att i värsta fall gör vi en studio av min mors hem, eftersom han är en vän i vår familj så blir det så.

    Nackdelen med att ha en vän som fotar annars och inte betala en fotograf är ju oftast att man har just ingenstans att ta vägen, ett proffs har ju oftast en studio man kan fota i.

  • Pekkiisch4

    Men jag skulle föreslå att gör plats i något vardagsrum, hänger upp ett lakan och gör en studio och testa innan och se hur fotona blir :)

  • teddy

    Jo så skulle man ju kunna göra men själv e jag inte så förtjust i studiofoton liksom... de e väl därför de e ett stort problem för oss...

  • Pekkiisch4

    sätt upp ett partytält eller något över huvudet på en plats där ni vill fota, och sen testa, kan funka, se ut som snöstorm fast ni är fina :)

  • Pekkiisch4




    Här är våra inbjudningskort som blev klara ikväll ! :)
Svar på tråden december brudar 2012, var är ni?????