• Tokig

    Oktober 2012

    Tänkte att det kan vara trevligt att samlas och följa varandra fram till den magiska dagen.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-03-25 09:10
    Vi som (hitintills) är med i tråden är:

    Pyttsan, 29/9, Åland
    Tokig, 6/10, Småland
    Caruba, 6/10, Arild
    Daludd, 6/10, Göteborg
    Soahl, 6/10, Stockholm

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-06-07 15:00
    Camilla837, 6/10, Öckerö

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-06-10 14:43
    Lillama, 20/10, Öland

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-06-20 08:48
    Meyita, 20/10, Värmdö

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-07-25 08:27
    tinaalpfält, 6/10, Flen

    TR?DSTARTARENS TILL?GGSKOMMENTAR 2012-08-07 17:13
    KochM, 13/10, Örebro

  • Svar på tråden Oktober 2012
  • Meyita

    Åh! Äntligen har vi gift oss! 

    Sitter på hotellet här i Visby (minibröllopsresa) och skriver det här innan jag däckar - vilken fest det blev igår! Allt var så fantastiskt vackert och fint!

    Här kommer en bild på oss när vi precis kommit ut från kyrkan!

    Kommer med en lite längre beskrivning av vår dag lite senare i veckan! :)  Jo, det regnade verkligen HELA dagen igår... förutom när vi kom ut ur kyrkan - två sekunder efter att denna bild är tagen började det regna - och det regnade sådär hårt att regnet studsar mot marken - helt sjukt! Men men.. jäklar vad lyckliga vi ska bli då! ;) 



     
  • Tokig
    Meyita skrev 2012-10-21 23:12:01 följande:
    Åh! Äntligen har vi gift oss! 

    Sitter på hotellet här i Visby (minibröllopsresa) och skriver det här innan jag däckar - vilken fest det blev igår! Allt var så fantastiskt vackert och fint!

    Här kommer en bild på oss när vi precis kommit ut från kyrkan!

    Kommer med en lite längre beskrivning av vår dag lite senare i veckan! :)  Jo, det regnade verkligen HELA dagen igår... förutom när vi kom ut ur kyrkan - två sekunder efter att denna bild är tagen började det regna - och det regnade sådär hårt att regnet studsar mot marken - helt sjukt! Men men.. jäklar vad lyckliga vi ska bli då! ;) 

     



     


     

    GRATTIS!


    Jösses vad vacker du är! Läckert med det utsläppta håret till spetsklänningen och röda roser... perfektion :) Ska bli skoj att se fler bilder och höra om din dag.

    Njut nu...

  • Tokig
    Camilla837 skrev 2012-10-21 16:47:58 följande:
    Nu har vi fått bilderna från fotografen:)
    Vad många fina bilder. Älskar bilden när ni går hand i hand på bryggan och den där din make hoppar (vilken spänst Skrattande)

    Vad roligt att ni fick ett foto med alla era gäster. Jag hade tänkt på det innan men glömde sen bort det. Ångrar mig lite nu. Vore roligt att ha... men men.

    Grattis igen.
  • stjärnfrukt

    Vilka härliga bilder ni alla har lagt upp från era bröllop! Så roligt att ni delar med mig <3 

    Jag gifte mig ju i lördags, och det blev en helt fantastisk dag! Har tyvärr inga bilder förutom tre st som jag sett på facebook..men jag bjuder er på dem iallafall + en bild som jag tagit på mina ringar + brudbukett :)






     
  • Tokig
    stjärnfrukt skrev 2012-10-22 15:14:02 följande:
    Vilka härliga bilder ni alla har lagt upp från era bröllop! Så roligt att ni delar med mig <3 

    Jag gifte mig ju i lördags, och det blev en helt fantastisk dag! Har tyvärr inga bilder förutom tre st som jag sett på facebook..men jag bjuder er på dem iallafall + en bild som jag tagit på mina ringar + brudbukett :)
    GRATTIS!

    Vilka underbara bilder....

    Själv sitter jag som på nålar och väntar på bilderna från vår fotograf. De skulle ha kommit i fredags men de kom inte så nu hoppas vi att de ligger i brevlådan när vi kommer hem idag.
  • stjärnfrukt
    Tokig skrev 2012-10-22 15:17:30 följande:
    GRATTIS!

    Vilka underbara bilder....

    Själv sitter jag som på nålar och väntar på bilderna från vår fotograf. De skulle ha kommit i fredags men de kom inte så nu hoppas vi att de ligger i brevlådan när vi kommer hem idag.
    Tack!! :D

    Åh, det förstår jag, håller tummarna för att ni får dem idag!
    Vi hade ingen fotograf, men många duktiga amatörfotografer bland gästerna, så jag hoppas jag får se lite bilder snart jag med!

    Tyvärr tror jag att det aldrig blev några bilder på BARA mig, min man + barnen :( Känner mig lite dum som går o känner mig ledsen över det istället för att fokusera på bara det roliga...  
  • Meyita

    Oj oj..tänk att jag fortfarande är trött.. det gäller också min man (aaaaaaah min man!!!) :) 

    Det känns så skönt att kunna vara i hotellrummet och slappa - titta på min ring och njuta av varandra.

    Tänkte berätta lite kort om vår dag. Jag skulle kunna skriva en hel bok men jag ska försöka begränsa mig lite..

    Vi hade vårt bröllopsfest på FågelbroHus på Värmdö - jag, min man och en av mina tärnor åkte till FBH dagen innan - på fredagen för att förbereda lite och kunna njuta av en lugn kväll - blev dock kanske inte så.

    Min man blev lite nervös kvällen innan och hade visst glömt bort stegen till bröllopsvalsen hehe.. då fick även jag lite panik! Vi fixade med festprogram - bordsplaceringsdekorationer och dans fram till kl. 12 på natten. Sedan var det dags att försöka sova. Frisören, min mamma och mina tärnor skulle komma kl. 8 så det skulle inte direkt blir någon sovmorgon.

    När kl. ringde kl. 7 var jag sååå trött - jag hade inte sovit så djupt heller - det var så mkt som snurrade i skallen. oj oj oj. Mest var jag lite orolig över vädret. Det var mulet men uppehåll på morgonen.

    Det här med att göra sig i ordning var hur kul som helst - fotografen var också på plats. Allt gick så fort och jag försökte njuta så mkt som möjligt av varenda sekund!! 

    Innan vigseln var min man väldigt nervös - JÄTTENERVÖS! Vi hade valt alternativet att vi själva säger löftena i kyrkan - och inte den versionen där prästen läser upp orden innan - min man inbillade sig att han inte skulle komma ihåg vad han skulle säga.. trots att det "bara" är fyra meningar hehe.. men det gick bra! 

    När jag var på väg in i kyrkan och jag såg alla fina människor stå där brast det för mig och tårarna rann - lyckotårar naturligtvis men jösses vilket känslorus! 



    Och jo, det regnade heeeeela dagen - från och med det att vi skulle fotas innan vigseln - vi hann ta de flesta kort iofs.. men sen regnade det.. och vilket regn sen då. Så fort vi klev utomhus regnade det kändes det som! När vi satt i bilen på väg till lokalen från kyrkan regnade det så mkt att det kändes som att bilens tak skulle ge vika - och så åskade det också.. men men.. :) 

    Allt blev hur som helst väldigt väldigt fint! Alla var så glada och vilken fest vi fick också.  Vår DJ var perfekt! Det blev en salig blandning av salsa, merengue, house, gamla hits och svensk pop! Vi hade även uppträdanden med peruanska danser vilket alla uppskattade.. med vi menar inte jag min man och jag utan vi hade hyrt in en grupp som kom och dansade för oss. I Peru har man även ett inslag som heter "den galna timmen" - vilket betyder att man sätter på en massa snabb musik - tar in en massa ballonger, masker och visslor och serpentinspray - det blir karnevalstämning - detta tyckte alla var himla kul!! 

     




    Jag önskar jag kunde göra om den här dagen - allt var så fantastiskt - vi fick i sista sekunden tag på en kompis till en kompis som kunde vara med och filma - så vi ska se vad vi fick med.. :) 

    Alla fina människor vi känner, alla fina tal som hölls under kvällen - alla sa att allt vi hade gjort var så fint. Allt kändes helt underbart! 

    Bilderna från fotografen kommer att dröja ca. 1 månad.. vet inte hur jag ska klara det! haha! men här kommer några bilder som min svåger tagit! :)  


     
  • Tokig
    Meyita skrev 2012-10-22 21:21:18 följande:


    Vilken fantastisk bild... sådana bilder älskar jag. Ljuvligt, härligt kaos, ren eufori... underbart!
  • Tokig

    Det kom ingen CD-skiva igår... visade sig att hon inte hunnit skicka den förra veckan. Hon ville gå igenom allting en gång till innan hon skickade den. Så nu håller vi tummarna för att den kommer innan helgen :)

Svar på tråden Oktober 2012