• Head Over Heels

    Vi som gifter oss den 18 augusti 2012 <3

    Vi ska gifta oss den 18 augusti 2012 och har precis börjat planera... Snackar gärna lite här med fler som ska gifta sig det datumet Hur ligger ni till i planeringen? Tankar och roliga idéer på allt från kläder, ring, vigsel, fest med mera mottages gärna!

  • Svar på tråden Vi som gifter oss den 18 augusti 2012 <3
  • millemill
    sannasofia skrev 2012-06-18 16:53:38 följande:
    Eftersom vi inte ska ha någon dessert efter maten på bröllopet ska vi ha en liten chokladbit på varje plats istället och i förra veckan beställde vi sådana här etiketter från calligraphen.

    www.romance.se/index.aspx?type=Product&Lang=s...

    De kom hem idag och var verkligen fina. Glad etikett + chokladbit gick på ca en femma för varje gäst.
    Ett litet tips till er som inte har köpt favors eller som vill göra dukningen lite mer personlig Solig

    Vilken rolig ide! :)


    Jag hade tänkt sätta mig och göra ett kör-schema för veckan innan, har lite svårt att börja bara. Men ikväll, då ska jag BÖRJA ;)

  • Josefina

    Nu har vi också träffat prästen och gått igenom psalmer, texter och vem som säger vad Glad Vi bestämde oss faktiskt för att bara säga för och efternamnen vid löftena för vi har båda så många mellannamn, haha, min blivande man stakade sig bara på repetitionen och jag hade helst skippat löftena helt så man bara kan njuta av allt annat fint. Hade räckt för min del om vi sa JA ;)

    Vi har även satt bordsplaceringen, vilket vi hoppas kommer bli en riktig fullträff när vi mixar kompisar och familjer hej-vilt. Men vi skulle behöva tips på några roliga lekar vid minglet!? Vi har tänkt på en mini-quiz och pris blir drinkbiljett..

    I dag gick jag även förbi ytterligare en blombutik här i Odenplan i Stockholm, och till er som inte beställt bukett än säger jag bara, kolla på flera ställen för gud vilka prisskillnader. I dag sa de 800, ett stenkast bort erbjöd en butik 1500 kr, för samma bukett. Galet! Vad betalar ni för brudbukett?? 800 känns ok :)
    Det är den här jag vill ha, fast utan pioner som inte finns då...



     
  • millemill

    Ja priserna är helt galna på en del ställen!


    Jag har tänkt att även göra buketten själv, min far har Ica-butik, så jag får köpa blommor till inköpspris. Superbra! :) Som det ser ut nu blir majoriteten av buketten blåklint, och lite orange rosor och vita prärieklockor plust lite gröna fillers!


    Sen kommer jag att använda resterande blommor att ha på borden och lite framme i kyrkan.

  • Josefina
    millemill skrev 2012-06-18 19:50:24 följande:

    Ja priserna är helt galna på en del ställen!


    Jag har tänkt att även göra buketten själv, min far har Ica-butik, så jag får köpa blommor till inköpspris. Superbra! :) Som det ser ut nu blir majoriteten av buketten blåklint, och lite orange rosor och vita prärieklockor plust lite gröna fillers!


    Sen kommer jag att använda resterande blommor att ha på borden och lite framme i kyrkan.


    Vilken lyx!! Bra med pappor som kan fixa, mammor också för den delen :) Min pappa kan fixa belysning, fyrverkerier och banderoller, skyltar m.m. haha, han gör lite allt möjligt kan man säga!

    Vilken smart idé att göra den själv, jag har bara så dålig koll på blommor att jag inte vågar ta på mig det just denna dag ;)
  • LillaEllan

    Måste  fråga lite om råd här! 

    Jag har två fastrar och en farbror som bor 50 mil ifrån oss. Med min Farbror har vi en NÄRA relation han har bott hos oss när jag var liten och han är även vår toastmaster.
    Faster 1 var vi bjudna på hennes bröllop för 2 år sen och hon och hennes man tycker vi mycket om dock umgår vi väldigt sällan.

    Fatser 2! Jag klarar inte av denna människa hon är extremt gnällig och tycker synd om sig själv JÄMT! Allt handlar om henne. Hon har nyligen träffat en man som jag aldrig träffat, han är typ lika konstig han!

    Jag ville jätte gärna bjuda Faster 1 men kände inte att jag kunde göra det utan att bjuda båda två. (1 &2) Farbror kan vi bjuda då själv då vi har en helt annan relation.

    SÅ vi beslöt oss för att bjuda alla men endast faster 2 utan pojkvän ( mest i hopp om att hon skulle tacka nej :O)

    Vi hade OSA 1 juni. Den 10e juni svarade hon och frågade även om pojkvännen var medbjuden + hans 3 barn :O , nej svarar jag då vi tyvärr inte kan bjuda alla.  
    Hon säger att hon kommer ändå.

    IDAG skickar hon ett medelande att hon måste tacka nej. för hon kan inte gå på bröllop utan sin pojkvän.
    Jag har beställt mat och allt från cateringen. AH jag är så jävla arg! Måste man verkligen bjuda med pojkvänner? 

  • Viii
    LillaEllan skrev 2012-06-19 21:34:48 följande:
    Måste  fråga lite om råd här! 

    Jag har två fastrar och en farbror som bor 50 mil ifrån oss. Med min Farbror har vi en NÄRA relation han har bott hos oss när jag var liten och han är även vår toastmaster.
    Faster 1 var vi bjudna på hennes bröllop för 2 år sen och hon och hennes man tycker vi mycket om dock umgår vi väldigt sällan.

    Fatser 2! Jag klarar inte av denna människa hon är extremt gnällig och tycker synd om sig själv JÄMT! Allt handlar om henne. Hon har nyligen träffat en man som jag aldrig träffat, han är typ lika konstig han!

    Jag ville jätte gärna bjuda Faster 1 men kände inte att jag kunde göra det utan att bjuda båda två. (1 &2) Farbror kan vi bjuda då själv då vi har en helt annan relation.

    SÅ vi beslöt oss för att bjuda alla men endast faster 2 utan pojkvän ( mest i hopp om att hon skulle tacka nej :O)

    Vi hade OSA 1 juni. Den 10e juni svarade hon och frågade även om pojkvännen var medbjuden + hans 3 barn :O , nej svarar jag då vi tyvärr inte kan bjuda alla.  
    Hon säger att hon kommer ändå.

    IDAG skickar hon ett medelande att hon måste tacka nej. för hon kan inte gå på bröllop utan sin pojkvän.
    Jag har beställt mat och allt från cateringen. AH jag är så jävla arg! Måste man verkligen bjuda med pojkvänner? 
    Tycker absolut INTE att ni måste bjuda in pojkävnnen!
    Det är ER dag och NI bjuder in de personer som ni vill ha där!
    Om du pratar med cateringfirman så tror jag inte alls de är omöjligt att ändra antalet, är ju nästan 2 månader kvar ändå.
  • sannasofia
    LillaEllan skrev 2012-06-19 21:34:48 följande:
    Måste  fråga lite om råd här! 

    IDAG skickar hon ett medelande att hon måste tacka nej. för hon kan inte gå på bröllop utan sin pojkvän.
    Jag har beställt mat och allt från cateringen. AH jag är så jävla arg! Måste man verkligen bjuda med pojkvänner? 
    Etiketten säger ju att man inte ska sära på etablerade par när man bjuder in till tex ett bröllop. Men det gör man väl ändå som man vill i slutändan. Men att inte bjuda pojkvännen kan också ses som ett ställningstagande från er att ni inte gillar honom. 

    Sådant här är ju alltid jättesvårt, men om jag var bjuden på ett bröllop och inte min sambo så skulle jag inte tycka att det var så kul, inte heller om han åkte iväg på ett bröllop utan mig.  
  • sannasofia

    Nu har vi träffat våran präst och hon var verkligen supertrevlig! vi pratade igenom upplägget och lite om musik och psalmer, men bestämde att ta upp det mer med kantorn. Så nu får vi se när han hör av sig. 

    Nu känns det verkligen, verkligen, verkligen som att det här händer på riktigt! Glad Dessutom har det ramlat in en del som osat Solig

  • Viii
    sannasofia skrev 2012-06-20 13:00:04 följande:
    Nu har vi träffat våran präst och hon var verkligen supertrevlig! vi pratade igenom upplägget och lite om musik och psalmer, men bestämde att ta upp det mer med kantorn. Så nu får vi se när han hör av sig. 

    Nu känns det verkligen, verkligen, verkligen som att det här händer på riktigt! Glad Dessutom har det ramlat in en del som osat Solig
    Vad skoj!
    Ja, de känns verkligen att det börjar närma sig nu!
    Sååå spännande!
    Håller på att planera med dekorationer till festlokalen nu för fulla muggar! 
  • millemill

    Vi ska iväg och få kika lite innan i vår lokal, det är ett par som gifter sig där nästa helg, så då kan vi se hur de löst dukning och bordsplacering, KANON!


    Hur ska ni ha det på borden?


    Vi kommer att ha lite av de blommor som jag gör buketten av, i dricksglas från Ikea, tror de heter Ikea 365+ Men jag vet inte om man ska lägga något mer på bordet, eller om det räcker med blommorna.

Svar på tråden Vi som gifter oss den 18 augusti 2012 <3