paet skrev 2012-03-14 12:26:13 följande:
Kul att det är fler som gifter sig det här datumet

Av vilken anledning valde ni just denna dag?
Vi valde bland tre datum. Helgen innan, datumet vi fick och helgen efter. Så fick prästen välja det som fanns. Nu önskade vi 28/7 mest då de flesta har semester då och kanske har lättare att komma hit(har gäster som kommer lite längre bortifrån). Sedan brukar det ju faktiskt vara som varmast då! Och chansen till fint väder bådar ju gott! Men man har ju hört att det betyder lycka om det regnar? Haha! Är det bara för att man inte ska vara ledsen över att det regnar på ens stora dag då? ;)
Jag håller med dig, JÄTTE kul att det är så många som ska gifta sig samma datum.
Vår anledning var främt att vi ville gifta oss mitt i sommaren, inte Juni och heller inte Augusti.
Utan vi ville ha en lördag i Juli men för att tänka historiskt på vädret så kom vi fram till att slutet på Juli var bäst.
Därför blev det faktiskt sista helgen i Juli och när vi frågade om detta datum när vi bokade kyrkan så hade vi tur att ingen boka detta datum.
Jag håller verkligen tummarna för att vädret ska vara kanon. Strålande sol och jätte varmt.
Jag vill verkligen inte ha regn och jag hoppas verkligen ingen får regn detta datum.
Vore så himla underbart att få perfekt väder, en så perfekt dag som denna.