• paet

    28:e Juli, nån mer?

    Någon mer som gifter sig Lördagen den 28e Juli? 
    Kan vara kul att samlas om det är fler som har sin stora dag just den dagen!

    Hur långt har ni kommit med allt? Vad har ni kvar att göra osv? 

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-06-13 12:05
    Och här har vi en nedräknare
    www.dailiescountdown.se/c.aspx

  • Svar på tråden 28:e Juli, nån mer?
  • paet

    Lovade ju att visa min klänning. Här e den :)



    Den ser lång ut pga släpet  

    I med att den är från Kina så har den ju legat nedpackad när den skickades hit.. Måste hitta nån som kan kanske ånga ut det som är skrynkligt eller hur man nu gör. Någon som vet? Gör kemtvätten sånt? 
  • paet
    Green skrev 2012-03-31 22:15:25 följande:

     


    Insåg i tid att hunden fäller något fruktansvärt så klänningen får inte lämna källaren än på ett tag!

    Den är mycket vidare i kjolen när den sitter på, börjar fundera på hur jag ska ta mig ut ur huset på smidigaste sättet Flört
    Gud så fin klänning Green!! Vad kommer klänningen ifrån för designer?
  • paet

    Här kommer min son också att vara med då han ska döpas vid samma tillfälle. Han kommer då att vara 6 månader. Senare på kvällen när det blir lite partaj så kommer han at få sova hemma hos sin mormor. Kommer nog att bli den första gången han sover borta. Hur kändes det för er när era små sov borta för första gången?

  • Insanire
    LillaAnna skrev 2012-04-02 08:26:21 följande:
    Våran son kommer va 14 månader när vi gifter oss.. Men vi tänkte nog körs lite mer casual med chinos och skjorta och några snygga skor :) Vad ska ni ha för sånger till vigseln? Nån som har nåt bra tips på fina kärlekslåtar? Vi har funderat på "ännu doftar kärlek" med Marie Fredriksson och så nån mer.
    Vi funderar på låten Feels like Home med Chantal Kreviazuk.
    Fantastisk text.

    Men vi ska ha en till solosång.. Vi har inte bestämt något alls än, men vi funderar på lite olika.
    Till exempel:
    Come what may - Nicole Kidman och Ewan McGregor
    Kärleksvisan - Sarah Dawn Finer
    Utan dina andetag - Kent
    I'm yours - Jason Mraz
  • paet

    Jag sitter och funderar på vad som är fint att ha som inmarshmusik och ut. Är helt lost där.. ska ni ha det klasiska eller något eget?

  • Viccan
    Syllis 2012 skrev 2012-03-31 18:29:12 följande:
    Vi gifter oss också den 28 juli.
    Mycket är redan fixat. Glad
    Berätta gärna vad som är fixat.
    Jag är nyfiken att se om jag missat att tänka på ngt som ska fixas :)
  • Green

    paet: Gillar verkligen din klänning Glad Det går bra att ångstryka, bör dom absolut kunna fixa på kemtvätten!

    Min klänning är en Mark Lesley.  modell 4093P
    Har letat och googlat efter den men hittar den inte?? Uppenbarligen finns den ju Skrattande (den är äkta med lappar mm)

  • Memmsan
    paet skrev 2012-04-02 11:55:22 följande:
    Jag sitter och funderar på vad som är fint att ha som inmarshmusik och ut. Är helt lost där.. ska ni ha det klasiska eller något eget?
    Ingångsmarch klassiskt med  Felix Mendelssohn. Du kan lyssna på denna sida på några andra marcher också http://www.brollopsguiden.se/vigsel/brollopsmarscher/235.
    Men vi "poppar" upp det till utgångsmusiken och kör Underbart med Kalle Moreus. 
    Jag tycker dock att det är så mäktigt med den där spänningen som uppstår när orgeln börjar och alla ställer sig upp och dörrarna öppnas, "duttu-du-duttu-duu..." typFlört 
    Men om ni vill ha något personligt tycker jag ni ska köra på det.  
  • LillaAnna

    Även fast våran son är lite äldre än din så kommer det nog bli första gången han sover borta efter vårat bröllop med, det blir också hos sin moror... Men jag hoppas det ska gå bra :) så länge dom sover hela nätter eller att du inte ammar åtminstone, eller har så du kan pumpa ut :)

Svar på tråden 28:e Juli, nån mer?