Hej alla 28juli brudar!
Vi hade en fantastisk bröllopsdag!
Vi gick och la oss runt midnatt på fredagen och både jag och min man sov ostört i ca 8 timmar innan klockan ringde. Natten till fredagen kunde ingen av oss sova speciellt bra.. Jag tror att det berodde på att vi insåg att på fredag natt kunde vi inte längre påverka något med bröllopet längre. Om vi glömt något så blir det bra ändå.
Gick i alla fall upp runt 8 tiden, åt lite frukost och sedan blev jag hämtad av min ena tärna och min fantastiska kompis Lisa som fick agera chaufför. Vi åkte till min frisör som också var min tärnas mamma som gjorde en fantastisk uppsättning!
Marskalkerna och min andra tärna kom en timme senare och köpt med sig mat som vi åt innan det var dags att hoppa i klänningen.
Jag och Robert åkte med Lisa (chauffören) till Tavelsjö där vi mötte upp fotografen Jonas Burman www.fotadig.nu Fantastisk fotograf! Nu har vi inte sett några bilder, men han var så otroligt trevlig och känslan under fotograferingen var otroligt bekväm. Han kommer absolut att få fota våra barnbilder, om vi får barn.
Kan rekommendera honom till alla som är i närheten av Umeå!
Strax innan 15 åkte vi till lägergården där festen var och vi väntade i bilen medan de sista gästerna gick in i kapellet och satte sig. Vi ställde upp oss utanför dörrarna och vår ena värd med dotter öppnade upp efter klockringningen. Vi gick fram och stannade i dörröppningen eftersom altargången var ca 10 meter lång så vi ville njuta lite av att vara på plats och se vilka som var där.
Vigseln gick jättebra, vi hade en fantastisk präst! Vår solist och musiker gjorde också ett jättejättebra jobb! Vi hade tre solosånger, Come What May, Feels like home & At the Beginning. At the beginning gjorde solisten och musikern som duett, jättefint!
Vid utgångsmusiken spelades först Charriots of fire som sedan övergick i We go together från filmen Grease.
Vi dansade ut tillsammans med tärnor och marskalker.
Brudskålen var för alla som var på vigseln, även de som inte var bjudna på festen. Var en trevlig stund då fotografen tog familjebilder och brudföljebilder.
Middagen var fantastisk! Våra värdar hade gjort ett hästjobb och vigselhäftet var ett magasin á la Cosmopolitan. Test, gåva i tidningen, insändare, noveller, reklam och allt möjligt! Helt otroligt!
Maten var otrolig, köket var otroligt duktiga!
I pausen mellan varmrätten och tårtan blev det tipspromenad. Gästerna vid borden fick skriva en fråga 4 och 4 tillsammans som sattes upp och alla gäster fick gå runt och svara. Sedan fick vi höra frågorna och meddela svaren. Jättebra!
Jag sjöng en sång för min man på festen Genom Eld och Vatten. Var otroligt känslosamt för mig och min man, men även för alla andra tror jag.
Tårtorna hade en av värdarna bakat.. Oj oj oj.. Fina och goda! Bästa tårtan jag ätit! Hon gjorde dom som en bröllopspresent till oss.
Vi hade sol och värme hela dagen!
Eftersom de flesta gästerna sov på gården så pågick festen tills sista person gick och la sig vilket tydligen var runt halv 5 på morgonen. Vi själva åkte till vårt hotell runt 3 tiden, kom fram vid halv 4 på morgonen.
Tårta!

Här står vi i dörröppningen till kapellet och njuter av att vara på plats.