• Tokig

    Oktober 2012

    Tänkte att det kan vara trevligt att samlas och följa varandra fram till den magiska dagen.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-03-25 09:10
    Vi som (hitintills) är med i tråden är:

    Pyttsan, 29/9, Åland
    Tokig, 6/10, Småland
    Caruba, 6/10, Arild
    Daludd, 6/10, Göteborg
    Soahl, 6/10, Stockholm

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-06-07 15:00
    Camilla837, 6/10, Öckerö

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-06-10 14:43
    Lillama, 20/10, Öland

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-06-20 08:48
    Meyita, 20/10, Värmdö

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-07-25 08:27
    tinaalpfält, 6/10, Flen

    TR?DSTARTARENS TILL?GGSKOMMENTAR 2012-08-07 17:13
    KochM, 13/10, Örebro

  • Svar på tråden Oktober 2012
  • csq
    Camilla837 skrev 2012-09-25 11:54:50 följande:
    Var kan man titta vädret så långt fram?
    jag kollar på klart.se
  • csq
    soahl skrev 2012-09-24 20:02:05 följande:
    Åh, nu harjag varit borta härifrån så länge! Skyller på att jag är obotligt kass på att hålla mig i ett forum i mer än 1 vecka. ;)

    Nu är det bara 12 dagar kvar! Det enda som är kvar att fixa innan är egentligen bara att skriva ut program och fila färdigt på löftena. Sjuuuuuukt! Jag har inte hunnit bli nervös än, är så fokuserat på att jobba bort allt denna vecka innan semestern.

    Kul att läsa om era förberedelser och att nu är det liksom snart här! Aah.. =)

    Egentligen bara en sak jag är lite besviken över.. Jag vet ett jag ska bli hippad på lördag. Detta vet jag eftersom min bästa vän vidarebefodrade ett mail till min kille. Enda problemet är att mailet var på svenska och min kille kan ungefär 5 procent svenska! Så såklart frågade han mig vad det stod i mailet. =(
    Alltså, jag har sånt sjukt kontrollbehov annars att jag alltid vet allt hela tiden. Nu hade jag verkligen ansträngt mig att inte veta något, och så vet jag! Gah, nu måste jag ju låtsas som att jag inte vet, vilket är ännu svårare..
    Funderar på att göra det lite svårt för dom, t.ex. gå ut på en promenad när dom är på väg in osv....  
    Hej!
    Jag listade oxå ut att jag skulle bli hippad (dagen innan), men jag tycker inte att det gjorde ngt, jag var ändå sjukt pirrig. Man vet ju ändå att det händer någon av helgerna finns egentligen inte så många dagar att välja på. dessutom så vet man ju ingenting om vad som kommer att hända. Min möhippa var helt fantastiskt underbar! och jag tror inte att upplevelsen hade varit annorlunda om jag inte listat ut när den skulle bli.
    Hoppas du  kan njuta riktigt rejält ändå! det är ju din aldeles egna egodag som dina vänner gör för att visa hur mycket de tycker om dig (och för att jävlas lite såklar =)  )
  • csq
    soahl skrev 2012-09-24 20:02:05 följande:
    Funderar på att göra det lite svårt för dom, t.ex. gå ut på en promenad när dom är på väg in osv....  
    Haha! gör det!
    jag blev fejk-hippad några veckor innan den riktiga hippan. men mina vänner hade inte räknat med hur morgonpigga jag och min kille är. så ingen av oss var hemma när de skulle röva bort oss! jag var ute och sprang och hade inte mobilen med mig dit de försökt ringa för att lokalisera mig. som tur var kom jag hem i tid så att de kunde utföra sin plan ändå, men höll på att gå åt pipsvängen =)
  • Tokig

    Jag kom precis hem från jobbet och tog posten på vägen in. Då ligger det en avi från posten från min M2B, rekommenderat brev från min "favorit"juvelerare.... Kan det verkligen vara så att min M2B lyckats pricka in mina drömmarsring helt på eget bevåg?


    Hur ska jag kunna hålla mig en vecka till innan jag vet?

  • caruba
    Camilla837 skrev 2012-09-25 11:53:35 följande:
    Allt har känts så himla bra och sen kom smällenRynkar på näsan

    Fick idag reda på att fyra personer ifrån min sida nu inte tänkler komma. De har inte tänkt berätta det själva heller utan får reda på det ifrån mina föräldrar. 
    Vi har redan gjort färdigt båfe festprogram och bordsplacering med tavlaRynkar på näsan är Ju inte många dagar kvar!

    Grejen är den att jag inte har så stor släkt eller så många nära vänner. Nästan alla gäster kommer ifrån min M2b familj och vänner.

    Detta är något jag tycker är jättejobbigt och det blev inte bättre när jag förlorar 4 gäster. Har ju inga alls känns det som.

    Varken mina föräldrar eller min m2b fattar varför jag blev ledsen för det här. Är det verkligen så konstigt? Vi har tusen saker att göra nu de sista dagarna och det var så skönt att bordsplaceringen  som vi redan gjort om 4 gånger! var färdig. Har ingen lust att göra om festprogramen heller. Överdriver jag?

    Man måste väl få lov att vara ledsen?

    Förlåt om jag gnäller, behövde bara någon som lyssnade. Detta får nog lägga sig i någon dag så får jag ta nya tag sen! 
    Här har du rätta att gnälla hur mycket du vill. (har själv gnällt en del)
    Tycker de borde skämmas, och så att dom inte kan meddela sig till er..Hade typ aldrig pratat med dom igen...
  • caruba
    Tokig skrev 2012-09-25 18:41:12 följande:

    Jag kom precis hem från jobbet och tog posten på vägen in. Då ligger det en avi från posten från min M2B, rekommenderat brev från min "favorit"juvelerare.... Kan det verkligen vara så att min M2B lyckats pricka in mina drömmarsring helt på eget bevåg?


    Hur ska jag kunna hålla mig en vecka till innan jag vet?


    He he man kan hoppas. =0)
  • caruba

    Lagen om allting jävlighet.
    Igår tappade jag en bra bit av min framtand... Panik, Panik, Panik.
    Men jag lyckades att få en tid på malmö folktandhögskola eller vad den nu än heter.
    Och där behövde jag bara säga ordet bröllop så fick jag en tid var dom fixade tanden ordentligt.
    Hade det inte varit för bröllopet hade dom bara fixat det provisoriskt... Underbar personal och elever.. (och så duktiga)

    Annars träffade vi fotografen ikväll. En riktigt trevlig kille som visst älskade att fota till bröllop. Det känns som att vi kommer att bli ruinerade hela hösten när vi kommer att beställa foton av honom. ;0)

    Nu har vi också planerat in dagen timme för timme så gott vi kan.

    Är det verkligen nästa vecka? Det kan inte stämma, det är väl flera månader till?
     
    Nu är vi lite oroliga för att vi inte ska kommit ihåg allt.

  • Tokig
    caruba skrev 2012-09-25 19:56:58 följande:
    Nu har vi också planerat in dagen timme för timme så gott vi kan.
    Hur ser er planering ut?
  • caruba

    06:00 uppstigning med dusch och dyligt
    07:00 Frukost förhoppningsvis
    08:00
    09:00 Toastmasterparet och frisören kommer
    10:00 Påklädning smink etc samt fotografen börjar fota
    11:00
    12:00 Enkel lunch
    13:00 Ute eller inne och blir fotade
    14:00 Gäster samlas vid Hotellet
    15:00 Vigsel
    16:00 Återsamling och skumpa
    17:00 Förrätt
    18:00 Huvudrätt
    19:00  Efterrätt
    20:00 Tårta
    21:00 Dans och Fri bar
    22.00
    23:00
    00:00 Nattamat
    01:00 Festen är slut och dom som orkar får fortsätta på rummen

    Något vi missat? Något som antagligen tar längre tid?

  • Tokig
    caruba skrev 2012-09-25 20:13:38 följande:
    06:00 uppstigning med dusch och dyligt
    07:00 Frukost förhoppningsvis
    08:00
    09:00 Toastmasterparet och frisören kommer
    10:00 Påklädning smink etc samt fotografen börjar fota
    11:00
    12:00 Enkel lunch
    13:00 Ute eller inne och blir fotade
    14:00 Gäster samlas vid Hotellet
    15:00 Vigsel
    16:00 Återsamling och skumpa
    17:00 Förrätt
    18:00 Huvudrätt
    19:00 Efterrätt
    20:00 Tårta
    21:00 Dans och Fri bar
    22.00
    23:00
    00:00 Nattamat
    01:00 Festen är slut och dom som orkar får fortsätta på rummen

    Något vi missat? Något som antagligen tar längre tid?
    Tack... den lånar jag ;)
Svar på tråden Oktober 2012