• Beccastina

    december brudar 2012, var är ni?????

    Vi skall gifta oss 12-12-12 vilket faller sig väldigt naturligt då vi blev tillsammans 12/12-06 :)

    Kyrkan är bokad, Tärna och Bestman är utsedda och de har tackat ja, nu återstår "bara" resten!

  • Svar på tråden december brudar 2012, var är ni?????
  • Beccastina

    Ni tjejer som ska gifta er 12-12-12 hur ska ni göra?
    stort eller litet bröllop?
    Fest?
    När börjar vigseln??
    m.m. m.m.

    Jag börjar nu få lite kalla fötter för att man inte ska kunna ha bröllop på en vardag och att ingen kommer ta ledigt för att kunna komma :( men sammtidigt så hittar jag inget annat datum som jag kan tänka mig, då kommer vi bara skjuta på det i flera år..

  • decemberbrud 12

    Här kommer en till! vi tänkte gifta oss på nyårsafton men eftersom det är en måndag har vi tänkt oss 29/12-12! ska ringa kyrkan i morgon hade jag tänkt, pirrigt! det största hindret som jag ser det är att hinna spara ihop pengar... hade tänkt lägga 50000 och sen ha ev en bröllopsresa utanför den budjeten. Hur mår ni?

  • sajenthi

    Letar bröllopsresa.. tänkte sticka direkt efter vigseln och vara borta över jul-nyår. Var först inne på maldiverna, men två veckor på en ö..njaa, är rädd att man ledsnar sista veckan och då känns det trist.
    Tittar nu på karibisk kryssning kombinerat med New York. Vart åker ni?

  • Jenny121212

    Beccastina. Vi ska gifta oss klockan 12.12. Sedan ska vi bjuda på nåt lättare att äta och efter det blir det danskurs för de som vill. Senare blir det middag och förhoppningsvis lite dans igen. Vi tänkte skriva på inbjudan vad som ska hända under dagen och sen får alla anmäla när de kommer. Vi räknar med att några kommer ta ledigt för att komma till kyrkan och några tar ledigt dagen efter för att gå på festen. Medan andra kommer vara lediga båda dagarna. Så ser planeringen ut nu iaf:)

  • teddy

    Vilken TID ska ni decemberbrudar ha vigseln? Jag tänker som så att det måste va rätt tidigt för att det blir mörkt tidigt i december, men vill ju inte ha det alldeles för tidigt heller... Funderar på 14.00! Eller hur blir de mörkt runt 16-tiden?!
    Hur ska ni göra? :)
     

  • Beccastina

    vi hade tänkt att ha den kl 12.00 så vigseln pågår över det magiska nr 12.12 :) men nu blev jag lite fundersam på om man inte vill att det ska ha hunnit börja skymma lite när man är klar med vigseln :/... när börjar det skymma i göteborg tro??

  • Pekkiisch4

    Hej ! Jag ska gifta mig onsdagen den 12 december 2012 !  För oss föll det naturligt då vi blev tillsammans 070707 av en slump, förlovade oss 090909 så nu blir bröllop 121212.

    Vår vigsel blir kl 15. Vi hade tänkt 12, men det blir alldeles för stressigt då vi ska ha ett litet bröllop med bara familj, och vi blir 40 st och gör det mesta själva utan catering och så.

    Mina gäster var lite sådär med att det var en onsdag men många har funnit sig i det och tycker det är super coolt !

  • Pekkiisch4

    Dessutom är våra färger vitt, mörkgrått, silver och vinrött ! trotts att rött blir juligt så vill vi ha en varm känsla och blev rött trotts lucia varning. Men vi tar den risken :) Mina 2 tärnor har mörkröda klänningar och det enda som blir rött mer är röda roser + äpplen som dekoration på borden. Som tur är har vi en skidstuga som vi ska ha festen i så det blir fjälltema med fuskpälsar i småland ! :), Jag ville egentligen ha bröllopet i fjällen men blir för jobbigt och dra hela släkten dit när alla nästan bor
    nära, och det är just mitt i veckan..

  • Äntligen2012

    Vi gifter oss oxå 12-12-12. Bokat med församlingen datum å tid 15.00. Har Inge bokat plats ännu. Lappkåta eller fjällkyrkan,);). Färger. Vinrött svart silver benvit

  • teddy
    Beccastina skrev 2012-03-22 19:45:23 följande:
    vi hade tänkt att ha den kl 12.00 så vigseln pågår över det magiska nr 12.12 :) men nu blev jag lite fundersam på om man inte vill att det ska ha hunnit börja skymma lite när man är klar med vigseln :/... när börjar det skymma i göteborg tro??
    Jag tänker lite tvärtom... jag vill nog att det fortfarande ska va ljust när man kommer ut ur kyrkan...! Men inget e spikat än... tror dock att det lutar åt 14.00. Jag menar, kl 15 e de ju fortfarande rätt ljust!
Svar på tråden december brudar 2012, var är ni?????