• Troll

Ppiller, hur lång tid tog det till graviditet?

Hej!

Man har ju hört många gånger att det kan ta jäääätte lång tid innan man kan bli med barn om man äter ppiller/ minipiller. Jag undrar hur lång tid det tog för er, från att ni sluta tills att ni blev gravida.

• Svar på tråden Ppiller, hur lång tid tog det till graviditet?
  • Rosi
    Hame skrev 2012-06-12 08:09:32 följande:
    Tack ska du ha! Just nu är jag lite orolig att det inte skall bli något, känns kanske bättre efter att jag varit hos barnmorskan... Funderar på hur jag skall boka det, är svårt att ringa på jobbet utan att någon annan hör det!
    Jag tror det ska fungera att skicka på mina vårdkontakter.
  • wiii
    LindaP87 skrev 2012-06-10 00:20:53 följande:
    JAg använder mig utav P tracker. toppenbra! o lite diskret liksom! =)
    Gillar också P tracker! Nu försöker vi inte få barn än, men jag har fått stenkoll på ägglossning osv med hjälp av den appen :)
  • Hame
    Rosi skrev 2012-06-12 08:13:56 följande:
    Jag tror det ska fungera att skicka på mina vårdkontakter.
    Jag lyckades ringe under ett stökigt ögonblick då ljudnivå på kontoret var hög. Mumlade i telefonen men hon som svarade skrattade bara och sade att det är vanligt :)
  • malin martin

LindaP87: Tack för tipset om appen ... toppenbra hjälp verkligen och bättre koll än med p-piller =)
    Harne grattis 

• Monica89

Nu har jag bara två piller kvar, sen så ska vi också försöka :)

Sist jag jobbade så pratade mina jobbarkompisar om sina hemska förlossningar, avskräckte ju en hel del, men sen tror jag många kvinnor har som sport att vara värst.

Mina bästa kompis som har barn säger "att de va jättejobbigt och det gjorde jätteont, men det var det häftigaste jag gjort och det är inget man vill missa"

• Pluppe
    Monica89 skrev 2012-06-14 14:25:19 följande:

Nu har jag bara två piller kvar, sen så ska vi också försöka :)

Sist jag jobbade så pratade mina jobbarkompisar om sina hemska förlossningar, avskräckte ju en hel del, men sen tror jag många kvinnor har som sport att vara värst.

Mina bästa kompis som har barn säger "att de va jättejobbigt och det gjorde jätteont, men det var det häftigaste jag gjort och det är inget man vill missa"

Håller med din bästa kompis! Det är jobbigt & gör jätteont men men det är det häftigaste som finns, en fantastisk upplevelse!!! :)

Jag tror också många har det som sport att vara värst... tyvärr..
  • Pluppe
    Hame skrev 2012-06-12 07:00:37 följande:

Idag testade jag positivt :) Vågar knappt tro att det är på rikigt men det var ingen tvekan på testet. Har ju trott och hoppats så när jag vaknade kl 4 imorse var jag tvungen att studsa upp och testa.Så nu skall jag snart boka tid för att få det riktigt bekräftat på MVC.

Grattis!! :)
  • Amejuli

Hej tjejer!!

Hur går det för er? Har inte hunnit skriva på ett tag.

RED, är du kvar här? Fått något positivt besked än?

Jag plussade för lite mer än en vecka sen. Både jag och maken är så lyckliga!! Nu hoppas vi bara innerligt att det lilla miraklet ska vilja stanna kvar.

Håller tummarna för er alla som hoppas och väntar! :)

• Viccan
    Amejuli skrev 2012-06-18 14:04:39 följande:

Hej tjejer!!

Hur går det för er? Har inte hunnit skriva på ett tag.

RED, är du kvar här? Fått något positivt besked än?

Jag plussade för lite mer än en vecka sen. Både jag och maken är så lyckliga!! Nu hoppas vi bara innerligt att det lilla miraklet ska vilja stanna kvar.

Håller tummarna för er alla som hoppas och väntar! :)

OJ nämen gud så kul
    STORT GRATTIS och all lycka till Er.

Vi vill också ha en liten knodd och bilda familj.
    Nu är det 43 dagar sedan min senaste mens första dag.
    Har gjort test men den visar inget plus.
    Jag vet inte vad de beror på men tycker det är konstigt att jag inte fått någon mens och heller inte känner några känningar att jag ska få den.
    Hmm... Någon annan som varit med om liknande händelser?
  • Rosi
    Viccan skrev 2012-06-18 14:12:09 följande:
    OJ nämen gud så kul
    STORT GRATTIS och all lycka till Er.

Vi vill också ha en liten knodd och bilda familj.
    Nu är det 43 dagar sedan min senaste mens första dag.
    Har gjort test men den visar inget plus.
    Jag vet inte vad de beror på men tycker det är konstigt att jag inte fått någon mens och heller inte känner några känningar att jag ska få den.
    Hmm... Någon annan som varit med om liknande händelser?
    Jag har varit med om samma.. gick över min period med nästan 2 veckor. Men inget Pluss kom. Men det var bara å vänta någon dag till så kom mensen som ett brev på posten.
Svar på tråden Ppiller, hur lång tid tog det till graviditet?