• aviman

    Juni 2013?

    Mannen friade när han kom hem från skidsemester i Italien i februari i år och nu planerar vi för att gifta oss Juni 2013, mest troligt helgen efter midsommar.
    Någon fler än oss som planerar för samma månad? SkrattandeHjärta 

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-07-19 20:36
    Det här är den nuvarande listan på Junibrudarnas datum:

    1 - chesa, Vingabrud

    7 - Josefiiine

    8 - aviman, becky, Vicke01, Dalasmulan, Krystal (ev), juni2013

    13 - Miss Lindberg

    15 - HaLian

    28 - imoen

    29 - Mette81 (ev), JochP

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-07-23 08:34
    Junitråden

    1 - chesa, Vingabrud, Miss Lindberg, suewy

    7 - Josefiiine

    8 - aviman, becky, Vicke01, Dalasmulan, Krystal (ev), juni2013

    15 - HaLian

    28 - imoen

    29 - Mette81 (ev), JochP, emzerus83, Marjasinus

  • Svar på tråden Juni 2013?
  • johbeh
    loveshaped skrev 2012-09-22 22:43:26 följande:
    Åh, vilken rolig tråd! Skrattande

    Här har vi en till blivande brud i juni! :) Den 15 juni blir jag och min älskade fästman äkta makar. Vi bor i Örebro och har bokat Täby kyrka och festlokalen blir Karlslunds herrgård. Jag har planer på att faktiskt återanvända min brors frus klänning som hon gifte sig i för två år sedan. Roligt när klänningen går i släkten, hoppas bara att den passar. Om den inte gör det så blir det klänningsjakt sen.

    Fotografen är också bokad. Har valt ett halv-paket som jag tyckte kändes lagom med porträttfotografering, vigselfotografering samt bilder från festen.

    Försökte mig på att boka frisör men fick till svar att de inte kan boka något sådant förrän i januari då de planerar in semestrarna osv för personalen(!)

    Tårta och blommor bokar jag senare, men jag vet iaf att vi ska ha ett vinrött/vitt tema så jag har spånat på inbjudningskorten! :) Vi skippar save-the-date-kort och kör på ett inbjudningskort i god tid, vi tänkte oss också runt januari-någongång.

    Toastmaster/toastmadame + 1 tärna är också klar. Tror att tärnklänningen skall beställas från internet. Tillkommer eventuellt fler tärnor/marskalkar inom tid. Jag och fästmannen är lite i funderarstadiet på vilka vi vill tillfråga. Han är förresten också aktiv i planeringen och fixar en egen bröllopshemsda för all information till gästerna. Vi rådgör tillsammans om allt. Det är ju trots allt vår dag.

    Bröllopsresan går mot Aruba och skall bokas så fort resorna för nästa vinter släpps. Vi förlänger känslan lite och åker iväg november 2013!

    Hej! Kul att någon skrev i denna tråd :)


    Vi ska också gifta oss den 15:e juni inte så långt från Örebro! Fotograf har vi problem med vi vill ha en halvdag och har ett förslag men vi tycker hon/han är lite dyr då fotografen inte verkar så erfaren. Men det är ju dax att boka snart :)


    Jag beställde skor idag wiiii... känns lite konstigt är ju ett tag kvar till juni men har hittat ett par i rätt färg så då slog jag till.


    Vi tänkte inte ha så stort bröllop men nu verkar det bli ett antal bjudna så att det kommer att krävas en toastmaster eller toastmadame så vi får se var vi landar där ..

  • Burre
    johbeh - Vi har samma budget :)

    Hur har ni planerat den?? *nyfiken*

    typ hur mycket lägger ni på mat, dryck osv???

    Kraaam
  • johbeh
    Burre skrev 2012-09-24 13:25:40 följande:
    johbeh - Vi har samma budget :)

    Hur har ni planerat den?? *nyfiken*

    typ hur mycket lägger ni på mat, dryck osv???

    Kraaam

    Hej!


    Vi har inte riktigt fastställt någon budget och vi är väl medvetna om att det är livsfarligt ;). Grejen är att vi diskuterar antal gäster ännu, men verkar hamna på 48 stycken. Kuvertpriset är 820 med alkohol och alla dricker inte. Vi väntar på offert pris utan alkohol och till barn. Men maten beräknar vi hamna på 30000:- och då ingår som sagt tidigare personal, dekorationer, städ, disk ja vi kommer bara sätta oss till bords :)


    Min mamma bidrar till klänning, skor och håruppsättning. En släkting är make up artist så jag hoppas hon vill ta hand om mig.


    Mat och dryck 30000
    Blombukett 2000
    Vigselring 5000 (har guld som ska bytas in)
    Inbjudningskort 500
    Manikyr 800
    Kostym/slips/skjorta 3000
    Fotograf 5000


    Herregud vad det drog iväg :/ Har säkert glömt något


    Hur är erat upplägg..


     

  • Tilda93

    Vårat är typ så här
    fast vi har köpt en hel del.. och det är typ bara dem dyra posterna kvar.

    Mat och dryck ; ca 5500:-
    Blommbuketterna, cossage: 1500:-
    smink och hår: 0:-
    Alkohol: 4000:-
    Vigselring: 2800:-
    inbjudningskort: ca 320:-
    fixa naglarna: 200:-
    Kostym, med slips, skjorta och väst: ca 1345 :-
    Skor till honom: 800:- ( speciall beställda)
    skor till mig: 250:- (två par)
    Klänning till mig: 1600 + underkjol ca 500:- + Bolero ca 130 kr + Frakt.
    Fotograf: 0:-
    Dekoration: ca 1500 ( inte helt säker)
    Tårtorna: vet inte än, blivande mannens lillebrors flickvän fixar dem.

    Till tårtorna
    Tårtspade + kniv: 139:- (REA)
    Cake Toppers( små smurfar): 80:-

    Lokalen: 2000:-
    Underkläder: MAX 1000:-
    Smycken till mig: 100:-
    Om vi ska ha band så MAX 5000:-

    Och så är det säkert något jag glömmer nu..


  • Heobea

    Låååångsamt! Vi ska ringa och boka kyrkan på måndag och försöka reda ut fotografträsket. Men annars, ja ni, tusen idéer, ingen inspiration, ork eller tid att göra nått åt dekorationer etc.

  • Burre

    Så här typ har vi tänkt oss men inte kommer så jätte långt! Väldigt långsamt här med!

    Lokal - 1200kr (3dagar)
    Mat & Dryck - 25.000kr
    Klänning, skor och klänningskarderob - 2200kr ink frakt
    Smycken , väska och Underkläder kommer jag önska mig presentkort på till Jul ;) (Vet att jag får de jag önskar mig)
    M2bs kläder 3000kr
    Blommor 1500kr
    Dekoration - 2000kr

    Fotograf - Syster
    Make up - 1000kr
    Hår - 1000kr

    Ja och där drog budgeten iväg och då har jag inte ens skrivit in injudningskort o dyl.

    Förhoppningsvis om vi har tur så får vi nog bidrag(blir ju deras gåva) av våra föräldrar till Mat och Dryck, min m2bs bror gifte sig för 2år sedan och då gick de in med en "liten" slant!

    men de känns ju dumt att räkna med att få pengar i bidrag! Tank om de inte alls blir så hhahaha

    Men jag är kanska bra på photoshop o så så jag kommer att försöka göra vigselprogram och inbjudningskort där i =) Så kan vi skriva ut de på m2bs jobb!

  • johbeh

    Nu har jag beställt klänning, bolero, väska och underkjol från jenjen... wiiiii

  • Burre
    johbeh skrev 2012-09-28 13:51:13 följande:
    Nu har jag beställt klänning, bolero, väska och underkjol från jenjen... wiiiii
    Yey! :) Beställde mitt i förrgår där ifrån! :) Skor, Klänning och "påse" till kläningen =)
Svar på tråden Juni 2013?