• Head Over Heels

    Vi som gifter oss den 18 augusti 2012 <3

    Vi ska gifta oss den 18 augusti 2012 och har precis börjat planera... Snackar gärna lite här med fler som ska gifta sig det datumet Hur ligger ni till i planeringen? Tankar och roliga idéer på allt från kläder, ring, vigsel, fest med mera mottages gärna!

  • Svar på tråden Vi som gifter oss den 18 augusti 2012 <3
  • Pluppe

    Vi ringde idag till prästen angående vigselsamtal och eftersom hon går på semester nu till midsommar så blir det inget samtal fören den 24 juli... Känns lite tätt inpå, men så är det.

    Vi har också pratat om "Underbart" på Orgel när vi går ut. In ska vi försöka få tag i någon som sjunger "Där du andas" (Sofia Karlssons version).. Får se hur vi lyckas...

  • sannasofia

    Jag har också kontaktat prästen, som sagt och vi får se om det finns någon tid innan midsommar som passar oss allihop.. nu verkar det lite si och så med det.. De tider hon föreslog funkade inte och jag vill ju så gärna träffa henne innan hon går på semester. 

  • 1700tal

    Nu har vi provsmakat menyn och bestämt rätter, provsmakat fyllningar hos tårtmakaren och bestämt utseende, mönster och färgkombination. Har även haft vigselsamtalet hos prästen. Check, check och check!

  • sannasofia
    1700tal skrev 2012-06-14 17:20:47 följande:
    Nu har vi provsmakat menyn och bestämt rätter, provsmakat fyllningar hos tårtmakaren och bestämt utseende, mönster och färgkombination. Har även haft vigselsamtalet hos prästen. Check, check och check!
    Skönt!! 

    och vi har bokat möte med prästen - check! 
  • 1700tal
    sannasofia skrev 2012-06-14 17:26:06 följande:
    Skönt!!
    och vi har bokat möte med prästen - check!
    Hoppas ert möte går bra. Vi ska ha möte med kantorn också, men det tar vi sen. Ska ni träffa kantorn samtidigt eller separat?
  • sannasofia
    1700tal skrev 2012-06-14 17:28:15 följande:
    Hoppas ert möte går bra. Vi ska ha möte med kantorn också, men det tar vi sen. Ska ni träffa kantorn samtidigt eller separat?
    Det blir separat, vi tar in en präst från annan församling medan pastorn hör till den församlingen vi vigs i. Eller vi har inte valt någon kantor egentligen, men det antar jag väl att han som brukar spela gör det.. Obestämd
  • Head Over Heels
    1700tal skrev 2012-06-14 17:20:47 följande:
    Nu har vi provsmakat menyn och bestämt rätter, provsmakat fyllningar hos tårtmakaren och bestämt utseende, mönster och färgkombination. Har även haft vigselsamtalet hos prästen. Check, check och check!
    Så skönt att ha så många saker att checka av :) Ska man ha bestämt sånger o psalmer till vigselsamtalet eller tar man det när man träffar kantorn?
    ♥ 18 augusti 2012 ∞
  • Jersey

    Har ni fått tillbaka era hindersprövningar än? Vi skickade in för en månad sen, men fortfarande inte fått tillbaka något.


     

  • sannasofia
    Jersey skrev 2012-06-14 21:32:55 följande:

    Har ni fått tillbaka era hindersprövningar än? Vi skickade in för en månad sen, men fortfarande inte fått tillbaka något.


     


    Vi skickade blanketterna ganska tidigt och fick tillbaka dem på kanske tre veckor.. men det är väl många som skickar in sina blanketter nu kan jag tro.. den kommer säkert snart!
  • millemill

    Hindersprövning- Check


    Prästen på semester- Check ;)


     


    Jag har kommit på att jag ska försöka få tag på ett bredare vävt "Dala-mönstrat" band, blev inte helt nöjd med pärlbroderigen på min klänning, ska försöka hitta ett sånt band istället att sy på, så blir klänningen ännu mer jag! :)

Svar på tråden Vi som gifter oss den 18 augusti 2012 <3