• Beccastina

    december brudar 2012, var är ni?????

    Vi skall gifta oss 12-12-12 vilket faller sig väldigt naturligt då vi blev tillsammans 12/12-06 :)

    Kyrkan är bokad, Tärna och Bestman är utsedda och de har tackat ja, nu återstår "bara" resten!

  • Svar på tråden december brudar 2012, var är ni?????
  • teddy

    ...själv håller jag på att pyssla lite med våra inbjudningskort nu, den mesta texten är klar i alla fall o senare under sommaren ska vi göra dom klara o sen skicka dom i augusti.

    Dock har jag precis fått lite bryderier angående fotografering och fotograf då jag idag fick reda på att min fotograf fått lite kalla fötter typ o nästan inte vill längre! skitjobbigt! de e på grund av mörkret tydligen o hon vill inte gärna fota i mörker för då känner hon att hon inte kan stå för bilderna för att de säkert inte kommer bli så bra! aaahh! jobbigt! hon e ingen proffsfotograf så, utan amatörfotograf, men jag fattade inte att det var ett så stort problem att de va mörkt!!!

  • lycklig01
    teddy skrev 2012-05-30 17:56:44 följande:
    lycklig01: jättefina! :))
    du får berätta om reaktionerna sen! :)

     


    Det ska jag absolut göra :)


     


    Ang fotograferingen, vet vi inte heller hur vi ska göra, vill gärna ha en fotograf men det blir så dyrt, min mamma är duktig på att ta kort så har funderat på om hon skulle ta! Borde man inte kunna ta lite testbilder ute ett tag innan bröllopsdagen för att se hur det kommer funka bäst med mörker! Har funderat på att göra så, så man får det bästa resultatet! :)

  • teddy
    lycklig01 skrev 2012-05-30 21:17:47 följande:

     


    Det ska jag absolut göra :)


     


    Ang fotograferingen, vet vi inte heller hur vi ska göra, vill gärna ha en fotograf men det blir så dyrt, min mamma är duktig på att ta kort så har funderat på om hon skulle ta! Borde man inte kunna ta lite testbilder ute ett tag innan bröllopsdagen för att se hur det kommer funka bäst med mörker! Har funderat på att göra så, så man får det bästa resultatet! :)


    jo, man får nog göra de... testa att fota i mörkret... annars får man väl fota inomhus då me ljus o så... ääh ja vet inte...
  • Pekkiisch4

    Jag kommer fota mina poträtt någon dag innan på dagen då det är ljust, sen kommer ju självklart bilder från kyrkan och så och tror det blir väldigt mysigt med mörkt bakom. Men jag är väldigt så att mina poträttbilder ska vara dag på :) dock har ju vi en proffsfotograf, som älskar och exprimentera med ljus så för han var det inga problem :)

    Dock testade jag min klänning igår igen, och jag tycker om den för att den är klassisk, enkel och inte en massa lull lull, och det jag tycker är lite roligt är att jag aldrig tänkt gifta mig i en traditionell klänning utan en mer rockig för det är ju mer jag, och jag hade tänkt ha svart vitt och rött tema, men nu blir det rött vitt och silver :P tänk vad man kan ändra sig...
    Tror jag ändrade mig mer för att det är ett vinterbröllop och vill inte ha en kort rockabilly kjol mitt i vintern ;) men jag är ändå så nöjd med mitt traditionella bröllop med klassisk stil :p

    förresten, mina inbjudningskort är också nästan klara :) ska bara orka besöka min bror för och sno skrivaren :P Jag är jätte nöjd med dem :) bild kommer så fort det går :)

  • Jonna1983

    Den första förändringen i planeringen genomförd. Idag bokades festlokal m2b hade en mycket bättre idé än vad jag hade och jag blev förtjust.  Dock var den bara ledig helgen efter vi hade bokat vigseln, men man får ju anpassa sig och då bestämde vi helt enkelt om. Så nu blir det vigsel den 8 december, det känns bra det också! Det var ju ändå ett alternativ från början. Vi provgick i altargången i kyrkan också idag, det kändes bra!
     
    Vi var dessutom och tittade på ringar häromdagen, det är ju verkligen toksvårt det där! Blev jättekär i flera stycken och inser att jag nog måste börja tänka hur jag vill att den ska se ut. Och hur hans ska se ut. Och om jag vill ha en eller två. Aaargh! Tur det är 7 månader och en vecka kvar, ska nog hinna hitta den perfekta ringen så småningom. Om en månad ungefär ska vi låta människor veta också, ska bjuda hem de närmaste vännerna på middag och låta dom vara med.

    Skulle behöva en personlig tränare nu också så blir det här bra. Sägs ju att brudklänningar brukar vara bra motivation till träning, men jag är inte så säker. Känns inte så för mig. Ska fundera under sommaren hur jag ska få bort sambokilona innan vintern. Haha. :)

    Önskar er en trevlig helg!


    121208 säger J och A ja.
  • vinterfrost
    Jonna1983 skrev 2012-06-01 18:23:39 följande:

    Den första förändringen i planeringen genomförd. Idag bokades festlokal m2b hade en mycket bättre idé än vad jag hade och jag blev förtjust.  Dock var den bara ledig helgen efter vi hade bokat vigseln, men man får ju anpassa sig och då bestämde vi helt enkelt om. Så nu blir det vigsel den 8 december, det känns bra det också! Det var ju ändå ett alternativ från början. Vi provgick i altargången i kyrkan också idag, det kändes bra!
     
    Vi var dessutom och tittade på ringar häromdagen, det är ju verkligen toksvårt det där! Blev jättekär i flera stycken och inser att jag nog måste börja tänka hur jag vill att den ska se ut. Och hur hans ska se ut. Och om jag vill ha en eller två. Aaargh! Tur det är 7 månader och en vecka kvar, ska nog hinna hitta den perfekta ringen så småningom. Om en månad ungefär ska vi låta människor veta också, ska bjuda hem de närmaste vännerna på middag och låta dom vara med.

    Skulle behöva en personlig tränare nu också så blir det här bra. Sägs ju att brudklänningar brukar vara bra motivation till träning, men jag är inte så säker. Känns inte så för mig. Ska fundera under sommaren hur jag ska få bort sambokilona innan vintern. Haha. :)

    Önskar er en trevlig helg!


    121208 säger J och A ja.
    Välkommen till den 8e. Inte för att stressa men det är bara 6 månader o en vecka kvar
    Sitter i samma båt ang vikten. Hittar inte riktigt motivationen heller. Fast jag har världens bästa andledning!!

    ÄNTLIGEN har jag fått svar från han som hyr ut lokalen som vi är intresserade av, tog bara en månad. Den är ledig den helgen o på måndag ska vi åka o kika på den. Har fixat en solist till vigseln med m2b´s faster sjunger i kör. Hon ville självklart sjunga. Sen pratade jag med han kusin som tog studenten från resturangskolan idag, hon kunde ev. tänka sig hjälpa till med maten. En kompis från öppna förskolan (hon som troligtvis kommer passa våra barn) hennes 17 åriga dotter kunde ställa upp som serveringspersonal + kanske en kompis.. Dessutom hade hon en massa kostymer i sonens storlek som vi kunde få låna.. (hennes son är ett år äldre o hon har kostymer i typ alla storlekar) Lite små detaljer avklarade, känns skönt :)
    Dessutom kom jag på att min chef har sagt till mig förut att jag får låna hennes kundkort som hon har o handla matvaror ner i partihalarna med. o där kan man ju köpa billiga saker i stora förpakningar :)
  • Jonna1983

    Tack! Det gick ganska fort att vänja sig vid nya datumet,  har skrivit det några gånger i text och det ser bra ut.
    Haha, nåja, en månad hit eller dit, det är inte så noga.

    Vad många detaljer du har fått klart! Det måste kännas skönt. Vi är glada över att ha kyrka och lokal bokade, tankarna snurrar just nu på färgtema (för att kunna fortsätta med inbjudningar och save-the-date-kort). Jag tror att det lutar åt midnattsblått, silver och små detaljer av rosa. Ska pusha den idén lite mer till sambon. Vi ska prata med den präst vi skulle vilja ha och så ska vi tänka ut om det är någon musik vi behöver fixa noter på till kantorn till utgångsmarschen. Åhhh, jag vill inte alls jobba, jag vill pyssla. Nu nu nu! Och helst berätta för någon, men det får jag inte för sambon. Haha.

    Vad roligt det är när listorna börjar fyllas på utan att kännas oöverstigliga. Blir bara inspirerad hela tiden och tankarna snurrar runt allt, bra att ha ett jobb där jag kan sitta och dagdrömma lite! :)

  • lycklig01

    Lovade att berätta hur de närmstas reaktioner på inbjudningarna var: Mamma ringde och typ grät och var överlycklig, hon hade verkligen inte anat någonting alls! Min pappa vart väldigt formell och tackade för inbjudan, Jag sa till honom att det är bara att börja fila på talet då eftersom brudensfar håller första talet, (det skulle betyda så mycket om han skulle hålla tal men jag tror inte att han kommer göra det) Svärmor vart också glad, tyckte att det var bra med något roligt under vintern! På måndag/tisdag får alla andra sin inbjudningar så då får vi se vad de säger :)

  • teddy
    lycklig01 skrev 2012-06-02 15:34:57 följande:
    Lovade att berätta hur de närmstas reaktioner på inbjudningarna var: Mamma ringde och typ grät och var överlycklig, hon hade verkligen inte anat någonting alls! Min pappa vart väldigt formell och tackade för inbjudan, Jag sa till honom att det är bara att börja fila på talet då eftersom brudensfar håller första talet, (det skulle betyda så mycket om han skulle hålla tal men jag tror inte att han kommer göra det) Svärmor vart också glad, tyckte att det var bra med något roligt under vintern! På måndag/tisdag får alla andra sin inbjudningar så då får vi se vad de säger :)
    Va roligt! :))
  • teddy

    .... hehe, de första min pappa sa när vi berättade att vi skulle gifta oss va nåt i stil me: jaha ja, bara de inte blir nån gång i typ december på vintern då de e så hemskt väder!!!
    haha... sen fick jag ju tillägga att jo, precis så kommer det va! ;) 

Svar på tråden december brudar 2012, var är ni?????