• paet

    28:e Juli, nån mer?

    Någon mer som gifter sig Lördagen den 28e Juli? 
    Kan vara kul att samlas om det är fler som har sin stora dag just den dagen!

    Hur långt har ni kommit med allt? Vad har ni kvar att göra osv? 

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-06-13 12:05
    Och här har vi en nedräknare
    www.dailiescountdown.se/c.aspx

  • Svar på tråden 28:e Juli, nån mer?
  • Syllis 2012
    Viccan skrev 2012-06-27 09:41:17 följande:
    Men varför inte? Rynkar på näsan
    Jag hoppas att du får en möhippa. Och om INTE, tycker jag du ordnar en riktigt mysig dag/kväll med dina närmaste tjejer när du känner att du har tid för de (innan eller efter bröllopet).
    Det kanske jag kan göra det låter trevligt Glad
  • paet

    Hörni!! {#emotions_dlg.flower}EN MÅNAD KVAR IDAG!!{#emotions_dlg.flower} Var tog tiden ivägen? Tyckte det nyss var ett halvår kvar!

  • paet
    Syllis 2012 skrev 2012-06-28 10:26:14 följande:
    Det kanske jag kan göra det låter trevligt Glad
    Nått sånt har jag sagt att vi skulle göra. Men det verkar inte riktigt hinnas med här.. de flesta kommer kvällen innan bröllopet.. då har man ju fullt upp att göra den i ordning,
  • Nudax
    paet skrev 2012-06-28 11:48:34 följande:
    Hörni!! {#emotions_dlg.flower}EN MÅNAD KVAR IDAG!!{#emotions_dlg.flower} Var tog tiden ivägen? Tyckte det nyss var ett halvår kvar!
    Ja shit! Så svårt att fatta!!! :D Och med min nedräknare (som räknar "fram tills dagen ska komma") så är det idag 29 dagar kvar, så sjukt att det är under 30... :D
  • paet
    Nudax skrev 2012-06-28 12:21:07 följande:
    Ja shit! Så svårt att fatta!!! :D Och med min nedräknare (som räknar "fram tills dagen ska komma") så är det idag 29 dagar kvar, så sjukt att det är under 30... :D
    Vilket klockslag ska du gifta dig? Den gemensamma vi har här uppe i TS är från 15. Visste inte vad jag skulle ställa in den på

    Vilka tider gifter ni er ni andra?  
  • Memmsan

    Ja det börjar kännas riktigt skoj nu med bara fyra veckor kvar till bröllop och semester för min del =)

    Vi kommer att ha vår vigsel kl 15, som så många andra här.

    Jag ser att ni diskuterat en del nervös-symptom. Jag är inte nervös, är jättetrygg med vigseln litar helt på min pastor, kantor och solister. Även festen känns rätt så lugn, har en del styr kvar men jag har en själv-tänkande och underbar kökschef som fixar och donar och kalla rtill möten m.m. Men det börjar bli pirrigt nu, på ett positivt sätt =) Dock leder det till en viss sömnproblematik för min del, ligger och är speedad på natten och tänker på bordsplaceringar och grejer, som jag nu har fått till =) Det som kan oro mig lite är sådana saker som sjukdomar m.m. Sånt man inte kan trolla bort en sådan dag, alla andra slags materiella eller värdermässiga "katastrofer" reder sig nog men en matförgiftning eller liknande skulle ju inte vara så skoj...

    Lycka till nu brudar och brudgummar, försök att njuta av sista tiden innan den stora dagen. Ta en massage om det blir för stressigt och jobbigt.

  • Nudax
    paet skrev 2012-06-28 13:38:19 följande:
    Vilket klockslag ska du gifta dig? Den gemensamma vi har här uppe i TS är från 15. Visste inte vad jag skulle ställa in den på

    Vilka tider gifter ni er ni andra?  
    Ja just det, den har jag inte tänkt på! =) Min räknare är likadan, fast den visar bara dagarna, en app på telefonen =) Jo vi igs 15.00 så det är perfekt för mig =P
  • paet

    Jag är inte klar alls med festen.

    Detta måste vi köpa/göra:
    Servetter
    Hyra dukar
    Kolla ljusstakar
    Köpa stearinljus
    Köpa lax
    Köpa allt till potatissalladen (dagen innan)
    Köpa allt till salladen (dagen innan)
    Sås till maten (dagen innan)
    Alkohol/läsk/bubbelvatten/lättöl (dagen innan)
    Te
    Tillbehör till kaffe och te
    vattenfast mascara och annat smink som är fint till en brud :)
    Skor till min m2b
    Gravera m2b:s ring med nya datumet
    Betala resterande för blombuketterna
    Kolla att allt finns i lokalen
    Vigselsamtal
    Gå igenom cermonin i kyrkan
    Musik att ha i bakrunden på middagen
    Lära oss klart flashmoben till överaskningsdansen på festen
    (ustyrsel till dansen)
    Köpa kritor och ritpapper till barnen

    Ja det där har jag kvar Känns som en djungel fortfarande. Men mkt kan man ju inte fixa ännu heller..
    Som viss mat å sånt. Alkoholen blir lättast att handla på plats känner vi
     

  • paet

    Kom på mer:

    Bordsplacering
    Bordsplaceringstavla
    Placeringskort
    tryck på såpbubbleflaskorna.

    Ja jag är stressad haha. 

Svar på tråden 28:e Juli, nån mer?