• paet

    28:e Juli, nån mer?

    Någon mer som gifter sig Lördagen den 28e Juli? 
    Kan vara kul att samlas om det är fler som har sin stora dag just den dagen!

    Hur långt har ni kommit med allt? Vad har ni kvar att göra osv? 

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-06-13 12:05
    Och här har vi en nedräknare
    www.dailiescountdown.se/c.aspx

  • Svar på tråden 28:e Juli, nån mer?
  • Syllis 2012
    Green skrev 2012-07-19 20:00:06 följande:
    Vi har inte tid att hänga här på BT nu egentligen väl?!

    Sitter alltid en stund när jag nattar barnen eftersom jag inte får gå ifrån dom innan dom somnat.

    Förberedelserna "so far"
    Sambon och svärmor försöker olja altan och staketen här hemma. Det går sådär bra eftersom det regnar till och från Obestämd
    Fick gjort provuppsättning nr 2 idag och nu börjar det likna något! Vi lyckades till sist lista ut vad som var fel på den första så nu känner jag mig mycket nöjdare. Visade inte för gubben denna gången!
    Store grabben blev klippt och superfin.
    Har hittat ett par fantastiskt fina rosenrabatter där jag jobbar som nog skulle må bra av en liten gallring Oskyldig Dom är som tur är rejält stora så jag kan ta rätt mycket innan det märks förutsatt att jag tar på rätt ställen.
    Hästtransporten (som vi behöver köra en hel del saker i) fick körförbud igår och står nu på verkstaden. Ny besiktning den 25e och körförbud tills dess Skrikandes

    Nu ska jag ut till hästen och sen får vi se om jag orkar ge mig på att putsa silvret. Förstår varför man hade hembiträde till sånt förr Flört
    Vad skönt att du blev nöjd med provuppsättningen nr :2 Glad
  • Ingride

    Clinique har en väldigt bra mascara. Den går att tvätta bort med varmt vatten, men sitter fint hela dagen. Klarar både regn och tårar. Den är dyr, men väl värd sitt pris. 

  • MickeochViktoria

    Känner mig stressad i att fixa de sista, glömmer liksom hela tiden bort vad jag ska göra.. Känns som det bara är jag som engagerar mig här hemma också, har ni samma problem?
    Börjar få lite tankar och ångest om gästernas förväntningar också.. Jag har inte ens placerat min pappa vid honnörsbordet, vilket i en del ögon säkert verkar jättekonstigt men jag tkr de känns ok, men tänk om han tkr jag e dum i huvet.. :S 

  • MickeochViktoria

    haha måste bara dela med mig av denna video, fy bubblan vad ledsen jag hade blivit nu när man vet hur de känns inför ett bröllop och allt som ska va så perfekt

    ">

     

  • Charlie13

    Hej alla!
    I förrgår ringde min blivandes mor och kom med en ledande fråga om att m2bs kusin som är ca 12 år yngre än honom och som ingen av oss någonsin umgåtts med bor hos dom nästa vecka och Vaaad ska dom göra med honom. Yey. Vi har nu en till unge på festen som vi inte känner. Göra om bordsplaceringen. Fan. Stressad som man är blir jag jävligt irriterad av såna saker.

    Som om inte DET var nog så ringer m2bs IDIOT till kompis IGÅR och säger att de inte kommer på festen eftersom tjejen KANSKE jobbar. Helvetes jävla skit. Bara att göra om hela borsplaceringen IGEN. Jag tror att jag kan få anfall snart.

    Till råga på allt jävla elände så har jag åkt på VÄRLDENS förkylning nu också. Suck.

    Sorry att jag förstör stämningen men jag är bara så irriterad just nu.

  • MickeochViktoria
    Charlie13 skrev 2012-07-20 17:41:29 följande:
    Hej alla!
    I förrgår ringde min blivandes mor och kom med en ledande fråga om att m2bs kusin som är ca 12 år yngre än honom och som ingen av oss någonsin umgåtts med bor hos dom nästa vecka och Vaaad ska dom göra med honom. Yey. Vi har nu en till unge på festen som vi inte känner. Göra om bordsplaceringen. Fan. Stressad som man är blir jag jävligt irriterad av såna saker.

    Som om inte DET var nog så ringer m2bs IDIOT till kompis IGÅR och säger att de inte kommer på festen eftersom tjejen KANSKE jobbar. Helvetes jävla skit. Bara att göra om hela borsplaceringen IGEN. Jag tror att jag kan få anfall snart.

    Till råga på allt jävla elände så har jag åkt på VÄRLDENS förkylning nu också. Suck.

    Sorry att jag förstör stämningen men jag är bara så irriterad just nu.
    *I dont blame you, jag skulle också va tokig, så respektlöst :( Har ni fler barn på festen eller är hela den grejen utanför önskemålen? Usch hade blivit asförbannad om det ringer nån nu och tackar nej.. Men de skulle inte förvåna mig..
    Krya på dig! Jag är också sjuk..halsfluss :(
  • Charlie13

    MickeochViktoria: Nä alltså det finns ju med barn på festen men bordsplaceringen och allt var ju klart. Sjukt irriterande. Nä ringer det någon till nu så går jag fan i mig i taket!

    Krya på dig du med!

  • Green

    ...och därför skiter jag i bordsplacering och alla får sätta sig var dom vill Tungan ute

    Ringde vår vigselförrättare idag för att kolla läget för han hörde ju inte av sig, gör man inte det?

    Jag: Hej det är XX! Skulle bara kolla att allt är som det ska?!
    Han: ??
    - Det ringer inga klockor??
    -??
    -Du ska viga mig och min sambo nästa lördag!
    - Vad hette du sa du?
    - XX
    - Var det kl 12 eller 14,30?
    -Nä, 15 var det bestämt.
    -Bor du på M-gatan?
    -Nej, S-gatan.
    -NX hette du?
    -NEJ!! XX!!
    -Jaha, vänta lite....
    Samtalet bryts och han ringer upp igen
    -Fick du inte reda på allt av din kollega som fick annat för sig? Hon sa att du fick alla uppgifter.
    -Njae, det verkar inte så. DU MÅSTE LÄMNA IN PAPPERNA TILL KOMMUNKONTORET.
    -Vad ska ni mer ha för papper?
    -Vigselintyg mm.
    -Dom har jag ju lämnat in!
    -Till vem då?
    -Brevlådan! Jag jobbar vetdu..
    -Nej där var inga när jag var där igår......eller var det i måndags? Ja då är dom väl där då.... Ja då ses vi nästa lördag.

    Undrar om han dyker upp eller ???
    Kan bli spännande dag det här.

  • paet

    Green: Nä men fy tusan vad tråkigt att höra hur de behandlar er! Jo men det är klart de gör! Men jag förstår att du blir orolig! Hade jag också blivit. Kan du inte gå dit och besöka dem så du kanske får lite mer svart på vitt att de kommer?

    Åh jag är så nervös och undrar hur mkt man kommer att få från FK denna månaden. Hoppas det kommer så att det räcker.. sista matinköpen är ju inte billigt precis. Men det kommer att lösa sig. Men en sten i magen har man allt! 

  • ajmb

    Åhhhhh...lider med er som inte är krya.
    Å andra sidan bättre nu än nästa vecka. Känner mig själv inte hundra...och får jag det till nästa vecka..ja vad ska man göra. Bara att gilla läget.

    Inget roligt att höra om bordsplaceringen...har fixat med mina ..men inte klistrat dit någon permanent. Gör det på to/fr..

    Oj vilken kyrkoherde....Green...hoppas verkligen att det löser sig.
     

Svar på tråden 28:e Juli, nån mer?