• paet

    28:e Juli, nån mer?

    Någon mer som gifter sig Lördagen den 28e Juli? 
    Kan vara kul att samlas om det är fler som har sin stora dag just den dagen!

    Hur långt har ni kommit med allt? Vad har ni kvar att göra osv? 

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-06-13 12:05
    Och här har vi en nedräknare
    www.dailiescountdown.se/c.aspx

  • Svar på tråden 28:e Juli, nån mer?
  • Syllis 2012

    Glad och lycklig över våran underbar dag i går.Allt blev så perfekt och lyckat. Hjärta.och vädret var med oss med Glad.
    Grattis till alla fruar {#emotions_dlg.flower}

  • Ingride

    Vi hade också en helt underbar dag. Vi vigdes utomhus och fem minuter efter att ceremonin var slut började det ösregna. Vi fick flytta minglet och fotograferingen inomhus, men annars gick allt precis som vi hade önskar. Vi är trött, men lyckliga. 

  • Green

    Vi klarade oss från regnet! Däremot blev det väldigt blåsigt en kort stund så att mattältet hotade haverera men buntband löser allt Flört

    Det blev lyckat trots en del förvirring och missar men roligt hade vi Skrattande

    Vigselförrättaren anlände tio min före utsatt tid men då hade jag, eller rättare sagt mamma fullt sjå med att få mig i klänningen.
    Att det ska vara så svårt att lossa en korsettsnörning? Det var tydligen nästan lika svårt att dra åt den igen?? Jag kunde inget annat än att stå still.......stress!!!!
    Ingångsmusik blev det ingen för med hotande åska och regn så ville vi inte lyfta ut förstärkaren och vi kunde inte styra den utifrån så det fick vi skippa.
    Sonen 6 år surade för att han inte fick cykla med kompisarna Tungan ute
    Vi hade ju inte gått igenom vigseln alls (trodde att mannen och vigselförättaren gjorde det när jag fixade med klänningen) men det blev den långa versionen utan krusiduller och sen stack vigselförättaren fortare än kvickt.
    Precis när han började prata så såg jag en glad hundsvans vid mattältet. Visslade och kallade men inte kom skrället! Fick säga till mamma att gå bort och ta henne.
    Himla tur att jag såg henne så hon inte rev ner allt och åt upp buffé för 40 pers. Själva vigselcermonin blev ju lite rörig minst sagt.
    Champangen som skulle serveras direkt efter vigseln var inte upphälld. Jag trodde ju att mamma och pappa gjort det eftersom vi pratat om det innan och mamma trodde att jag hällt upp den långt innan. En hint om att jag inte gjort det kan ju ha varit alla tomma champangeglas som hon gått förbi en sisådär trettio gånger redan?!
    Pappa var så trött att han satt och somnade på trappan efter efterrätten, gick och la sig i min säng och mamma väckte honom fem timmar senare när alla började gå hem. Ha ha ha!! Så går det när man är bonde och kör hö hela föregående veckan.

    Annars gick det mesta som planerat.
    Alla var trevliga, glada och snygga!
    Maten var god, alla dekorationer blev superfina.
    Det är fläckar på samtliga linnedukar, en gäst tippade av stolen och drog ner en hel massa, ett glas gick sönder. Givetvis var det det absolut dyraste glaset av alla jag använde, konstigt vore det ju annars?!
    Det var inte barnen som klättrade i den gamla hästvagnen, det var dom vuxna.
    Barnen härjade fritt i hus och trädgård och hade jätteroligt.

    Nu är det nästan färdigstädat och jag ska jobba imorgonbitti.
    Ska nog bestämmt lobba för att vi ska få en liten siesta mitt på dagen annars orkar jag aldrig Flört

  • Nudax

    Hej allihopa!

    Hoppas att era dagar blev lyckade och ett stort grattis!

    Vi är nöjda och lyckligt gifta men precis som green hände en hel del knasigheter =P Bl.a. ett stort örsregn och åsk och blixtväder som gjorde att vår vigsel blev en helt annan än tänkt, men gifta blev vi ju! Återkommer med lite bättre beskrivning och kanske någon bild när vi hunnit hem till bättre lugn och internetuppkoppling =D

  • ajmb

    Grattis alla nya fruar.
    Hoppas ni haft en lika underbar dag som vi fick......
    Dagen började med ösregn..men lättade undan för undan...trodde att det skulle komma mera regn men det sprack upp och fotografering, vigsel, sång, fiolspel, mingel och beskäring av tårta gick som smort utomhus.
    Kom endast några droppar regn när vi skar upp tårtan.
    Bilder kommer snart...behöver någon dag att pusta ut till innan...hihih

    Kramar på er alla.

    Vh
    Margareta dvs ajmb 

  • paet

    Vår dag blev också lite regnig men vi hann med att stå utanför kyrkan och även ta oss till en liten plats för bilder. Men senare på eftermiddagen kom ösregnet. Men då var alla inne i lokalen och åt i alla fall. Kvällen avslutades med blixt och dunder. Vi satt med tända ljus vi som var kvar och åt snacks och drack vin och öl. Lilla sonen var inte alls glad över att få dopvatten på sitt huvud hihi! Men vem är det? Ja nu är vi gifta allt!! Visst känns det konstigt? Någon som vågar lägga upp nån bild? Vi har inte fått några ännu.

  • ajmb

    Hej govänner...här kommer lite bilder från oss.
    Ser inte så ljust ut när jag åker sista rundan till platsen för bröllopet....men det blev ju så mycket bättre



    Skylten på plats


    Nu hoppas jag att gästerna hittar sina platser


    Dukningen


    Peters och min plats


    En timma kvar


    Håruppsättningen


    Min bukett


    Tårttoppen


    och gästernas cupcakes




    Våra barn


    Vi tillsammans


     Kram på er...ser fram emot att se kort från er andra.
  • Juli

    Hej alla 28 juli fruar Glad

    Vårt bröllop var helt magiskt, helt underbart. Vi hade strålande sol och värme hela dagen! Vi dansade och åt massor av mat, och bara njöt av att det var vår dag.

    Kl 17 ledde min pappa mig till altaret till tonerna av Pachibels Canon i d-dur, sedan när jag min man tågade ut så var det till tonerna av Just the way you are av bruno Mars på piano.

    Men som alltid vid bröllop är det ju vissa saker som kan bli lite tokigt, som ex så knoppade dom av alla rosor i min och min systers buktetter vi misstänker att det var småkusinerna då de ville kasta rosenblad på mig och min man. De hade väl sett hur någon vuxen hade tagit någon ros här och där från bordsdekorationerna osv och trodde väl de var OK.

    så jag har inte direkt någon bukett att spara. Men vad gör det? Jag har massor med andra fina minnen!

    Vår böllop var en blandning av svenskt, syriansk och periskt, det var verkligen sk*t roligt.

    Min farbror sjöng en sång för oss, även min svägerska överraskade oss med Du är allt. Jag vill påpeka att de sjöng sina sånger acapella, och det var sååå vackert.

    På fredag åker jag och min man på bröllopsresa, det ska bli så fantastiskt.

    hela vårt dag var helt underbart, förutom de små tabbarna, men som man idag kan skratta åt :)

    www.elliwoww.blogg.se



                                                                   Fotot är taget ca 10 min innan vigseln Glad

                                                                                  Kramar
  • Insanire

    Hej alla 28juli brudar!

    Vi hade en fantastisk bröllopsdag!
    Vi gick och la oss runt midnatt på fredagen och både jag och min man sov ostört i ca 8 timmar innan klockan ringde. Natten till fredagen kunde ingen av oss sova speciellt bra.. Jag tror att det berodde på att vi insåg att på fredag natt kunde vi inte längre påverka något med bröllopet längre. Om vi glömt något så blir det bra ändå.
    Gick i alla fall upp runt 8 tiden, åt lite frukost och sedan blev jag hämtad av min ena tärna och min fantastiska kompis Lisa som fick agera chaufför. Vi åkte till min frisör som också var min tärnas mamma som gjorde en fantastisk uppsättning!
    Marskalkerna och min andra tärna kom en timme senare och köpt med sig mat som vi åt innan det var dags att hoppa i klänningen.

    Jag och Robert åkte med Lisa (chauffören) till Tavelsjö där vi mötte upp fotografen Jonas Burman www.fotadig.nu Fantastisk fotograf! Nu har vi inte sett några bilder, men han var så otroligt trevlig och känslan under fotograferingen var otroligt bekväm. Han kommer absolut att få fota våra barnbilder, om vi får barn.
    Kan rekommendera honom till alla som är i närheten av Umeå! 

    Strax innan 15 åkte vi till lägergården där festen var och vi väntade i bilen medan de sista gästerna gick in i kapellet och satte sig. Vi ställde upp oss utanför dörrarna och vår ena värd med dotter öppnade upp efter klockringningen. Vi gick fram och stannade i dörröppningen eftersom altargången var ca 10 meter lång så vi ville njuta lite av att vara på plats och se vilka som var där.
    Vigseln gick jättebra, vi hade en fantastisk präst! Vår solist och musiker gjorde också ett jättejättebra jobb! Vi hade tre solosånger, Come What May, Feels like home & At the Beginning. At the beginning gjorde solisten och musikern som duett, jättefint!
    Vid utgångsmusiken spelades först Charriots of fire som sedan övergick i We go together från filmen Grease.
    Vi dansade ut tillsammans med tärnor och marskalker.

    Brudskålen var för alla som var på vigseln, även de som inte var bjudna på festen. Var en trevlig stund då fotografen tog familjebilder och brudföljebilder.

    Middagen var fantastisk! Våra värdar hade gjort ett hästjobb och vigselhäftet var ett magasin á la Cosmopolitan. Test, gåva i tidningen, insändare, noveller, reklam och allt möjligt! Helt otroligt!
    Maten var otrolig, köket var otroligt duktiga!
    I pausen mellan varmrätten och tårtan blev det tipspromenad. Gästerna vid borden fick skriva en fråga 4 och 4 tillsammans som sattes upp och alla gäster fick gå runt och svara. Sedan fick vi höra frågorna och meddela svaren. Jättebra!

    Jag sjöng en sång för min man på festen Genom Eld och Vatten. Var otroligt känslosamt för mig och min man, men även för alla andra tror jag.

    Tårtorna hade en av värdarna bakat.. Oj oj oj.. Fina och goda! Bästa tårtan jag ätit! Hon gjorde dom som en bröllopspresent till oss. 

    Vi hade sol och värme hela dagen!
    Eftersom de flesta gästerna sov på gården så pågick festen tills sista person gick och la sig vilket tydligen var runt halv 5 på morgonen. Vi själva åkte till vårt hotell runt 3 tiden, kom fram vid halv 4 på morgonen.

    Tårta!



     Här står vi i dörröppningen till kapellet och njuter av att vara på plats.

  • ajmb

    Insanire och Juli

    Vad FIIIIIIIINA ni är/var...låter som ni har haft en toppen dag.
    Kram 

Svar på tråden 28:e Juli, nån mer?