• Sara1291

    EBAY tråden!

    Denna tråd är avsedd för de som har erfarenhet av ebay, kan rekommendera säljare, visa bilder på produkter därifrån osv. OCH för de som liksom jag själv inte har en aning om hur det fungerar 

    Själv har jag inte beställt något därifrån än. Men i o m att det mesta verkar vara så billigt lär det nog sluta med att största delen av all dekoration inköps från ebay.

    Välkomna in, ös på med allt möjligt som har med sidan att göra :)

  • Svar på tråden EBAY tråden!
  • Pluppe
    Johannalun skrev 2012-05-17 22:48:44 följande:

    Ni som handlat "fejk" blommor och buketter på ebay, hur har blommorna sett ut när ni fått dem? Jag funderar på att beställa sånna här till mina tärnor, men tänker mig att de blir lite tuktade under frakten..?


    www.ebay.com/itm/912-luxury-white-12-heads-mi...


    Den här buketten har jag beställt och fick hem i vintras. Fantastiskt fin och den ser verklig ut! :)

    www.ebay.com/itm/Bridesmaids-Wedding-Bouquet-Purple-and-ivory-foam-roses-diamante-/250986530923&hash=item3a6ff6886b
  • Pluppe
    annapanna88 skrev 2012-05-18 00:09:25 följande:
    Man kan använda vanligt ris, på villkor att det är OK för kyrkan! Vissa församlingar tycker att det skräpar ner för mycket och vill att man använder speciellt "bröllopsris" som smälter vid kontakt med vatten.
    Nu är jag ingen expert på det här eftersom jag varken ska gifta mig i kyrkan eller ha ris... Men detta har jag läst mig till här på BT :)
    Min svärfar jobbar som vaktmästare i den kyrkan vi ska gifta oss i, så det är lugnt, han är med på noterna :)
  • 140712

    Jag beställde väst och kravatt förra helgen och fick hem dem i fredags.

    viewitem.eim.ebay.se/Ivory-Swirl-MensBoys--Wedding-Waistcoat--Cravat-Set/350496283240/item

    Ser precis ut som på bilderna och passade fint på blivande maken. Väntar även på följande dukningsattiraljer:

    Rosblad: viewitem.eim.ebay.se/1000pcs-rose-petals-optionalcolors-wedding-decorations-leaveswhite/270907698227/item&transId=912026482017

    Kristaller: viewitem.eim.ebay.se/1000x-45mm-Acrylic-Diamond-Confetti-Wedding-Party-Table-Scatters-Crystal-13CTclear/320886319914/item&transId=890970300011

    Servettringar: viewitem.eim.ebay.se/12-White-Gem-Napkin-Rings-Wedding-Bridal-Shower-Favor/110712397632/item

    Pärlor: viewitem.eim.ebay.se/2000-Ivory-Half-Pearl-Beads-Flatback-Embellishment-Craft-Wedding-Favor-Card-4mm/110873846895/item

  • repsara
    140712 skrev 2012-05-20 10:25:12 följande:
    Jag beställde väst och kravatt förra helgen och fick hem dem i fredags.

    viewitem.eim.ebay.se/Ivory-Swirl-MensBoys--We...

    Ser precis ut som på bilderna och passade fint på blivande maken. Väntar även på följande dukningsattiraljer:

    Rosblad: viewitem.eim.ebay.se/1000pcs-rose-petals-opti...

    Kristaller: viewitem.eim.ebay.se/1000x-45mm-Acrylic-Diamo...

    Servettringar: viewitem.eim.ebay.se/12-White-Gem-Napkin-Ring...

    Pärlor: viewitem.eim.ebay.se/2000-Ivory-Half-Pearl-Be...
    Har kollat på servetttingarna länge... kan du lägga upp en bild på dem när du får dom? =)
  • hjgs
    repsara skrev 2012-05-20 11:58:57 följande:
    Har kollat på servetttingarna länge... kan du lägga upp en bild på dem när du får dom? =)
    jag har köpt servettringar i från samma säljare och de är jättefina
  • drömmer
    140712 skrev 2012-05-20 10:25:12 följande:
    Jag beställde väst och kravatt förra helgen och fick hem dem i fredags.

    viewitem.eim.ebay.se/Ivory-Swirl-MensBoys--We...

    Ser precis ut som på bilderna och passade fint på blivande maken. Väntar även på följande dukningsattiraljer:

    Rosblad: viewitem.eim.ebay.se/1000pcs-rose-petals-opti...

    Kristaller: viewitem.eim.ebay.se/1000x-45mm-Acrylic-Diamo...

    Servettringar: viewitem.eim.ebay.se/12-White-Gem-Napkin-Ring...

    Pärlor: viewitem.eim.ebay.se/2000-Ivory-Half-Pearl-Be...
    Åh vad kul att höra. Det är just det set jag ska beställa till blivande, men har vart så mkt inköp nu att jag får vänta lite.
  • moonias

    Såg i en annan tråd en som hittat grejer på aliexpress.com så jag kikade in och ska man köpa något i större mängd så är den sidan bra!! Det är typ kinafabrikernas ebay. Men man måste ha bra framförhållning då leveranstiden ligger på ca 30 dagar, dock är frakten oftast gratis! Har precis beställt sånna små färgade gelékulor att ha i vaser istället för vatten. På ebay skulle 14g kosta ca 9 dollar med frakt, jag köpte 100g för 10,53 dollar! Nöjd! Skrattande

  • drömmer
    moonias skrev 2012-05-20 22:23:20 följande:
    Såg i en annan tråd en som hittat grejer på aliexpress.com så jag kikade in och ska man köpa något i större mängd så är den sidan bra!! Det är typ kinafabrikernas ebay. Men man måste ha bra framförhållning då leveranstiden ligger på ca 30 dagar, dock är frakten oftast gratis! Har precis beställt sånna små färgade gelékulor att ha i vaser istället för vatten. På ebay skulle 14g kosta ca 9 dollar med frakt, jag köpte 100g för 10,53 dollar! Nöjd! Skrattande
    Farligt som tusan att tipsa om såna sidor . Jag har inte vågat mig in än....Men det får bli en tur in imorn när jag är utvilad och kan tänka klart .
  • hjgs
    moonias skrev 2012-05-20 22:23:20 följande:
    Såg i en annan tråd en som hittat grejer på aliexpress.com så jag kikade in och ska man köpa något i större mängd så är den sidan bra!! Det är typ kinafabrikernas ebay. Men man måste ha bra framförhållning då leveranstiden ligger på ca 30 dagar, dock är frakten oftast gratis! Har precis beställt sånna små färgade gelékulor att ha i vaser istället för vatten. På ebay skulle 14g kosta ca 9 dollar med frakt, jag köpte 100g för 10,53 dollar! Nöjd! Skrattande
    har köpt en he därifrån riktigt bra faktiskt, jämför alltid med ebay, aliexress och dhgate
Svar på tråden EBAY tråden!