• Tokig

    Oktober 2012

    Tänkte att det kan vara trevligt att samlas och följa varandra fram till den magiska dagen.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-03-25 09:10
    Vi som (hitintills) är med i tråden är:

    Pyttsan, 29/9, Åland
    Tokig, 6/10, Småland
    Caruba, 6/10, Arild
    Daludd, 6/10, Göteborg
    Soahl, 6/10, Stockholm

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-06-07 15:00
    Camilla837, 6/10, Öckerö

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-06-10 14:43
    Lillama, 20/10, Öland

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-06-20 08:48
    Meyita, 20/10, Värmdö

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-07-25 08:27
    tinaalpfält, 6/10, Flen

    TR?DSTARTARENS TILL?GGSKOMMENTAR 2012-08-07 17:13
    KochM, 13/10, Örebro

  • Svar på tråden Oktober 2012
  • caruba
    KochM skrev 2012-08-07 13:01:53 följande:
    Hej brudar! 

    Ska också gifta mig i oktober, den 13 är vår stora dag. 
    Hittade precis i en gammal tråd här på forumet tips om en bra hemsida där man kan göra egna korsord. Var väldigt enkelt och smidigt så tänkte ha med ett i vårt häfte puzzlemaker.discoveryeducation.com/
    tack, blir mer och mer sugen på att ha det i festprogramet, det kan tvinga folk till att prata med varandra ifall det skulle bli tyst. ;0)
  • tinaalpfält

    KochM: Det var den hemsidan jag syftade på! Vad bra, då slipper jag leta upp den igen Flört

  • Pyttsan

    Röda skor blir man glad av, så jag hade behållt de röda skorna! Solig

    Jag älskar färg men är inte ett dugg konstnärlig. Dock tycker jag att det blir bäst om man vågar dra på lite och blanda. Jag vill inte heller ha en vit bukett, och inte en pastellig, även om de kan vara bedövande vackra så är de inte alls jag.

    Jag tänker maritimt om det är vitt, klarblått och rött. Men det är somigt och vackert! Varför begränsa sig till en färg? Annars går du till en florist och visar bilder på vilken stil du gillar och vilka färger som kan vara tänkbara/otänkbara och låter dem komponera. Jag överlåter det helt till floristen och min fästman. Gult och orange ska finnas med, och inga pasteller. 

    Vi kommer att dekorera orange, gult, grönt, vitt, men det blir lite olika gul och lite olika orange. Sen har vi inte så mycket dekorationer, så det blir nog inte barnkalas av det hela ändå. Skrattande 

  • tinaalpfält

    Liten fråga om fotografering. Min m2b har en kompis som fotar mycket, bl.a. baler åt släktingar, och vi har pratat med honom om att ta våra bilder och han tyckte det lät spännande så det är redan bestämt får man väl säga då. Dock blir jag lite nojig när jag läser om alla på BT som pratar om sina fotografer hit och hit...så nu har jag börjat fundera på om vi borde försöka få tag på en proffsfotograf iaf. Fast frågan är då hur man isf lägger fram det för vår kompis som vi redan har "bokat".

    Hur skulle ni göra i den situationen? Och hur ska ni göra...på era bröllop alltså Skrattande?

  • Tokig
    tinaalpfält skrev 2012-08-06 13:17:55 följande:
    Oj vilken god tid du är ute i med den! Jag har inte ens kommit fram till vilken form vi ska ha på borden Obestämd Har du haft ditt osa-datum redan då? Eller är du lite våghalsig?

    Ja, jag vet inte. Vi har som mål att allt ska vara klart i september så att vi bara kan njuta sista veckorna, och ta tag i alla grejer som säkert kommer då.


    Vi hade OSA sista juli så det är klart så långt. Har ett par som inte svarat än men på det stora hela har vi koll på gästerna.

  • Tokig
    KochM skrev 2012-08-07 13:01:53 följande:
    Hej brudar!

    Ska också gifta mig i oktober, den 13 är vår stora dag.
    Hittade precis i en gammal tråd här på forumet tips om en bra hemsida där man kan göra egna korsord. Var väldigt enkelt och smidigt så tänkte ha med ett i vårt häfte puzzlemaker.discoveryeducation.com/

    Välkommen hit!


    Hur går det för dig i din planering och var kommer du gifta dig?

  • KochM
    Tokig skrev 2012-08-07 16:17:12 följande:

    Välkommen hit!


    Hur går det för dig i din planering och var kommer du gifta dig?


    Tack! Vi gifter oss i Örebro. Det går bra med planeringen tycker jag, men det är mycket och många beslut om stora och små saker som ska tas. Har flera tider bokade nästa vecka och veckan därpå med bla frisör, konditor, cateringfirman och fotografen och det ska bli skönt att få träffa dem och se var vi landar med allt. 

    Det är i alla fall mycket bröllopstankar det är det, men det är väldigt roligt! 
  • caruba
    tinaalpfält skrev 2012-08-07 15:04:41 följande:
    Liten fråga om fotografering. Min m2b har en kompis som fotar mycket, bl.a. baler åt släktingar, och vi har pratat med honom om att ta våra bilder och han tyckte det lät spännande så det är redan bestämt får man väl säga då. Dock blir jag lite nojig när jag läser om alla på BT som pratar om sina fotografer hit och hit...så nu har jag börjat fundera på om vi borde försöka få tag på en proffsfotograf iaf. Fast frågan är då hur man isf lägger fram det för vår kompis som vi redan har "bokat".

    Hur skulle ni göra i den situationen? Och hur ska ni göra...på era bröllop alltså Skrattande?
    äsch, det blir säkert jättebra!

    Vi ska ha en gammal skolkompis till mig att fota, visserligen är han en jätteduktig fotograf men han jobbar inte som det.
  • Daludd
    tinaalpfält skrev 2012-08-07 15:04:41 följande:
    Liten fråga om fotografering. Min m2b har en kompis som fotar mycket, bl.a. baler åt släktingar, och vi har pratat med honom om att ta våra bilder och han tyckte det lät spännande så det är redan bestämt får man väl säga då. Dock blir jag lite nojig när jag läser om alla på BT som pratar om sina fotografer hit och hit...så nu har jag börjat fundera på om vi borde försöka få tag på en proffsfotograf iaf. Fast frågan är då hur man isf lägger fram det för vår kompis som vi redan har "bokat".

    Hur skulle ni göra i den situationen? Och hur ska ni göra...på era bröllop alltså Skrattande?
    Om du vekrligen vill ha en proffsfotograf, skulle jag säga att ni fick det i bröllopspresent av svärmor eller nåt sånt där och fråga om han ändå kan tänka sig fota ur en gästs perspektiv osv om han nu är med på festen. Annars beklaga men att de tinte var läge att tacka nej till en sån fin present :)
  • Daludd

    Hur har ni andra gjort med buketten, har ni idéer om blommor o färger o former?

    Här är lite varianter jag inspireras av. Vill nog gärna ha de röda skorna, tänker att det inte fungerar med rosa och orange bara men är peppad på rosa, orange, röd o gul i samma bukett. Kul med färg liksom! Min kära blivande fru är inne på rosa och limegrönt och vi tänker oss cerice-rosa/hot-pink som då matchar varandra. Hon funderar på cerice-skor men vi vet inte om vi då skär oss mot varandra så att säga :P Limegröna skor kan ju vara kul också men det har hon inga.

    Tråden är lite bildtom så jag kör på några st :)



    Tycker den här är fantastiskt kul! Skulle gärna ta en ros här och där, t.ex. orange dahlia, rosa ros, gul gerbera och röd dahlia och gerbera/vallmo.


    Den här är helt fantastisk! Jag som inte tänkt mig helröd bukett smälter när jag ser den här amaryllis-buketten. Tycker inte om helröda rosbuketter men den här med dahlior i.. wow! 


     Bara gerbera har jag varit inne på för att de är så otroligt söta och finns i alla färger. Tycker de är lite roligare än ros och har lite attityd på något sätt :)


     Rosa och orange tycker jag är fantastiskt fint också, men tycker inte det funkar att lägga till rött utan nåt gult med och då faller skorna lite för mig... Här tycker jag bara rosor fungerar men hade ändå velat ha dahlior och gerbera med.
Svar på tråden Oktober 2012