• Yez

    Tar ni av er era ringar någon gång? Varför..?

    Jag tycker att man alltid ska bära sin förlovningsring eller vigselring, men vissa tar av dom vid olika aktiviteter..

    Varför gör ni detta? Är det inte bättre att "vänja" sig att alltid ha ringen på, oavsett vilken aktivitet man gör?!

    Väldigt nyfiken på hur ni andra gör (:

  • Svar på tråden Tar ni av er era ringar någon gång? Varför..?
  • Yez
    Fröken Skruttis skrev 2011-12-07 08:43:39 följande:
    Ringarna är till för att bäras. Jag har på mig min förlovningsringen hela tiden. Kanske inte om jag bakar och så. Men annars sitter den där även om jag så gräver i jord...typ.
    Håller helt och hållet med dig!!

    Var lite oroliga för hur det skulle gå med min m2b då han jobbar mycket med händer, lyfter och skottar mm.. Men eftersom vi köpte Titanringar så känns inte det som ett problem längre! Och blir det nå märken i den, so what?! Precis som livet sätter sina märken kommer även ringen få sina märken :-P

    Ringarna är till för att användas.. (Förstår er som jobbar innom vården/rastaurang mm som inte får använda den!)
  • tweety

    hejsan!

    jobbar inom vården som många andra och får inte pga det använda ringen på jobbet. Tar av mig den då jag smörjer in händerna med handkräm och när jag bakar eller lagar mat som kan utsätta maten för extra onödig bakteriehärd.

    Annars använder jag förlovningsringen jämt, känns naket utan den. Ser fram emot nör jag får använda två ringar hihihi 

  • meandmylove

    jag har min ring alltid... vilket idag visade negativt. bakade lussebullar flera timmar o såg efteråt att det var deg i heeeela ringen.. stor sten i kloinfattning så det blev katastrof, skitsvårt att få bort. ingen ring vid lussebak i framtiden. däremot har min m2b bara på sin ring på lediga stunder, jobbar som bilmontör så ringen skulle typ bli fyrkantig efter ett år annars..

  • Isis

    Ni som tar av er ring/ringar på offentliga anläggningar, tex simhall eller gym, hur förvarar ni den?
    Vågar ni lägga den i skåpet i omklädningsrummet?
     

  • Rosi
    Isis skrev 2011-12-12 19:54:26 följande:
    Ni som tar av er ring/ringar på offentliga anläggningar, tex simhall eller gym, hur förvarar ni den?
    Vågar ni lägga den i skåpet i omklädningsrummet?
     
    Jag hänger alltid min i halsbandet... sitter säkrast där...
  • filibustern
    Isis skrev 2011-12-12 19:54:26 följande:
    Ni som tar av er ring/ringar på offentliga anläggningar, tex simhall eller gym, hur förvarar ni den?
    Vågar ni lägga den i skåpet i omklädningsrummet?
    jag lägger min bland kläderna ja... 
  • förlovadflicka

    Jag brukar lägga min i plånboken på badhus och så. Då hittar jag den lätt... Är nog rätt svårt att bryta sig in i ett sånt skåp när det är folk runt omkring och så :)


  • sofi 88

    När jag går till gymmet lämnar jag oftast ringen hemma, ibland upptäcker jag för sent att jag har ringen och så ska jag köra skivstångspass, då får den ligga i fickan i träningsbyxorna.

    På offentliga toaletter vågar jag aldrig ta av och lägga den på handfatet när jag tvättar händerna utan då får den sitta kvar på, å så flyttar man helt enkelt på den lite med fingrarna när man torkar. Har varit med om att andra ringar glömts kvar på offentliga toaletter och den risken vill jag inte ta. 

  • LindaochJohn

    Jag tar av ringen när jag duschar, bakar o ibland när jag jobbar. Jag jobbar ute som trädgårdsmästare o vill ju inte tappa ringen i ett hål någonstans! Förvånad Oftast har jag ju handskar på mig o då får den sitta kvar!

    Min pappas förlovningsring hamnade i en stenmur i cementen! Flört

  • SofieGog

    Jag tar endast av mig min forlovningsring nar jag bakar eller lagar mat som kottbullar sa att saker inte fastnar, nar jag stadar eftersom kemikalier i blekmedel och sant kan skada diamanter och guld samt nar jag sover, da forvarar jag ringen i sin ask pa mitt sangbord.

Svar på tråden Tar ni av er era ringar någon gång? Varför..?