• Redaktör Kristin

    Visa din ring! Bildtråd - ringar 2012

    Låt oss tillsammans dokumentera hur ringar ser ut 2012.

    Vad är trendigt? Vilka material är populära? Stenar, släta? Förlovningsring och vigselring!

    Ladda upp en bild på din ring/dina ringar här i tråden!
    Skriv gärna ett par rader om ringen.

    Kolla in andras ringar och lägg upp din egen - så ser ringarna ut 2012.

    (Vill du veta hur ringarna såg ut 2011? Kolla in den här tråden.)

  • Svar på tråden Visa din ring! Bildtråd - ringar 2012
  • Five year engagement

    Sht: grymt snyggt!!! Vad är det för material, bredd etc??? Köpta? :)

  • SHT

    Tack! :)
    Förlovningsringen är i stål med svart emalj och vigselringen är i silver med svarta stenar. Totalbredd blir ca 10 mm.

  • Äriqa

     


    Funderar på två olika ringar denna och så lgger jag in nästa bild i nästa inlägg. Dessa ringar är i 9Karat. Är det för lite? Kommer de slitas fortare? Äkta diamanter är det iaf.


     


     

  • Äriqa


     


    Tredje gången gillt. Här kommer bilden på den andra ringen. Vad tror ni? Vilken ska man välja? denna är också äkta diamanter och 9k vitguld

  • Naive
    Äriqa skrev 2012-06-07 20:20:56 följande:

     


    Funderar på två olika ringar denna och så lgger jag in nästa bild i nästa inlägg. Dessa ringar är i 9Karat. Är det för lite? Kommer de slitas fortare? Äkta diamanter är det iaf.


     



     


    Tredje gången gillt. Här kommer bilden på den andra ringen. Vad tror ni? Vilken ska man välja? denna är också äkta diamanter och 9k vitguld


    Jag valde också mellan två äldigt liknande ringar, men fick till slut rådet att ta den med "channel setting" (den nedre), eftersom den andra är spretigare och kan gå sönder/skavas av/diamanterna kan skadas enklare i den du laddade upp först. 

    Vet naturligtvis att det är superpersonligt vilken man själv tycker är finast, men det är vad som fick mig att bestämma mig till slut. 
  • Sanna87

    Sollan- wow vilka fina ringar du hade. Vad är det för ringar och vad fick du ge för dem? Är på jakt efter ngt liknande.

  • Principisessan
    boråstjej skrev 2012-05-22 18:33:42 följande:
    Tack!

    Allianringen är från Guldbolaget och enstensringen jag jag designat själv. Stenen är en vit safir.
    De är köpta/gjorda på Guldsmdjan i Borås.
    ah, tack för svaret. Verkligen superfina. Läste på lite om safirer istället för diamanter nu. du som har en, hur tycker du lystern är jämfört med diamanterna i din andra ring? 
     
  • majflicka
    CoG skrev 2012-05-22 18:52:03 följande:
    Ni som väljer/ har valt ringar med en sten som sticker upp mycket.
    blir det inte opraktiskt?
    Fastnar den inte i stickade tröjor och fingervantar tex?
    Nää tycker det funkar bra, inget som varit ngt  problem. Har en enstensring på 0,75 carat och bär ofta handskar, går bra men i de smalasta vrider jag på ringen så att stenen inte är uppåt. Om du vill ha en ring med en sten som sticker upp låt inte det stoppa dig utan go for it! :)
Svar på tråden Visa din ring! Bildtråd - ringar 2012