• Troll

Ppiller, hur lång tid tog det till graviditet?

Hej!

Man har ju hört många gånger att det kan ta jäääätte lång tid innan man kan bli med barn om man äter ppiller/ minipiller. Jag undrar hur lång tid det tog för er, från att ni sluta tills att ni blev gravida.

• Svar på tråden Ppiller, hur lång tid tog det till graviditet?
  • 120530

Nu har det varit tyst här länge! Hur går det för er andra? Det var ju några som väntade på att testa, var det Amejuli?

Jag borde få ägglossning någon gång i nästa vecka, så kommer nog börja försöka lite mer strukturerat (om man kan kalla det de ;) ) och testa med stickor till helgen.

• LindaP87

Här blev det inget iallafall... Hur går det för er andra?

• Linda L

jag har ont i magen  och lite pms så det är ju inte bli nåt här heller. Rynkar på näsan  ska komma tjejgrejjer nu i dagarna enligt kalendern så man hoppas ju fortfarande........ 

• 120530
    LindaP87 skrev 2012-05-16 22:33:19 följande:
    Här blev det inget iallafall... Hur går det för er andra?
    Tråkigt! Håller tummarna för nästa gång! Hur länge har ni försökt?
  • 120530
    Linda L skrev 2012-05-16 22:44:39 följande:
    jag har ont i magen och lite pms så det är ju inte bli nåt här heller. Rynkar på näsan ska komma tjejgrejjer nu i dagarna enligt kalendern så man hoppas ju fortfarande........
    Hur gick det för dig?!
  • Linda L

Red,
    det går inte så bra.. men vi tar en månad i taget, eller hur brudar? ska till apoteket och bunkra stickor snart.
    hur går det själv?  

• LindaP87
    Red skrev 2012-05-22 15:06:00 följande:
    Tråkigt! Håller tummarna för nästa gång! Hur länge har ni försökt?
    Jag har vart utan p-piller i över 6 månader. Vi har inte testat med ägglossningstester osv. Nu använder jag mig utav en app i mobilen, P tracker som har lite koll efter vad den tycker (antar jag) efter när mensen är o så. men den har inte heller hjälpt ännu. Känns så lustigt att det inte " bara funkar". Man inser ju snabbt hur mycket man tagit detta för givet! Man har ju blivit intalad att man kan bli gravid om man missar ett piller och det kan man ju bli, finns ju de som blir gravida trots att de går på p-piller men en själv känner sig lite "blåst/lurad" när det inte går lätt.  =(
  • Amejuli

Hej tjejer!

Har inte varit inne på ett tag men här kommer lite uppdatering. Vart inget för mig heller vid första ägglossningen. Den där jäkla mensen kom när den skulle. Suck och blä!

Nu är det bara att hoppas och hålla alla tummar och tår för att det tar sig vid nästa. Har ägglossning på söndag skulle jag tro.

Håller tummarna för er alla. Fortsätt gärna skriva och uppdatera. Är så skönt att läsa lite om andra i samma sits.

Kram till alla som längtar!!

• 120530

Skönt att inte vara ensam! Hade såklart varit ännu mer hoppfullt om någon blivit gravid men det kommer förhoppningsvis snart :)

För mig blev det ju inget sist och nu borde jag få ägglossning vilken dag som helst. Testar med stickor varje morgon men "försöker" dessutom varje dag nu för som jag förstår det har man ganska bra chans dagen innan ÄL också? Om dagarna blir exakt som sist får jag ÄL på fredag. Att en månad skall vara så lång!

Linda P87: Håller med om att man gått och oroat sig förrut över ett missat p-piller och sedan när man läser på så är risken/chansen inte så stor! Lite som det där "Hur fan kan skogsbränder uppstå när det är så djävla svårt att tända i en braskamin"....

• 120530

Fortfarande inte uslag på stickorna... Förra månaden blev det på dag 17 och idag är det dag 16, så jag får vara glad om det inte blir senare. Iofs vore det ju praktiskt om det var samma alla månader. Hoppas, hoppas det blir imorgon, annars måste jag köpa fler stickor.

Svar på tråden Ppiller, hur lång tid tog det till graviditet?