• isen1981

    Bröllop 2 Juni 2012

    Någon annan som har bokat samma datum?   Hjärta

  • Svar på tråden Bröllop 2 Juni 2012
  • Emma84
    LinnéaJonathan skrev 2012-02-22 09:05:10 följande:
    Emma84 skrev 2012-02-21 20:39:29 följande:

    Haha, läste visst inte så noga Solig
    Ser nu att du skrev att det funkar nog med vilka blommor som helst. Tror du det? Att man kan "dränka" vilka som? Jag har ingen aning, mina fingrar är inte särskilt gröna


    Alltså jag har ingen aning egentligen om vilka blommor det funkar med, men dessa ser ju ut som orkideér om jag inte är helt blind och på någon annan bild såg jag någon vit blomma. Men vad vet jag, det kanske är fejkblommor på alla bilder. Flört Jag ska prova o lägga en blomma av valfri sort under vatten och se vad som händer! Glad 
    Mmm, det är ju just det med ljusen, de måste ju bytas under kvällen, så det blir nog kanske blockljusvarianten för oss iaf men tyckte dessa var såå fina!

    Ja, det är nog så att det lönar sig, måste bara räkna lite på det, men tror att det blir Tyskland för oss också! 
    Hur mkt beräknar ni att köpa? Tycker det där är så svårt att veta hur mkt som går åt, det får ju abslout inte ta slut liksom. Solig
    Jo, men jag tyckte oxå det såg ut som Orkidéer - annars är vi lika blinda båda två
    Ja, men verkligen tokfina! Men det blir ju tyvärr inte lika fint, när de har slocknat å att någon ska komma in vid borden och knö sej in för att tända nya känns ju inte så trevligt heller....
    Förhoppningsvis kanske man kan hitta några flytljus som har jättelång brinntid? Finns det tro?

    Jag vet inte alls hur mycket vi ska köpa. Vi har inte pratat om det än, men som sagt så har vi skrivit på inbjudan att vi kommer att ha fest med fri bar - så då lär det gå en del Vi har 83 st inbjudna, än så länge har 63 st OSA:t att de gärna kommer.
    Vi kommer nog prata mer om det när OSA-tiden gått ut. Men vi lär köpa på oss mängder Att det blir över är ju inga problem, det kan ju gå åt under sommaren  Dessutom, i vårt fall, så fyller ju Mattias (m2b) 30 år veckan efter bröllopet å då lär det gå åt mer Sen har vi ju midsommar, grillkvällar mm..
    (Mycket) Hellre för mycket än för lite!
  • N blir B

    Jag börjar få smått panik!! 
    Vet inte vad jag ska ha för klänning. Min kropp är "fel" konstruerad  eller andra kallar det kvinliga former. Stor rumpa & breda höfter men lite upp till. Allt är  for stort upptill. Någon som bertällt på nätet? Alla tips mottages tacksamt.Vi har rätt tajt budget så jag har satt 4000 som max för klänningen. 
    Så mycket hänger ju på den där förbannade klänningen( ja jag känner så just nu..) Tärnklänningarna, näbbklänning och min m2bs väst & kravatt. 8 v lunginflammation gör inte saken enklare.. jag vil träna.  

    Det ska vara ROLIGT med bröllopet men nu har jag snart panik. 

    Min konfa präst tackade i alla fall ja i veckan till att viga oss. Känns som att lite går åt rätt håll.

    Vi har osa till våra föräldrar sista dag 1 mars. Många kompisar har sagt å va kul det ska bli med ert bröllop, men väldigt få osa än så länge. Hur tänker ni göra när osa gått ut? påminna folk eller hur ska man göra??

    Annars har vi klart:
    Lokal, personal, tårta, bukett, hår & make up,präst, hindersprövning, kyrka, Solist till kyrkan. & trubadur till festen,  fotograf förhoppningsvis om han inte måste till LA & jobba. Då blir det lite panik. Festhäftet börjar ta form..  

    Hoppas allt går bra gör er andra!!!! 

  • LinnéaJonathan
    N blir B skrev 2012-02-22 12:33:06 följande:
    Jag börjar få smått panik!! 
    Vet inte vad jag ska ha för klänning. Min kropp är "fel" konstruerad  eller andra kallar det kvinliga former. Stor rumpa & breda höfter men lite upp till. Allt är  for stort upptill. Någon som bertällt på nätet? Alla tips mottages tacksamt.Vi har rätt tajt budget så jag har satt 4000 som max för klänningen. 
    Så mycket hänger ju på den där förbannade klänningen( ja jag känner så just nu..) Tärnklänningarna, näbbklänning och min m2bs väst & kravatt. 8 v lunginflammation gör inte saken enklare.. jag vil träna.  

    Det ska vara ROLIGT med bröllopet men nu har jag snart panik. 

    Min konfa präst tackade i alla fall ja i veckan till att viga oss. Känns som att lite går åt rätt håll.

    Vi har osa till våra föräldrar sista dag 1 mars. Många kompisar har sagt å va kul det ska bli med ert bröllop, men väldigt få osa än så länge. Hur tänker ni göra när osa gått ut? påminna folk eller hur ska man göra??

    Annars har vi klart:
    Lokal, personal, tårta, bukett, hår & make up,präst, hindersprövning, kyrka, Solist till kyrkan. & trubadur till festen,  fotograf förhoppningsvis om han inte måste till LA & jobba. Då blir det lite panik. Festhäftet börjar ta form..  

    Hoppas allt går bra gör er andra!!!! 
    Tråkigt för dig att det känns så, och typiskt med lunginflammation mitt i allt! Rynkar på näsan
    Har inte erfarenhet av nätet, köpte min klänning i butik, men tror ju absolut att klänningen du väljer kan sys in upptill och justeras. Du kan ju köpa en ordentlig bh, typ Wonderbra som ger push och ordentlig utfyllnad ifall det är det som är problemet... Sen kanske du får tänka till om modellen på klänning, måste ju finnas modeller för de flesta kroppsformer. Kankse en klänning som kjolen börjar i midjan på, sådär lite prinsessig.

    OSA:t är lite svårt... Jag skulle nog kontakta de personer som varken har svarat ja eller nej och fråga hur de ska göra... Blir ju lite jobbigt om man inte har hört något ifrån vissa och så på dagen D så står de där i kyrkan ändå! Men som sagt svårt! Hur tänker ni andra?

    Annars har ni ju ändå mkt klart redan och det är ju superskönt! Glad Vi ska precis ta och påbörja vårt festhäfte, det är nog det som jag tycker minst om med detta planerande... Tungan ute
  • moonlightgirl
    N blir B skrev 2012-02-22 12:33:06 följande:
    Jag börjar få smått panik!! 
    Vet inte vad jag ska ha för klänning. Min kropp är "fel" konstruerad  eller andra kallar det kvinliga former. Stor rumpa & breda höfter men lite upp till. Allt är  for stort upptill. Någon som bertällt på nätet? Alla tips mottages tacksamt.Vi har rätt tajt budget så jag har satt 4000 som max för klänningen. 
    Så mycket hänger ju på den där förbannade klänningen( ja jag känner så just nu..) Tärnklänningarna, näbbklänning och min m2bs väst & kravatt. 8 v lunginflammation gör inte saken enklare.. jag vil träna.  

    Det ska vara ROLIGT med bröllopet men nu har jag snart panik. 

    Min konfa präst tackade i alla fall ja i veckan till att viga oss. Känns som att lite går åt rätt håll.

    Vi har osa till våra föräldrar sista dag 1 mars. Många kompisar har sagt å va kul det ska bli med ert bröllop, men väldigt få osa än så länge. Hur tänker ni göra när osa gått ut? påminna folk eller hur ska man göra??

    Annars har vi klart:
    Lokal, personal, tårta, bukett, hår & make up,präst, hindersprövning, kyrka, Solist till kyrkan. & trubadur till festen,  fotograf förhoppningsvis om han inte måste till LA & jobba. Då blir det lite panik. Festhäftet börjar ta form..  

    Hoppas allt går bra gör er andra!!!! 
    När osa har gått ut tänker jag ringa till folk som inte svarat och höra efter hur de tänkt sig. Man måste ju veta liksom.

    När det handlar om klänning har jag ett helt annat problem, jag är så storbystad att bysten kräver en storlek och resetn av kroppen 2-4 storlekar mindre (beroende på modell). Inte så kul det heller.
    Men det bästa tipset jag kan ge är att åka till butiker och prova klänningar och höra med dem om det går att sy in. Vart bor du i vårt land??
  • LinnéaJonathan
    Emma84 skrev 2012-02-22 11:54:37 följande:
    Jo, men jag tyckte oxå det såg ut som Orkidéer - annars är vi lika blinda båda två
    Ja, men verkligen tokfina! Men det blir ju tyvärr inte lika fint, när de har slocknat å att någon ska komma in vid borden och knö sej in för att tända nya känns ju inte så trevligt heller....
    Förhoppningsvis kanske man kan hitta några flytljus som har jättelång brinntid? Finns det tro?

    Jag vet inte alls hur mycket vi ska köpa. Vi har inte pratat om det än, men som sagt så har vi skrivit på inbjudan att vi kommer att ha fest med fri bar - så då lär det gå en del Vi har 83 st inbjudna, än så länge har 63 st OSA:t att de gärna kommer.
    Vi kommer nog prata mer om det när OSA-tiden gått ut. Men vi lär köpa på oss mängder Att det blir över är ju inga problem, det kan ju gå åt under sommaren  Dessutom, i vårt fall, så fyller ju Mattias (m2b) 30 år veckan efter bröllopet å då lär det gå åt mer Sen har vi ju midsommar, grillkvällar mm..
    (Mycket) Hellre för mycket än för lite!
    Nej precis, det blir ju inte lika kul det... Hmm, ingen aning faktiskt, borde ju kanske kunna finnas några lite större tänker jag, precis som vanliga värmeljus finns större. Får kolla Ikea helt enkelt! Glad

    Jag satt igår och kollade priserna på alkohol i Tyskland och blev helt lyrisk, det är ju hur billigt som helst! Skrattande
    Nu låter jag som värsta alkoholisten när jag skrev så men lovar det är jag inte... Tungan ute Så det blir verkligen Tyskland för vår del, insåg att vi tjänar in båtresan på bara ölen, så det blev ett lätt val! Och som du säger, det kommer ju en sommar då det är extra gott med vin så gå åt lär det ju definitivt göra!
  • Emma84
    LinnéaJonathan skrev 2012-02-23 19:25:27 följande:
    Nej precis, det blir ju inte lika kul det... Hmm, ingen aning faktiskt, borde ju kanske kunna finnas några lite större tänker jag, precis som vanliga värmeljus finns större. Får kolla Ikea helt enkelt! Glad

    Jag satt igår och kollade priserna på alkohol i Tyskland och blev helt lyrisk, det är ju hur billigt som helst! Skrattande
    Nu låter jag som värsta alkoholisten när jag skrev så men lovar det är jag inte... Tungan ute Så det blir verkligen Tyskland för vår del, insåg att vi tjänar in båtresan på bara ölen, så det blev ett lätt val! Och som du säger, det kommer ju en sommar då det är extra gott med vin så gå åt lär det ju definitivt göra!
    Haha! Jag tyckte själv att jag lät lite som en alkoholist när jag pratade om att det var bättre med MYCKET och att det gör ju inget om det blir över å bla bla...Men nä nä, det är inte jag heller
    Förstår absolut vad du menar!
    Ja visst är det billigt "down there" KUL med en roadtrip! Följer du med?
    Jag har sagt att jag absolut ska med, älskar roadtrips och extra mysigt att få en helg med mannen själv å lämna guldklimparna hos mormor/morfar eller farmor/farfar

    Ja, Ikea har mycket!
    Hur ska ni göra med dukningen? Servettringar, ska ni köpa in det?
    Jag fick en idé igår om att göra egna nämligen, enkelt och såå mycket billigare än att köpa in ett 80-tal servettringar - för let's face it, hur ofta använder man dom igen?
    Å sen tror jag inte att folk lägger så mycket vikt vid att "Åh, servettringar!" Haha

    Köpte nämligen ljusrosa servetter (på Ikea) häromdagen. Vek ut den helt till en fyrkant, lade en mindre vit servett ovanpå och gjorde dem till en "strut". Sen klippte jag med en "mönstersax" - heter det så? - ut en remsa i samma strukturerade papper som vi hade i inbjudan. Skrev namn på, och satte dit silverhjärtan (som vi hade på inbjudningskuverten) och satte runt servetterna som en servettring. Jättefint och som sagt, enkelt! Å billigt + att man får med placeringskortet i ett
    Har inte bestämt mej än om jag ska ha så, men det var verkligen mycket finare än jag föreställde mej! Så det är absolut ett alternativ!
  • LinnéaJonathan
    Emma84 skrev 2012-02-24 10:40:35 följande:
    Haha! Jag tyckte själv att jag lät lite som en alkoholist när jag pratade om att det var bättre med MYCKET och att det gör ju inget om det blir över å bla bla...Men nä nä, det är inte jag heller
    Förstår absolut vad du menar!
    Ja visst är det billigt "down there" KUL med en roadtrip! Följer du med?
    Jag har sagt att jag absolut ska med, älskar roadtrips och extra mysigt att få en helg med mannen själv å lämna guldklimparna hos mormor/morfar eller farmor/farfar

    Ja, Ikea har mycket!
    Hur ska ni göra med dukningen? Servettringar, ska ni köpa in det?
    Jag fick en idé igår om att göra egna nämligen, enkelt och såå mycket billigare än att köpa in ett 80-tal servettringar - för let's face it, hur ofta använder man dom igen?
    Å sen tror jag inte att folk lägger så mycket vikt vid att "Åh, servettringar!" Haha

    Köpte nämligen ljusrosa servetter (på Ikea) häromdagen. Vek ut den helt till en fyrkant, lade en mindre vit servett ovanpå och gjorde dem till en "strut". Sen klippte jag med en "mönstersax" - heter det så? - ut en remsa i samma strukturerade papper som vi hade i inbjudan. Skrev namn på, och satte dit silverhjärtan (som vi hade på inbjudningskuverten) och satte runt servetterna som en servettring. Jättefint och som sagt, enkelt! Å billigt + att man får med placeringskortet i ett
    Har inte bestämt mej än om jag ska ha så, men det var verkligen mycket finare än jag föreställde mej! Så det är absolut ett alternativ!
    Ja, jag tror att jag hänger med! Känns som om jag är den som kan mest om vinet iaf så jag vill vara med och övervaka det hela... Flört nej då, men som du säger, det är ju kul med roadtrip och så vill jag se hur det ser ut där, har aldrig varit över till Tyskland och handlat nämligen...

    Jadu, dukningen ja... Porslin och glas står vår cateringfirma för, vilket känns skönt, då slipper vi tänka på det! Sen har jag hittat billig tyll som jag tänkte drapera över borden så det blir lite brudslöjeliknande, tror det kan bli snyggt! 
    Tror att stolarna i vår festlokal inte är så roliga, så vi kommer nog att köpa billga Ikea-lakan och lägga över och sen knyta stolsrosetter runt om, allt i vit såklart.. Flört
    Hur ska ni ha?
    Servettringar har jag funderat en del på, dels om vi ska ha eller inte. Det har visat sig att mamma har en massa virkad spets som ligger hemma så tänkte nog bara vira sådan runt servetterna, tror att det kan bli lite fint.
    Annars låter ju ditt alternativ som en himla bra idé, du har inte någon bild på det hela? Smart med servettring och placeringskort i ett! Glad
  • moonlightgirl

    Vi har tagit mycket tips från ett par kompisar som gifte sig förra året. De hade runt 120 gäster och de hade hadlat:

    *8 flak öl (det vart för lite)
    *4 flak cider (det vart för lite)
    *18 liter rött vin (3 bag in box över)
    *18 liter vitt vin (2 bag in box över)
    *3 liter wiskey, som avec till kaffet (1 l över)
    *3 liter baileys, som avec till kaffet (2 l över)

    de köpte alkoholfritt också
    *6 st x 2 liter cola
    *6 st x 2 liter fanta
    *6 st x 2 liter sprite
    *6 st x 2 liter mineralvatten
    och allt alkoholfria blev för lite.

    Så öl. cider, och det alkoholfria behöver vi köpa mer av, men frågan är bara hur mycket mer man måste köpa.

  • Emma84
    moonlightgirl skrev 2012-02-25 12:04:32 följande:
    Vi har tagit mycket tips från ett par kompisar som gifte sig förra året. De hade runt 120 gäster och de hade hadlat:

    *8 flak öl (det vart för lite)
    *4 flak cider (det vart för lite)
    *18 liter rött vin (3 bag in box över)
    *18 liter vitt vin (2 bag in box över)
    *3 liter wiskey, som avec till kaffet (1 l över)
    *3 liter baileys, som avec till kaffet (2 l över)

    de köpte alkoholfritt också
    *6 st x 2 liter cola
    *6 st x 2 liter fanta
    *6 st x 2 liter sprite
    *6 st x 2 liter mineralvatten
    och allt alkoholfria blev för lite.

    Så öl. cider, och det alkoholfria behöver vi köpa mer av, men frågan är bara hur mycket mer man måste köpa.
    Va bra, då har ni ju ett litet hum av hur mycket som behövs.
    8 flak öl till 120 gäster lät otroligt lite! :-/ (Sen är det ju klart att alla inte dricker öl, men ändå!)...
    Sen är det ju beroende på vilka gäster man har oxå, hur dom är
  • Emma84
    LinnéaJonathan skrev 2012-02-24 11:07:54 följande:
    Ja, jag tror att jag hänger med! Känns som om jag är den som kan mest om vinet iaf så jag vill vara med och övervaka det hela... Flört nej då, men som du säger, det är ju kul med roadtrip och så vill jag se hur det ser ut där, har aldrig varit över till Tyskland och handlat nämligen...

    Jadu, dukningen ja... Porslin och glas står vår cateringfirma för, vilket känns skönt, då slipper vi tänka på det! Sen har jag hittat billig tyll som jag tänkte drapera över borden så det blir lite brudslöjeliknande, tror det kan bli snyggt! 
    Tror att stolarna i vår festlokal inte är så roliga, så vi kommer nog att köpa billga Ikea-lakan och lägga över och sen knyta stolsrosetter runt om, allt i vit såklart.. Flört
    Hur ska ni ha?
    Servettringar har jag funderat en del på, dels om vi ska ha eller inte. Det har visat sig att mamma har en massa virkad spets som ligger hemma så tänkte nog bara vira sådan runt servetterna, tror att det kan bli lite fint.
    Annars låter ju ditt alternativ som en himla bra idé, du har inte någon bild på det hela? Smart med servettring och placeringskort i ett! Glad
    Porslinet och så ingår i vår lokal så det slipper vi oxå tänka på. Men det där med Ikea-lakan samt stolsrosetter har jag oxå tänkt! Självklart vitt!
    Ja jag har funderat lite fram och tillbaks på huruvida vi ska servettringar eller ej, men denna idéen blev faktiskt bättre än vad jag trott. Jag hade tänkt favouraskarna som ett slags placeringskort egentligen, men nu lutar det nog mer åt dessa egengjorda "servettringarna". Kan ju hinna ändra mej flera gånger igen oxå
    Spets runtom servetterna låter otroligt vackert! Jag älskar spets! Tror att det kan bli jättefint, Linnea! Go for it!
Svar på tråden Bröllop 2 Juni 2012