• Beccastina

    december brudar 2012, var är ni?????

    Vi skall gifta oss 12-12-12 vilket faller sig väldigt naturligt då vi blev tillsammans 12/12-06 :)

    Kyrkan är bokad, Tärna och Bestman är utsedda och de har tackat ja, nu återstår "bara" resten!

  • Svar på tråden december brudar 2012, var är ni?????
  • lycklig01
    teddy skrev 2012-05-23 20:15:25 följande:
    Ni som har datum 121201 (som vi!), vilken tid på dagen ska ni ha vigseln?? :)
    Vi har nu spikat 14.00 :)
    Vi komemr gifta oss kl 16.00! det var den tiden som de sa i kyrkan att flest brukar välja! Jag känner att det blir bra för då hinner vi göra oss i ordning underdagen och även ta kort inne och ute innan vigseln, medans det fortfarande är ljust! när vi kommer till lokalen ska det vara massor av ljus, marschaller och eldar! :)
  • teddy
    lycklig01 skrev 2012-05-23 20:28:30 följande:
    Vi komemr gifta oss kl 16.00! det var den tiden som de sa i kyrkan att flest brukar välja! Jag känner att det blir bra för då hinner vi göra oss i ordning underdagen och även ta kort inne och ute innan vigseln, medans det fortfarande är ljust! när vi kommer till lokalen ska det vara massor av ljus, marschaller och eldar! :)
    okej, vi valde 14 för att vi vill att det fotfarande ska va ljust när vi kommer ut ur kyrkan. dock kommer de vara mörkt när gästerna anländer till festlokalen där vi såklart ska ha massa maschaller o så! :) (ska ha lite mingel mellan vigseln o festen vilket gör att det komer "hinna" blir mörkt tills dess...)
  • lycklig01

    Jag var först lite orolig för korten utan för kyrkan då det är mörkt, men det är ju lampor vid kyrkan så det ska nog gå bra :) kan bli fint med kort då det är mörkt, har sett jätte vackra kort då det varit mörkt, bröllop och vinter :)

  • arioso
    121201
    minuz Mönsterås
    Lycklig01, Norrbotten
    teddy, Skåne :)
    Jonna1983 (Mellersta Sverige, säger inte mer än så än så länge..)

    121208 Vinterfrost, Rosersberg (Norra Stockholm)

    121212
    Memsan, Norrköping
    Pekkiisch4 Oskarshamn
    Jenny121212 Falkenberg

    121215
    sajenthi, Uppsala

    121222

    121229 
    Arioso, Värmland

    (klipp ut, klistra in och skriv ditt nick o ev ort under rätt datum)
  • Minuz
    teddy skrev 2012-05-23 20:15:25 följande:
    Ni som har datum 121201 (som vi!), vilken tid på dagen ska ni ha vigseln?? :)
    Vi har nu spikat 14.00 :) 
    Eh......... tror 14? eller var det 16?

    Vi bytte ju datum från 111111 och kalmar slott till 121201 och mönsterås kyrka.
    Måste nog ringa och kolla vilken tid vi bokat.

    Jag vill nog ha 16.00 så det är mörkt och mysigt när vi kommer ut.
  • lycklig01

    hej tjejer! vad kommer ni ha på er under era klänningar? ska man ha korsett eller räcker det med bh? det kanske beror på klänningen?

  • Jonna1983
    teddy skrev 2012-05-23 20:15:25 följande:
    Ni som har datum 121201 (som vi!), vilken tid på dagen ska ni ha vigseln?? :)
    Vi har nu spikat 14.00 :) 
    Vi har vigsel klockan 15.00. Mörkt kommer det ju nästan att vara oavsett och jag tyckte även det såg snyggast ut i skrift (viktiga detaljer det där). Ville gärna ha första tiden också, om det skulle vara så att någon mer vill gifta sig den dagen, har ingen lust att trängas eller stressa, bli försenad är inte riktigt min grej.

    Har så smått börjat tänka på save-the-date-kort, vet att det finns väldigt mycket små gulliga kort på DollarStore (den affären kommer  att bli min bästa vän de kommande 7 månaderna, redan sett att de har pärlor och annat pyssel för inga pengar alls) och det kan nog räcka. Vintern kan ju vara lite lurig om folk bestämmer sig för att åka till Thailand eller något annat trams, så ett save-the-date kan nog vara en bra idé känner jag.

    Nästa vecka ska vi titta på lokalen, försökte rita en bordsplacering och tror att det kan bli trångt. Är det någon av er som har någon bra ide när det gäller att placera barn? Och hur ställer ni er till barn på bröllopsfesten över lag? Jag är så kluven, dels vill man ha en superfest för alla sina vänner och låta alla släppa loss, samtidigt vill jag ha med alla mina syskonbarn och bara dom är 8 stycken. Troligtvis kommer de ju inte orka vara vakna så länge (förutom en av dom som antagligen kommer hålla låda till midnatt, haha), så kanske att man fixar någon typ av sovplats med lite madrasser och kuddar. Leksaker, popcorn och DVD-film är också en bra idé. Men som sagt, jag är lite kluven. Just när det är alkohol inblandat så vill jag ju inte utsätta barn för fulla människor och jag vill heller inte att gästerna ska behöva passa barn. Hur skulle ni tänka?

    Kram på er i sommarsolen!
  • lycklig01
    Jonna1983 skrev 2012-05-24 19:22:28 följande:
    Vi har vigsel klockan 15.00. Mörkt kommer det ju nästan att vara oavsett och jag tyckte även det såg snyggast ut i skrift (viktiga detaljer det där). Ville gärna ha första tiden också, om det skulle vara så att någon mer vill gifta sig den dagen, har ingen lust att trängas eller stressa, bli försenad är inte riktigt min grej.

    Har så smått börjat tänka på save-the-date-kort, vet att det finns väldigt mycket små gulliga kort på DollarStore (den affären kommer att bli min bästa vän de kommande 7 månaderna, redan sett att de har pärlor och annat pyssel för inga pengar alls) och det kan nog räcka. Vintern kan ju vara lite lurig om folk bestämmer sig för att åka till Thailand eller något annat trams, så ett save-the-date kan nog vara en bra idé känner jag.

    Nästa vecka ska vi titta på lokalen, försökte rita en bordsplacering och tror att det kan bli trångt. Är det någon av er som har någon bra ide när det gäller att placera barn? Och hur ställer ni er till barn på bröllopsfesten över lag? Jag är så kluven, dels vill man ha en superfest för alla sina vänner och låta alla släppa loss, samtidigt vill jag ha med alla mina syskonbarn och bara dom är 8 stycken. Troligtvis kommer de ju inte orka vara vakna så länge (förutom en av dom som antagligen kommer hålla låda till midnatt, haha), så kanske att man fixar någon typ av sovplats med lite madrasser och kuddar. Leksaker, popcorn och DVD-film är också en bra idé. Men som sagt, jag är lite kluven. Just när det är alkohol inblandat så vill jag ju inte utsätta barn för fulla människor och jag vill heller inte att gästerna ska behöva passa barn. Hur skulle ni tänka?

    Kram på er i sommarsolen!

    vi kommer bjuda in alla barnen på bröllopet, så får vara och en i familjerna bestäma om de vill ha med barnen eller inte! Vi har en son som kommer vara 11månader då vi gifter oss och det är ju själklart att han ska vara med, sedan vill vi ha med våra gudbarn och då känns det så fel att säga till alla andra att ni får inte ta med barnen så vi bjuder alla! svårt också vart man skulle ha dragit streck för vilka som räknas som barn och inte eftersom vi har så många i vlandade åldrar!


     


    Vi kommer ha ett barnbord för de som klarar sig själv och de som måste sitta vid sina föräldrar kommer vi placer på kanterna på bordet! Vi kommer även ha en barnhörna så att de kan gå ifrån och göra annat än lyssna på alla tal mm! Vi kommer ha lite alkohol men känner att det är upp till var och en av familjerna att bestämma hur länge barnen ska vara med! Barnen kommer ju endå inte orka vara med hela kvällen/natten så antagligen har många ordnat barnvakt eller så åker kanske en hem med barnen! Funderar dock hur vi ska göra med vår son eftersom alla kommer vara med på bröllopet, det är ju ingen av de som brukar vara barnvakt som vi känner att vi vill ska åka hem med honom utan vi vill ju att alla är med! men det löser sig nog eftersom, i värsta fall får han sova i vagnen där eller så får någon åka hem med honom i alal fall! vi har inte bestämt oss ännu!

  • vinterfrost

    Ang under klänningen så kommer jag nog köra någon form av korsett för att få snyggare form.

    Barn eller inte barn, ja den frågan har vi disskuterat fram och tillbaka. Men vi räknade ihop till att om alla barn kommer så blir de 25 st inkl våra 2. vilket skulle utgöra 1/4 av gästlistan.. Så disskuterade vi fram o tillbaka att barn är välkomna till vigseln men festen kommer vara barnfri..
    Våra egna barn funderade vi på att vad vi skulle göra med, de kommer att vara 3 år resp. 10,5 månad. Alla våra självklara barnvakter vill vi ju ha med på bröllopet, och jag o m2b vill kunna slapna av och njuta av vår kväll.Tror inte jag skulle kunna slappna av på de sättet om mina ängla var där. Speciellt inte när de blir trött och griniga, även om någon annan där tar hand om dem.. Men en god vän från öppna förskolan som jag umgås med även utanför erbjöd sig att passa våra barn. Hon har själv 5 barn i åldrarna 18-1 och henne rådfrågar jag en del och litar på henne. Barnen gillar henne och hennes barn med.. så det känns skönt 

    Vi har bokat kyrkan till kl 15 - vill ha mörkret :) (jaja jag giter mig inte för än vecka efter :-P men ville berätta ändå ) 

  • Jonna1983

    Det är inte helt självklart det där med barnfrågan. Vi har inga egna barn, men som sagt, en hel drös syskonbarn. Funderar på att leja någon lite äldre kusin att mot betalning vara lite barn-ansvarig, naturligtvis ansvarar föräldrarna för sina barn mest, men att det finns någon som sätter igång film och poppar popcorn när det behövs. Vi planerar för buffé på motttagningen, just med tanke på barnen, de tycker nog inte att det är särskilt kul med en lång sittning. Får de däremot gå och hämta vindruvor och kex eller vad de nu vill äta så håller de sig nog glada lite längre. Vi kommer, om lokalen räcker till, dessutom befinna oss nära hem till både min syster och mina föräldrar, det känns bra. Så det kommer troligen bli barn med på festen, med förhoppning om att föräldrarna har sunt förnuft. Finns säkert några extra farmorar/mormorar som nog kan vara lite barnvakt också på kvällen. :)

    Idag var jag så kreativ, har tänkt på vilka vi ska "hyra in" som eventpersonal (duka buffebord, hålla efter tallrikar, diska o s v). Skrev därför ihop en "Platsannons" om kvällen som vi tänkte skicka ut till de som kan tänkas vilja hjälpa oss under kvällen. Hoppas att den faller i god jord! Jag tyckte att jag var lite rolig faktiskt. :)

Svar på tråden december brudar 2012, var är ni?????