• isen1981

    Bröllop 2 Juni 2012

    Någon annan som har bokat samma datum?   Hjärta

  • Svar på tråden Bröllop 2 Juni 2012
  • N blir B

    Jag har bestämt mig för vilken som blir MIN klänning!!!!! Lyckan är total! En klänning från Nixas provkollektion 2012. Den är lite busig & så mycket jag. Så nu är vi på jakt efter görna tärnklänningar. Tips?
    Jag är lite sugen på gröna ballerina. 

    Vi ska vara i en bygdegård 5 km från kyrkarn. Men ett riktigt kök. Den ligger precis vid en kyrka men inte den kyrkan vi ska gifta oss i. Viska gifta oss i min barndoms kyrka. Jag är döpt & konfimerad där så hade jag mina skolavslutningar där. Så tanken på att byta till den närmare kyrkan har aldrig funnits.

    Nu har osa gått ut och vi blir 78 med oss + 4 barn.  De som inte kommer hade vi nästan räknat bort när vi skickade ut inbjudan..Vi hade bjudit 86.  

    Idag ska vi dricka champange och fira  min blivande som har fått nytt jobb idag! 
     

  • moonlightgirl
    N blir B skrev 2012-03-06 14:49:27 följande:
    Jag har bestämt mig för vilken som blir MIN klänning!!!!! Lyckan är total! En klänning från Nixas provkollektion 2012. Den är lite busig & så mycket jag. Så nu är vi på jakt efter görna tärnklänningar. Tips?
    Jag är lite sugen på gröna ballerina. 

    Vi ska vara i en bygdegård 5 km från kyrkarn. Men ett riktigt kök. Den ligger precis vid en kyrka men inte den kyrkan vi ska gifta oss i. Viska gifta oss i min barndoms kyrka. Jag är döpt & konfimerad där så hade jag mina skolavslutningar där. Så tanken på att byta till den närmare kyrkan har aldrig funnits.

    Nu har osa gått ut och vi blir 78 med oss + 4 barn.  De som inte kommer hade vi nästan räknat bort när vi skickade ut inbjudan..Vi hade bjudit 86.  

    Idag ska vi dricka champange och fira  min blivande som har fått nytt jobb idag! 
     
    Vad härligt att du hittat din klänning. Har du någon bild på den?? Är lite nyfiken ju.  =)

    Vad kul att ni har det färdigt med vilka ni blir.  =)

    Grattis till din m2b att han fått ett nytt jobb.
  • LinnéaJonathan
    Emma84 skrev 2012-03-04 16:40:31 följande:
    Ja, vi ska absolut använda oss av utomhusdansbanan - oavsett väder. Skulle det bli skitväder så sätter vi upp fina vita partytält å dekorerar med (vita såklart) spetsvimplar i taket tänkte jag. Det står jättefina lampor runt omkring "dansbanan" - superfina, lite gammaldagsa!

    Okej, ja jag vet inte som sagt hur jag ska göra med festhäftet direkt. Man vill ju inte att det ska vara för mycket liksom, mina gästpresentationer tar ju upp en del plats Men förutom gästpresentationerna har jag ju givetvis tänkt ha bordsplaceringen med, menyn, och "tack till". Sedan får vi se!

    Njae, jag gör inte så mycket heller längre faktiskt, går inte att göra så mycket innan alla OSA:t. Förutom spåna på festhäftet å göra klart gästpresentationerna (de som tackat ja).
    Underkläder har jag köpt. Skor har jag dock kvar.
    Jag har tittat jättemycket på nätet, bla brandos.se Men i fredags var jag och fick tillbaks min brudklänning efter att sömmerskan sytt in den (det är snörning i ryggen, så man kan ändå justera den senare + att skulle det vara något som behövs sys in senare så gör hon det DÅ). Ska även troligtvis - beroende på hur höga skor jag köper - sy upp klänningen något. Så jag ska höra av mej till henne så fort jag hittat skorna.
    Som det känns nu, så väntar jag nog lite med det. Som du säjer, väntar in "studentskorna". Man märker mer å mer i butikerna att de börjar komma nu - ibörjan när jag tittade fanns det inte några ljusa skor överhuvudtaget.

    Vad tänker du dej för skor? Färg? Hur höga? Typ av sko?
    Åh, det låter ju supermysigt med dansbanan! Glad Kommer säkert bli jättebra!

    Nej precis, det får ju inte bli för mkt i festprogrammet, det orkar ju ingen med, varken vi som ska göra dem eller gästerna som ska läsa... Flört

    Jag var runt i stan och kollade idag och tydligen kommer det inte att komma in så mkt vita skor här... Så antingen får jag beställa eller ha en anna färg på skorna. Har också kollat in brandos, de har ju massa fint att välja mellan, men blir ju lite krångligt om de inte passar.. Men lutar nog åt att jag beställer! Har hittat några särskilt intressanta modeller, antingen lite sandalett-liknande med klack eller "pumps" med öppen tå och ett band över vristen...
    Vad har du tänkt?
    Vad har du tänkt att ha för färg på skorna?
    Tänker lite på det här med klackhöjd, ska försöka hitta skor som inte är alltför höga, typ 7 cm... Så man orkar hela dagen menar jag! Glad Funderar på om jag kanske ska köpa ett par söta ballerinor och byta om till när jag blir trött i fötterna!
  • LinnéaJonathan
    N blir B skrev 2012-03-06 14:49:27 följande:
    Jag har bestämt mig för vilken som blir MIN klänning!!!!! Lyckan är total! En klänning från Nixas provkollektion 2012. Den är lite busig & så mycket jag. Så nu är vi på jakt efter görna tärnklänningar. Tips?
    Jag är lite sugen på gröna ballerina. 

    Vi ska vara i en bygdegård 5 km från kyrkarn. Men ett riktigt kök. Den ligger precis vid en kyrka men inte den kyrkan vi ska gifta oss i. Viska gifta oss i min barndoms kyrka. Jag är döpt & konfimerad där så hade jag mina skolavslutningar där. Så tanken på att byta till den närmare kyrkan har aldrig funnits.

    Nu har osa gått ut och vi blir 78 med oss + 4 barn.  De som inte kommer hade vi nästan räknat bort när vi skickade ut inbjudan..Vi hade bjudit 86.  

    Idag ska vi dricka champange och fira  min blivande som har fått nytt jobb idag! 
    Så roligt att du har hittat klänning, det känns så himla bra när man äntligen har valt! Glad
    Gröna tärnklänningar finns det nog i brudklänningsbutiken, annars har jag sett lite trådar här på BT om just gröna... Hojtar till om jag hittar någon! 

    Skönt att OSA är klart, själv väntar vi på 2 april då det är vårt sista OSA-datum. Efter det känns det som vi kan börja planera på allvar! Glad

    Härligt med nytt jobb, ni får fira ordentligt! Ha en trevlig kväll!
  • Emma84
    LinnéaJonathan skrev 2012-03-06 22:30:00 följande:
    Åh, det låter ju supermysigt med dansbanan! Glad Kommer säkert bli jättebra!

    Nej precis, det får ju inte bli för mkt i festprogrammet, det orkar ju ingen med, varken vi som ska göra dem eller gästerna som ska läsa... Flört

    Jag var runt i stan och kollade idag och tydligen kommer det inte att komma in så mkt vita skor här... Så antingen får jag beställa eller ha en anna färg på skorna. Har också kollat in brandos, de har ju massa fint att välja mellan, men blir ju lite krångligt om de inte passar.. Men lutar nog åt att jag beställer! Har hittat några särskilt intressanta modeller, antingen lite sandalett-liknande med klack eller "pumps" med öppen tå och ett band över vristen...
    Vad har du tänkt?
    Vad har du tänkt att ha för färg på skorna?
    Tänker lite på det här med klackhöjd, ska försöka hitta skor som inte är alltför höga, typ 7 cm... Så man orkar hela dagen menar jag! Glad Funderar på om jag kanske ska köpa ett par söta ballerinor och byta om till när jag blir trött i fötterna!
    Åh! Vi var och tittade i lokalen igår. Det var ju tillåmed bättre än vad jag kom ihåg! Såå glad nu!
    OJ OJ OJ va bra det kommer att bli!
    Och OJ vad verkligt det kändes Wiiie!

    Jag hade nog tänkt vita eller ivory skor. Silver hade nog funkat oxå, men helst vill jag nog ha något vitt, som inte utmäker sej liksom.
    Funderar oxå på att ha skor att byta av med, men blir inte klänningen för lång då?
    Om du tex ska ha 7 cm klack på skorna å sen ballerina...för jag har tänkt samma tanke!

    Usch, satt och spånade lite på bordsplaceringen igår kväll, jag och sambon. Mattias blev väldigt överraskad (inte positivt) att det var så svårt och tog sån tid med det. Told ya!
    Men guud va svårt det är!
    Hur ska ni ha borden? E-format? Hur har ni tänkt ang bordsplacering?

    Hur går det med OSA:t? Har ni blivit några fler? Vi är 71 just nu, 83 inbjudna. (2 april är sista OSA)
  • Emma84

    Hej allihop!

    Är det någon som vill dela med sej av sitt festhäfte?! Jag har fastnat redan vid välkomsttexten, haha. Jag vill ha lite humoristiskt inslag..inget stelt
    Hur är er välkomsttext?

    Sedan undrar jag oxå över själva vigseln. Ska ni dekorera kyrkan? Med vad isåfall?

  • moonlightgirl
    Emma84 skrev 2012-03-08 11:04:53 följande:
    Hej allihop!

    Är det någon som vill dela med sej av sitt festhäfte?! Jag har fastnat redan vid välkomsttexten, haha. Jag vill ha lite humoristiskt inslag..inget stelt
    Hur är er välkomsttext?

    Sedan undrar jag oxå över själva vigseln. Ska ni dekorera kyrkan? Med vad isåfall?
    Hej hej
    Har inte börjat med festhäftena ännu.

    Vet inte hur vi kommer att göra med kyrkan, vi har ju ännu inte ens fått veta vilken präst vi ska ha, tror jag blir tokig snart, det ville jag ha klart så att man kan träffa prästen också..  Men men jag hoppas att vi snart får veta det.
  • Emma84
    moonlightgirl skrev 2012-03-08 21:10:24 följande:
    Hej hej
    Har inte börjat med festhäftena ännu.

    Vet inte hur vi kommer att göra med kyrkan, vi har ju ännu inte ens fått veta vilken präst vi ska ha, tror jag blir tokig snart, det ville jag ha klart så att man kan träffa prästen också..  Men men jag hoppas att vi snart får veta det.
    Jag har väl egentligen inte börjat med festhäftena heller. Eller ja, jag har mer eller mindre skrivit klart alla "gästpresentationer", men mer än så är det inte. (Hade iochförsej inte tänkt ha med så jättemycket mer)

    Okej, förstår! Vår präst ringde oss i fredags och presenterade sej! Hoppas ni oxå får veta snart!
  • Imke1977

    Hoho! Har jag vinkat här förut? Tror itne det... :-/ Att jag missat denna tråden då. hmm.. Gifter mig oxå 2 juni i Gävle.
    Har precis fått hem min brudklänning för några veckor sedan som jag väntat p å7 månader!!! Gah... frustrerande.
    Får man vara med här?

  • Emma84
    Imke1977 skrev 2012-03-10 14:48:32 följande:
    Hoho! Har jag vinkat här förut? Tror itne det... :-/ Att jag missat denna tråden då. hmm.. Gifter mig oxå 2 juni i Gävle.
    Har precis fått hem min brudklänning för några veckor sedan som jag väntat p å7 månader!!! Gah... frustrerande.
    Får man vara med här?
    Haha, absolut! Välkommen!
    Hur ligger du till i planeringen?

    7 månader?! Jösses! Tur att du beställde så pass tidigt då Vad är det som tagit så lång tid?
    Men visst är det härligt att ha den hemma?
Svar på tråden Bröllop 2 Juni 2012