• paet

    28:e Juli, nån mer?

    Någon mer som gifter sig Lördagen den 28e Juli? 
    Kan vara kul att samlas om det är fler som har sin stora dag just den dagen!

    Hur långt har ni kommit med allt? Vad har ni kvar att göra osv? 

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-06-13 12:05
    Och här har vi en nedräknare
    www.dailiescountdown.se/c.aspx

  • Svar på tråden 28:e Juli, nån mer?
  • Ingride

    Vår vigsel tar också ca 30 minuter och vi vill vara på stranden. Hoppas verkligen på uppehållsväder. Vi var och hämtade klänningen igår. Den är superfin och längden blev helt perfekt. Sömmerskan har gjort ett jättebra jobb. 

  • Juli

    igår gjorde vi färdigt våra vigselprogram, de blev så himla fina. Igår inhandlades en rosa slips till fästmannen, och en rosa skjorta, fluga och skor till brorsan. Kan ni gissa färgtemat...?

    Igår provades även klänningen igen, sömmerskan ska nu lägga upp den, så imorgon förhoppningskvis kan jag hämta den :)

    Idag ska jag hämta min slöja, och en hya tiara ska köpas. Jag har nog bytt ut slöja. tiara 3 gånger nu. Haha.
    Vi ska även till kyrkan där vi ska träffa organisten, och höra han spela lite, ska bli skoj.

    Bröllopsnerverna börjar komma lite mer nu. I ett par dagar har jag endå varit mer lugn än på länge, men just idag börjar det bli lite pirrigt. Imorgon är det torsdag, och då kommer jag känna stress och nervositeten komma.

    På fredag samlas våra familjer hos min pappa för lite grill och mys innan the big day, det ska bli så mysigt.

    Jag vill gärna ha rosenblad som ska kastas på oss när vi kommer ut ur kyrkan, dock så kostar det så mycket pengar, så det blir nog att gå i pappas trädgård för att se om han har rosor. haha

    kramar

    www.elliwoww.blogg.se

  • Juli
    Green skrev 2012-07-24 14:11:49 följande:
    Nu ringde sambons kollega och sa att dom inte kan komma.
    Hans svärmor skulle opereras akut på torsdag så frun mådde inte så bra. Inget konstigt med det bara att beklaga men......
    Frun sitter på jobbet och skriver glada inlägg på fb?! Så dåligt mådde hon Obestämd
    så idiotiskt, hahaha!
  • Juli
    Ingride skrev 2012-07-25 08:44:57 följande:
    Vår vigsel tar också ca 30 minuter och vi vill vara på stranden. Hoppas verkligen på uppehållsväder. Vi var och hämtade klänningen igår. Den är superfin och längden blev helt perfekt. Sömmerskan har gjort ett jättebra jobb. 
    vad romantiskt med en vigsel på stranden :) Vi får hålla tummarna för oss alla att vi får strålande sol :)
  • Ingride

    Vi håller tummarna för strålande sol. Visst kommer vi att bli gifta även om det regnar, men stämningen blir bättre med vackert väder. 

  • paet

    Hur känner ni inför folk som försöker ändra på bordsplaceringen för att de inte känner någon? Speciellt när det gäller att flytta någon från honnörsbordet? Alltså? Jag blir så arg!!!!!!!

  • Ingride

    Det kan de väl inte göra. Det måste väl vara värdparet som avgör bordsplaceringen. Vi har fasta platser under maten, men sen flyttar vi nog om borden, så kan folk sitta med vem de vill medan det är underhållning, dans och kaffe. 

  • Green

    Är det borsplacering så är det väl bara att sitta ner och hålla tyst?!
    Vet en kompis svåger som ändrade runt så att hans dotter satt vid vuxenboret ock kladdade på fina linneduken. Kan säga att han är fortfarande inte populär där! (det var iof inte första gången han var ego:/)

    Jag är lite sugen på att ha bordsplacering just för att folk inte har vett att inte lämna en tom stol här och där.
    Jag vill inte ha bordsplacering dels för att vi har buffé och dels för att slippa gnället.
    Denna beslutsångest Oskyldig

  • paet

    Nä eller hur.. fattar inte hur man som ingift i släkten bara ber sin man ringa oss för att ändra bordplaceringen?? Tycker att det var väldigt elakt gjort.. Fattar inte hur man kan ringa och be om en sak hur som helst! Endel av middagen blev bara förstörd nu! Fattar hon inte att det är hennes mans son som gifter sig`? Hur kan hon vara så egoistisk??? Fy vad arg och ledsen jag blev

  • Ingride

    Varför fick de veta bordsplaceringen i förväg? Vi tänker bara sätta upp ett anslag i lokalen, samt naturligtvis sätta ut placeringskort. Sen får gästerna gilla läget. Vi har gjort vårt bästa för att få en bra blandning av folk.
     

Svar på tråden 28:e Juli, nån mer?