• Sara1291

    EBAY tråden!

    Denna tråd är avsedd för de som har erfarenhet av ebay, kan rekommendera säljare, visa bilder på produkter därifrån osv. OCH för de som liksom jag själv inte har en aning om hur det fungerar 

    Själv har jag inte beställt något därifrån än. Men i o m att det mesta verkar vara så billigt lär det nog sluta med att största delen av all dekoration inköps från ebay.

    Välkomna in, ös på med allt möjligt som har med sidan att göra :)

  • Svar på tråden EBAY tråden!
  • BeMine

    jag vill ha ris vid utgången, vad använder ni för påsar till det? dvs ni som KÖPT och inte ni som varit duktig och pysslat själv, för här kommer det aldrig hända!

    dessa organzapåsar är dom inte för stora till det? 

  • Paula1


    BeMine skrev 2012-05-16 17:17:43 följande:
    jag vill ha ris vid utgången, vad använder ni för påsar till det? dvs ni som KÖPT och inte ni som varit duktig och pysslat själv, för här kommer det aldrig hända!

    dessa organzapåsar är dom inte för stora till det? 
    Jag har köpt organza påsar i storleken 7 x 9 cm som jag har fyllt med ris. Det känns som en bra storlek. Köpte från denna säljaren: finding_land

     http://www.ebay.co.uk/itm/Luxury-Organza-Wedding-Favor-Bags-7-sizes-Any-colours-/190545579983?pt=UK_Home_Garden_Celebrations_Occasions_ET&var=&hash=item72177732c5

    De ser ganska stora ut på bilden, men de känns lagom för ris. Jag har fyllt dom med ca 1 msk ris.
  • queenemma

    Hjälp! Vad betyder detta? 

    This listing was removed by eBay. If you already paid for the item, we recommend that you wait 10 days from the expected delivery date to see if the item arrives. If you did not pay,you are no longer obligated to pay for this item. If you have a problem with the purchase, you can resolve the problem by filing a claim through our resolution center.

    Står så på ebay om klänningen jag beställt.. Har betalat den också redan beställde den förra veckan. Vet inte vad jag ska göra och vet ju inte heller när det bör levereras heller :( 

  • JuliBrud89

    Nu har vi fått hem våra tærnklænningar!! Ær jættenøjd :) Dom kænns bra och ser fina ut! Jag ær rætt kort och klænningen gick till knæna. 

    Man fick inte se på bilden ær att det ær stretch på baksidan men det gør ju bara oddsen større att klænningen passar :)

     Det man kan "klaga" på ær att færgen inte ær helt som den på bilden, (men mig gør det inget). Mina klænningar ær mer grøna, men samtidigt blå. Om ni førstår :D Och att storleken ær kanske lite liten, så om man anvænder en medium (från t.ex hm, så bestæll L). Det ær bara stretch øver brøsten och alltså inte under. 

    Hoppas ni førstår vad jag menar!


  • Pluppe

    En dum fråga egentligen.. Men vad använder man för ris i rispåsarna? Är det vanligt långkorningtris eller använder man något annat? :)

  • JuliBrud89

    Man ska egentligen inte anvænda vanligt ris då fåglarna æter upp riset efteråt och det ær inte bra før dom :/ Vet tyvær inte vad vad man ska anvænda istællet.. Någon som vet? Gærna något som ær liknande ris!

  • Pluppe
    JuliBrud89 skrev 2012-05-17 20:29:12 följande:
    Man ska egentligen inte anvænda vanligt ris då fåglarna æter upp riset efteråt och det ær inte bra før dom :/ Vet tyvær inte vad vad man ska anvænda istællet.. Någon som vet? Gærna något som ær liknande ris!
    Men är det verkligen så? Min svärfar är en riktig fågeltok men han hade aldrig hört talas om detta innan, jag har hört det någonstans ifrån också.. Men han var mest nervös över hur mycket som skulle kastas eftersom det är han som städar undan det på måndagen haha (han är kyrkovaktmästare i den kyrkan vi gifter oss i) Flört
  • hellgren
    JuliBrud89 skrev 2012-05-17 20:29:12 följande:
    Man ska egentligen inte anvænda vanligt ris då fåglarna æter upp riset efteråt och det ær inte bra før dom :/ Vet tyvær inte vad vad man ska anvænda istællet.. Någon som vet? Gærna något som ær liknande ris!
    Nej det stämmer inte, en myt som verkar ha etsat sig fast :D
Svar på tråden EBAY tråden!