• Tokig

    Oktober 2012

    Tänkte att det kan vara trevligt att samlas och följa varandra fram till den magiska dagen.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-03-25 09:10
    Vi som (hitintills) är med i tråden är:

    Pyttsan, 29/9, Åland
    Tokig, 6/10, Småland
    Caruba, 6/10, Arild
    Daludd, 6/10, Göteborg
    Soahl, 6/10, Stockholm

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-06-07 15:00
    Camilla837, 6/10, Öckerö

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-06-10 14:43
    Lillama, 20/10, Öland

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-06-20 08:48
    Meyita, 20/10, Värmdö

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-07-25 08:27
    tinaalpfält, 6/10, Flen

    TR?DSTARTARENS TILL?GGSKOMMENTAR 2012-08-07 17:13
    KochM, 13/10, Örebro

  • Svar på tråden Oktober 2012
  • caruba
    Tokig skrev 2012-09-25 20:22:19 följande:
    Tack... den lånar jag ;)
    Kul. =0)
  • Camilla837
    Tokig skrev 2012-09-25 13:34:34 följande:
    SMHI och vy.no har 10 dagar fram iallafall...



    Tack:) Så hjälpsamma ni är! Ser väldigt regningt ut.
  • Camilla837
    Tokig skrev 2012-09-25 13:53:19 följande:


    Kommer bli toppen väder ju :) - 11 grader och solsken.

    Klart.se hade 14 dagars prognos.
    Det såg bra ut, Inget regn? Tack för förståelsen för min reaktion när jag fick återbud. Sen håller jag med dig, det viktiga är ju att jag får den jag älskar. Det känns mycket bättre nu när det har lagt sig lite:)
  • Camilla837
    csq skrev 2012-09-25 18:12:08 följande:
    Hej Camilla837!
    Jag förstår dina känslor och skulle själv bli upprörd i samma situation. med det sagt så tror jag att vi nästan-brudar får försöka komma ihåg att tiden fram till och under bröllopet är extra emotionell. i alla fall jag är verkligen kälslosammare än vanligt, åt alla håll. Så du får försöka observera känslan och tillåta dig vara ledsen, men samtidigt försöka tänka på att du sökert tar det hårdare nu än vad du dkulle ha gjort i "vanliga" fall. och självklart kommer ditt bröllop bli helt underbart fantastiskt i alla fall!
    Sen suger det att behöva jobba om bordsplacering osv!!! det förstår jag verkligen! när man pratar med tidigare brudpar så tycker jag det verkar som att sena återbud är det som retar upp folk mest av allt innan bröllopet, förutom eventuell besvikelse så genererar det massa jobb. men det verkar tyvärr även vanligt, så man får väl bara ta tag i det om det dyker upp. men upprörd har man rätt att vara! men försök att inte låta din påverkas allt förmycket. kan vara uppfriskande att bli ordentligt ilsk ibland =) och mycket bättre än att bli ledsen.
    kram!
    Tack! Man mår så mycket bättre när någon lyssnar och säger att det är okej att känna det man gör!
    Det har lagt sig nu, är glad och lycklig över att jag ska få gifta mig med den jag älskar och att de nära och kära som vill närvara kommer vara där. Spelar ingen roll hur många det är utan huvudsaken är ju att de som är med vill närvara när vi äntligen blir gifta. så som jag har längtat! 
  • Tokig
    Camilla837 skrev 2012-09-25 20:55:18 följande:
    Tack! Man mår så mycket bättre när någon lyssnar och säger att det är okej att känna det man gör!
    Det har lagt sig nu, är glad och lycklig över att jag ska få gifta mig med den jag älskar och att de nära och kära som vill närvara kommer vara där. Spelar ingen roll hur många det är utan huvudsaken är ju att de som är med vill närvara när vi äntligen blir gifta. så som jag har längtat!

    Jaaa... tänk att det är dags nästa vecka. Helt galet. Svindlande är ett ord som hela tiden dyker upp hos mig.


    Sitter och kämpar med tidsplaneringen för dagen. Får liksom inte riktigt ihop det.Vill ju så gärna att fotografen ska hinna få med lite av M2Bs förberedelser och lite av mina. Sen måste man ju få i sig någon mat också och just nu känns det som det är maten som är kruxet...


    Jaja, M2B kommer hem om en stund. Jag hoppas han kommer med en klok lösning. Han kanske inte behöver nån mat :)


    Vad mer... jo jag letar gula manschettknappar och någon form av sjal eller så till mig. Börjar misstänka att det kanske inte blir de där 17 grader och solsken som jag hoppats på.


    M2B har ännu inte fixat sina kläder... vad är det med karlar och skjuta upp saker??? och så är jag ju som sagt galet nyfiken på ringen, framförallt nu när jag vet var den är i från. :)

  • Tokig

    Nu känns det som att allting börjar falla på plats.


    M2B budade hem ett par manschettknappar på Tradera igår, kommer bli toppen.


    Jag var inne i brudbutiken idag, klänningen är superfin. De kommer hjälpa mig sy på bältet. Det blir en helt annan klänning med det på. Velade fram och tillbaka men sen tänkte jag att dels är det lite roligt att få en egen klänning, ingen kommer ju ha en likadan och dels så är det väl ändå en dag då man kan unna sig lite lyx.


    Jag var inne hos floristen, hon ville visa mig några blommor och höra vad jag tyckte. Det kommer nog också bli jättebra. Ska lämna in lite band och pynt till henne imorgon. Hon hade inte hittat några bra så jag sa att jag kunde leta lite.


    Vindsnurrorna är klara, vigselprogramen är klara, bordplacering etc är klart....


    Ja, det är väl bara M2Bs kläder kvar....


    Nu börjar jag längta!!!

  • caruba

    Mina arbetskamerater bjöd mig på Filèfrossa idag på rådhuskällaren plus att jag fick en pengagåva pga att jag ska gifta mig... Har så underbara arbetskamerater. =0)

  • csq

    Tokig: vad blirndet för klänning nu då? Du hade ju fler att välja på? Jag har sytt upp en klänning. Nästa provning är på söndag och då kan jag förhoppningsvis ta hem den. Härligt! Var lite pirrigt ett tag att ha designat den själv när jag inte hade någon aning om ifall mina idéer var bra eller inte. Men den blir alldeles underbar! Precis som jag vill ha den. Känns fantastiskt ;) var och beställde blommor idag, och imorgon ska vi hämta ringarna. Det närmar sig!!!

  • csq

    Carina: vilken fin! Cool! Själv ska jag ha en cape om det är kallt, den är inte klar än så har ingen bild.

Svar på tråden Oktober 2012