• Troll

    Ppiller, hur lång tid tog det till graviditet?

    Hej!

    Man har ju hört många gånger att det kan ta jäääätte lång tid innan man kan bli med barn om man äter ppiller/ minipiller. Jag undrar hur lång tid det tog för er, från att ni sluta tills att ni blev gravida.

  • Svar på tråden Ppiller, hur lång tid tog det till graviditet?
  • Rosi
    Amejuli skrev 2012-06-18 14:04:39 följande:

    Hej tjejer!!


     


    Hur går det för er? Har inte hunnit skriva på ett tag.


    RED, är du kvar här? Fått något positivt besked än?


     


    Jag plussade för lite mer än en vecka sen. Både jag och maken är så lyckliga!! Nu hoppas vi bara innerligt att det lilla miraklet ska vilja stanna kvar.


     


    Håller tummarna för er alla som hoppas och väntar! :)


    Grattis!! =)
  • msafr05

    Hej på er härinne! Läst ett tag men inte kommenterat.. Vi försöker också men än så länge har det inte hänt nåt och jag fick mens idag, skit.. Blev nyfiken på P tracker men jag hittar den inte när jag söker i app-store??

  • LindaP87
    msafr05 skrev 2012-06-18 20:37:13 följande:
    Hej på er härinne! Läst ett tag men inte kommenterat.. Vi försöker också men än så länge har det inte hänt nåt och jag fick mens idag, skit.. Blev nyfiken på P tracker men jag hittar den inte när jag söker i app-store??

    Jasså? Hittade du inte P tracker? Den ska finnas till Iphone och Android!


    Synbolen till den är me vit bakrund o en rosa blomma. Annars finns det ju massor med andra appar som gör samma sak, har bara ingen mer att rekomendera


     

  • wiii
    msafr05 skrev 2012-06-18 20:37:13 följande:
    Hej på er härinne! Läst ett tag men inte kommenterat.. Vi försöker också men än så länge har det inte hänt nåt och jag fick mens idag, skit.. Blev nyfiken på P tracker men jag hittar den inte när jag söker i app-store??
    Jag kollade appstore lite snabbt nu, där heter den visst menskoll numera :)
  • Amejuli

    Hame!


    Åh vad kul! Stort grattis!! :)


    Jo, då ligger vi väldigt lika. Jag hade min senaste 13/5. Fy vad kul att vi hamnade så nära varandra. Jag har också en konstant molvärk och blev lite orolig. Men har googlat lite och det verkar väldigt vanligt! :)


    Blir en liten februaribebis för oss båda då förhoppningsvis.


    Nu vet jag inte var du bor men själv bor i jag i sthlm-området. Ringde mvc ganska direkt då de här erbjuder hälsosamtal redan i v 5-6. Men det var nog lite tomt på tider nu i semestertider så jag fick en inskrivningstid direkt istället. ¤:de juli ska jag dit. Nervöst!


    Åh, hoppas innerligt att det går bra för oss båda!


    Grattis och kram!


     


    P.s har nu alltså läst ditt meddelande så du kan ta bort det


     

  • Amejuli

    Stort TACK för alla grattis. Det känns så härligt detta!!


     


    Hoppas verkligen på fler plus i tråden snart! Håller tummarna för er alla! :)

  • Hame
    Amejuli skrev 2012-06-19 11:30:25 följande:

    Hame!


    Åh vad kul! Stort grattis!! :)


    Jo, då ligger vi väldigt lika. Jag hade min senaste 13/5. Fy vad kul att vi hamnade så nära varandra. Jag har också en konstant molvärk och blev lite orolig. Men har googlat lite och det verkar väldigt vanligt! :)


    Blir en liten februaribebis för oss båda då förhoppningsvis.


    Nu vet jag inte var du bor men själv bor i jag i sthlm-området. Ringde mvc ganska direkt då de här erbjuder hälsosamtal redan i v 5-6. Men det var nog lite tomt på tider nu i semestertider så jag fick en inskrivningstid direkt istället. ¤:de juli ska jag dit. Nervöst!


    Åh, hoppas innerligt att det går bra för oss båda!


    Grattis och kram!


     


    P.s har nu alltså läst ditt meddelande så du kan ta bort det


     


    Jättekul att vi blev så lika, efter att vi följts åt här :) Jag googlade också lite och blev lugnare på den fronten men samtidigt orolig för en massa andra saker, så nu har jag bestämt mig för att inte googla mer utan bara lyssna på barnmorskan :)


     


    Jag bor på i en mindre stad (får vara lite hemlig pga kollegan) och fick tid för ett hälsosamtal imorgon. Sedan blir det inskriving i vecka 12 om allt går bra. Vet du hur man räknar veckorna? Enligt ett test på internet är jag i vecka 6.


    Det blir svårt att hålla sig i 6 veckor till med att berätta!

  • Hame

    Hur går det för er andra? Några fler plus?


    Hur går det för dig Amejuli? Mår du bra? Jag har fått några slängar av morgonillamående som inte är så roliga. På midsommardagen kändes det lite lätt orättvist att jag var den som varit nykter och ändå mådde sämst :)


     


     

  • Viccan
    Hame skrev 2012-06-26 07:53:09 följande:

    Hur går det för er andra? Några fler plus?


    Hur går det för dig Amejuli? Mår du bra? Jag har fått några slängar av morgonillamående som inte är så roliga. På midsommardagen kändes det lite lätt orättvist att jag var den som varit nykter och ändå mådde sämst :)


    Ja hur går de för Er allihopa?
    Nyfiken jag är hur det går för Er.... Skrattande
Svar på tråden Ppiller, hur lång tid tog det till graviditet?