• Tokig

    Oktober 2012

    Tänkte att det kan vara trevligt att samlas och följa varandra fram till den magiska dagen.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-03-25 09:10
    Vi som (hitintills) är med i tråden är:

    Pyttsan, 29/9, Åland
    Tokig, 6/10, Småland
    Caruba, 6/10, Arild
    Daludd, 6/10, Göteborg
    Soahl, 6/10, Stockholm

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-06-07 15:00
    Camilla837, 6/10, Öckerö

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-06-10 14:43
    Lillama, 20/10, Öland

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-06-20 08:48
    Meyita, 20/10, Värmdö

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-07-25 08:27
    tinaalpfält, 6/10, Flen

    TR?DSTARTARENS TILL?GGSKOMMENTAR 2012-08-07 17:13
    KochM, 13/10, Örebro

  • Svar på tråden Oktober 2012
  • lillama
    caruba skrev 2012-10-01 06:09:37 följande:
    Lillama. gud så hemskt. kan nog inte ens ana. Men prata med din blivande så att ni får det ur världen innan. Sedan löser sig nog resten med bröllopet av sig själv.
    De e redan diskuterat och han säger som så "även om du hamnar i rullstol så kommer ja alltid älska dig"
    tack de blev en lättnad. De va skönt att höra de.

    De jobbigaste e väl att jag inte får bära barnen, att ja inte få busa me dom i vinter, kasta mig i snön så som jag gjort innan om åren med stora sonen. Men han förstår mig jätte bra, han hjälper till och vet om att mamma inte får bära honom så de ber han inte om ens. Eller så säger han mamma bär mig, och jag säger men Philip mamma får ju inte. Just de, förlåt säger han då.. Han e 4 i november..
  • Tokig

    I helgen började vår uppladdning på allvar.

    Jag hade bokat in oss på hotell i storstan. Det var så himla skönt att åka hemifrån, bara strosa omkring och inte göra nånting egentligen. Vi åt en härlig långlunch och drack vin innan vi checkade in på hotellet på eftermiddagen. Då var vi båda lite trötta så vi la oss på sängen en stund och softade... efter en stund så började M2B plundra minibaren... jättehärligt att krypa upp i hotellsängen med lite gott.

    På kvällen åt vi lite lättare, drack ännu mer vin och drinkar innan vi gick upp till rummet igen. Då hade hotellet bäddat upp sängen, ställt in lite cognac och likör, ställt fram blommor och choklad. Kändes super lyxigt. Vi hade sen utcheckning på söndagen så vi tog en sen långfrukost innan vi tog oss hemåt igen.

    Sååååå skönt att få landa lite. Nu är det bara tre arbetsdagar kvar. På torsdag ska jag fixa naglarna etc och sen är det dags för oss på fredag (har fredagsmys med vännerna då)

    Jag längtar!

  • tinaalpfält

    Lillama: Fy vad jobbigt! Även om du inte kan bära barnen så kan du säkert ändå kramas och gosa med dem så de kommer nog att få massor av kärlek ändå. Jobbigt ändå att få veta det så här tätt inpå bröllopet när man har så mycket annat runt sig hela tiden att man knappt hinner stanna upp och tänka till. Låter bra att du och din sambo har pratat igenom det i alla fall. På något sätt kanske bröllopet kommer att kännas ännu mer äkta i ljuset av det här. Nöd och lust som man pratar om (på film i alla fall) är verkligen på riktigt här Skrattande 

    Tokig: Låter sååå hilma mysigt! Känner mig nästan lite avis.

    Caruba: Jättfina löv! Om ni har hösttema kommer de verkligen bli toppen!

    Jag har spenderat helgen med att jobba med festhäfte, placeringskort, välkomstinfo, vigselprogram samt att baka en massa från morgon till kväll. Det är nästan så att det känns som semester att komma till jobbet.  Tillsammans med en kompis piffade vi upp två vita album till en gästbok och ett fotoalbum. Jag blev verkligen supernöjd med båda! Om ni är nyfikna la jag upp en bild här igår: www.brollopstorget.se/Forum-1-77/m4060089.html

    Dock är det fortfarande en del kvar att göra...ska baka minst en sats med västerbottensskorpor till att ha på minglet. Festprogrammen ska printas och stoppas in i "fodralet" vi gjorde i helgen. Dock måste jag översätta hela häftet till engelska också innan det är helt klart (min gamla au-pair familj kommer från London och en av sambon släktingar är gift med en fransman). Sen ska en tavla med bordsplaceringen på fixas och några vimplar att ha i en blomsterdekoration framför mig och sambon...istället för något bakom då vi kommer att ha fönster bakom oss. 

    Det känns så overkligt att det bara är fem dagar kvar till lördag. Jag kanske börjar förstå det på torsdag kväll när vi packar in allt i bilen och åker norrut.

    Pyttsan: Bättre sent än aldrig antar jag, Grattis! Hoppas allt gick jättebra! 

  • Tokig
    tinaalpfält skrev 2012-10-01 10:29:50 följande:
    Tokig: Låter sååå hilma mysigt! Känner mig nästan lite avis.
    Det var väääääldigt mysigt! Så skönt att faktiskt få tid för det som är det här spektaklet egentligen handlar om. Det vill säga jag och min M2Bs förhållande. Och tro det eller ej, vi pratade om andra saker än bröllopet Skrattande Får man väl tid att sitta ner så har man ju massor av saker att prata om Glad

    Vi fick ännu ett avhopp igår Gråter Min morbror har skadat foten och behöver opereras. Supertråkigt såklart. Men när det gäller bröllopet så löser vi det så nu att vi bara tar bort avhoppen. Vi råddar inte runt hela bordsplaceringen. Det är för besvärligt.

    Så nu blir vi bara 76 personer. Känns lite märkligt med tanke på att vi trodde och planerade för att vårt bröllop skulle bli cirka 90 personer. Men vi försöker se det positivt = det blir mer pengar kvar till bröllopsresan Flört

    Ja, vad händer annars. Vi har det rätt lugnt faktiskt. Vi ska skriva ut lite pappersgrejer och limma lite. Men det tar ju ingen tid alls. Vi ska stämma av med de personer som vi vill delegera saker till, t ex skjuts till frisör etc. Men som sagt, vi har det rätt bra nu :)

    Måste förresten till ett återbesök hos frisören. Var ju hos en ny frisör förra veckan och färgade håret. Men det har släppt lite väl mycket så jag får göra ett återbesök på fredag... men det kan nästan också bara vara mysigt. Få lite extra pill i håret liksom.

    Tänkte hämta min klänning idag... Ska bli skönt att ha den på plats hemma. Hoppas att underkläderna kommer idag också så att jag kan testa allting ihop. JAg har tänkt satsa på detta: http://nelly.com/se/kläder-för-kvinnor/underkläder/bh-toppar/spanx-100297/lingerie-slip-201413-122/ och http://nelly.com/se/kläder-för-kvinnor/underkläder/bh-toppar/spanx-100297/underwire-bra-llelujah-205970-122/ vanliga sköna trosor och stay-ups så att jag slipper dra upp och ner stumpbyxor.
  • caruba
    lillama skrev 2012-10-01 09:55:14 följande:
    De e redan diskuterat och han säger som så "även om du hamnar i rullstol så kommer ja alltid älska dig"
    tack de blev en lättnad. De va skönt att höra de.

    De jobbigaste e väl att jag inte får bära barnen, att ja inte få busa me dom i vinter, kasta mig i snön så som jag gjort innan om åren med stora sonen. Men han förstår mig jätte bra, han hjälper till och vet om att mamma inte får bära honom så de ber han inte om ens. Eller så säger han mamma bär mig, och jag säger men Philip mamma får ju inte. Just de, förlåt säger han då.. Han e 4 i november..
    skönt att ni verkligen diskuterat detta...
  • caruba

    På Fredag åker vi till hotellet.. Så är det bara jag och min blivande som ska mysa... Ska bli skönt.

    Provade brudklänningen ikväll.. Passar fortfarande... Var rädd för att den hade mystiskt krympt..;0)

    Och håller nu på med placeringskorten.
    Tack gode gud dynamo. =0)

  • Tokig

    Då var våra "vigselprogram" klara - bara det att jag fått för mig att det ska vara runda kanter så jag ska sätta mig o klippa imorn :) Nu är det typ bara bordplaceringskorten kvar.

  • KochM

    Idag har vi varit och träffat fotografen. Gjorde ett schema för bröllopsdagen och provfotade. Ska bli spännande att se hur det blir! Sitter nu och grejar med egna tepåsar som ska fyllas med något gott lösviktste. M2b som är kaffedrickare har beställt hem "finkaffe" så då ville jag som tedrickare också ha lite extra. Har ju inget annat för mig ändå... ;-P Men det blir fint så hittills är jag nöjd. Min snälla jobbarkompis har lovat att hjälpa till med att fylla dem åt mig sen. Supersnällt!

  • Tokig

    Våra festprogram - inspirerade av Pulmonates fina program som hon lagt upp här på BT.


Svar på tråden Oktober 2012