• Forumvärd

    Det stora JULRACET! Vinn fina priser i Bröllopstorgets jultävling

    Nu närmar vi oss julen och då behöver vi en rolig och avkopplande tävling!
    Så här kommer Bröllopstorgets stora JULRACE!!Tomte
    Tävla med oss i december och vinn fina priser!

    Tävlingen kommer att gå till som så att ni kommer att få olika uppdrag!
    Uppdragen kommer att variera och det kan bli foto, rim och annat skoj!Solig

    Det kommer nya uppdrag måndagar och torsdagar så håll koll!
    Vinnarna utses av en jury från Bröllopstorget och kommer att presenteras här i denna tråd.

    Tävlingens första uppdrag!

    Ta ett foto på din adventljusstake eller stjärna och dela med dig av decemberstämningen!
    Ladda upp bilden i tråden.
    Berätta även vad adventsmys innebär för dig!

    Tävlingens första vinst är "Rough Diamond" ett läckert smycke från Elin Ryd
    www.elindesign.com



    Tävlingen startar den 1/12 och vinnaren kommer att utropas den 5/12 i denna tråd.
    I samband med det så kommer nästa uppdrag att läggas upp.

    Lycka till!!

    Tråden kommer att öppnas den 1/12!!
  • Svar på tråden Det stora JULRACET! Vinn fina priser i Bröllopstorgets jultävling
  • pärlan01


    pärlan01 skrev 2011-12-01 14:26:51 följande:
    Advensmys för mej är när barnen bakar lussekatter o pepparkakor sen tända ljusstaken o levande ljus o äta det nybakta det är adventsmys för mej
    Så äntligen gick det :))
  • durrasflikka


    Förra året var jag höggravid och jag hade inte så mycket julkänslor trots massvis med snö. Men när min son var född så kom julkänslorna, speciellt när man fick kolla på sin egna lilla tomtenisse. Här är han bara 16 dagar gammal.


  • Viccan


     


    December månad innebär gemenskap men familj,  vänner och bekanta.
    Få tända levande ljus, avnjuta goda bakverk och godis, känna doften av dessa godsaker och den varma glöggen som man endast gör under denna tid och framför få mysa ihop med sina nära och kära.

    Få baka, mysa och pynta ihop gör hela devember och varje advent så himla speciell =)

    En riktigt mysig månad fylld av glädje, gemenskap och kärlek.
  • sollan

    Såna här härligt röda adventsljuspynt har vi.



    Adventsmys för mig är att familjen tillsammans pyntar fram advent/jul och sen tillsammans njuter av det härliga skenet av vårat adventsljus i vinterns mörker.Kvällsmys i soffan, smaska på vårat bak av  pepparkaka, saffransbulle och till det dricka glögg eller TOMTELÄSK(julmust) som våran 2åring gjort till sin favorit.

    Kanske knackar det på fönstret en kväll och man ser en röd tomteluva skymta utanför...Ja minsann TOMTEN han smyger runt utanför bostaden och tittar in igenom fönstret för att se ifall där finns nått "snällt" litet barn som önskar sig en klapp till jul.Tomte
    Blivande vårbrud
  • Cantaton
    gbg2012 skrev 2011-12-01 22:41:24 följande:

    Adventsmys för mig innebär att varva ned och stanna upp i nuet tillsammans med min sambo. Njuta av att bara sitta uppkrupna i soffan tillsammans med varsin mugg  med glögg i händerna.  


     


     

     


    Vilket jättevackert foto!
  • chrpe

    Även om man idag anses som vuxen så kan man inte rå för att man blir som barn på nytt så fort julen närmar sig. Adventsmys för mig är när man går upp på morgonen tänder adventsljusstakarna och de levande ljusen, gör i ordning en god frukost och bäddar in sig i det morgonljumna duntäcket i soffan. Doften av nybryggt thé blandad med kanelen som ligger på den ångande gröten och hyacinthen som delar med sig av sin underbara doft skapar ett lugn och ger mig förutsättningen om att det kommer bli en fin dag. Startar SVT1 och hör introt till julkalendern på tv. Den härliga känslan man kände i kroppen som 5:åring skiljer sig inte ett dugg från idag. Att känna sig barnslig är rent utsagt underbart!

Svar på tråden Det stora JULRACET! Vinn fina priser i Bröllopstorgets jultävling