• Hanna05

    GE MIG BILDER! På ert pyssel inför den stora dagen :)

    Här kan ni gärna lägga upp bilder på allt pyssel ni hunnit med & ska göra inför den stora dagen. Behöver stor inspiration nu! :))

  • Svar på tråden GE MIG BILDER! På ert pyssel inför den stora dagen :)
  • CoG
    Tokig

    Du har gjort så mycket fint pyssel, det blir långt ifrån opersonligt :)
    Önskar er en fantastisk dag imorgon och längtar efter att få se massa bilder efterråt!
  • Pekkiisch4
    Tokig skrev 2012-10-05 09:16:22 följande:

    Och tack! Bröllopet smygstartar ikväll med bastu coh mys.


    Åh vad mysigt !! Längtar ännu mer till vår dag ! Lycka till !!
  • brudpar2013

    Vad mysigt med smygstart :) Ha det så jättekul och glöm inte att visa upp alla bilder sen.

  • Fremm

    Nu har jag pysslat lite och gjort en provdukning, vad tycker ni? :)





    Har satt namn på gästerna med dymon på favoraskarna, tyvärr är en del namn lite långa men jag tycker inte det gör så mkt att ha dem lodrätt så här, vad tycker ni? Frågan är om man ska göra likadant med alla killarnas namn oavsett längd eller bara de som är långa? Tjejerna har ju brudklänningen istället och den är bredare och där passar det bättre att alla namn är vågrätta..


    Svåra är att veta hur många lyktor av varje sort det går åt, jag inser ju att det blir rätt fullt på bordet med alla glas och porslin ändå men vill ha mkt ljus, ska nog göra ett gäng lyktor till och köpa fler glimmaljushållare, sen kommer förrätten bli soppa så det kommer bli en hjärtformad brödbit på den undre tallriken (porslin och bestick blir ju andra sen eftersom jag använder vårt hemma nu), hade lite svårt att placera festprogrammet men det får nog bli ovanpå den djupa tallriken, eller under besticken men vill gärna att de ska synas bra. :)

    Vore kul med lite feedback om vad ni tycker :)

  • CoolJen

    Fremm: jättefint!
    Det första jag tänkte på var att soppskålen inte passade in i färgerna men såg sen att det är annat porslin ni ska ha. Är allt det vitt?

    Jag tycker inte det ser konstigt ut med namnet lodrätt.

    Kommer era bord vara lika brett som hemma?
    Jag kan nog tycka att det blir väldigt mycket ljus, både de stora blockljusen, burkarna och de små.

    Vattenglaset ska vara till höger om vinglasen

  • Pyttsan

    Fremm: Jag älskar just den där servettbrytningen, så enkel, men ändå lite exklusiv!

    Gillar också idén med blockljus på vinglas och rosen i.

    Småsaker: vattenglaset ska till höger och rödvinsglaset i mitten (inte längre till vänster än mitt framför tallriken) dessertskedarna (varför är det 2? Det brukar vara sked+gaffel eller bara en sked) ska ligga med skafet åt andra hållet eller omlott. Helt enkelt för att det är så man äter med dem.

    Jag skulle coskå välja att lägga programbladet ovanpå skålen eller under servetten, inte under besticken. Detta eftersom då kommer sakerna i rätt ordning, servetten lägger man i knät när man sätter sig ner, då kommer man genast åt programmet. Det verkar klumpigt (men naturligtvis KAN man göra så också) att behöva flytta verktyg man ska ha senare, för att komma åt nånting man vill ha redan i början av festen. Glad 

    Håller lite med de andra, mycket ljus är fint, men skulle skippa en variant av ljusstake. Jag skulle välja bort burkarna med tyg kring, de passar stilmässigt sämst med det andra, även om de nog är söta. Kanske blanda med olika storlekar på vinglas och  blockljus istället? Vaserna är ju också en annan stil/färg och formspråk, så summan blir lite mycket.

    Tycker askarna är jättelyckade och helheten kommer att bli jättefin!  

  • Laures


    Pysslade lite igår... Ska ha några lyktor som dessa på varje bord...


    Kommer nog ha juteväv på något sätt på borden ochså. Kanske som en löpare eller liknande... =)
  • Fremm

    Stort tack för er feedback! Uppskattas massor! :)

    CooJen, tack! japp det stämmer det kommer vara vitt porslin i bygdegården där vi ska vara... jättebra att jag får råd och tips om placeringen, insåg när jag provdukade att jag inte har en aning om var saker och ting ska placeras eller hur ;)... va bra att du tycker det ser okej ut med lodrätta namn... :) Ljusen ja, jag håller med om att det är mkt ljus och det är lite det som är grejen, vi gifter oss på nyårsafton så vill vill ha mkt mysbelysning och massa ljus som en del av dekorationen istället för mkt blommor och så... kanske blir det inte lika ihoptryckt sen när man dukar flera det blev lite svårt att veta hur mkt det skulle va av varje när man bara dukar för fyra... kommer inte riktigt ihåg bredden på borden men jag tror nog att de kommer vara lite smalare än det vi har hemma och som är på bilden.

    Pyttsan, Kanonbra tips, och så logiskt att tänka... jag insåg när jag skulle provduka att jag inte hade en aning om placeringar till höger och vänster ;) så det är jättebra att jag får dessa råd nu så att jag vet hur det ska se ut på riktigt sen :). Vi har tänkt att ha vitt vin till förrätt och rött vin till varmrätt, en del kommer säkert att välja öl, cider eller alkoholfritt (vilka glas ska stå framme och ska man ha olika glas om någon ber om öl ex ska man byta ut vinglaset då?) Ska det stå framme både vitvins och rödvinsglas? Det blir en himla massa glas tänker jag ;). Jag har lagt två skedar en stor till soppan som är förrätt och en liten till desserten, va det fel? Så man ska lägga dem åt andra hållet eller omlott, tack för tipset... får nog göra en skiss så jag kommer ihåg allt! :)

    Kanonbra tips med festhäftet, blir det inte över den djupa tallriken är det bättre under servetten. :)

    Angående ljuslyktorna kommer vi nog ändå ha kvar dessa men jag förstår ändå din poäng, kanske blir det inte så mkt när man dukar hela borden sen och inte bara fyra platser som med provdukningen... vaserna tog jag bara två vita som vi hade hemma, vi har planerat att spraymåla vinslaskor vita som ska funka som vaser och i dem ska vi ha brudslöja som blomma... då blir det nog lite mer stilrent hoppas jag...

    Kul att du gillade favoraskarna.

    Stort tack igen för era tips och ärliga feedback! Uppskattas!!

  • sanon
    Laures skrev 2012-10-06 15:02:11 följande:


    Pysslade lite igår... Ska ha några lyktor som dessa på varje bord...


    Kommer nog ha juteväv på något sätt på borden ochså. Kanske som en löpare eller liknande... =)
    gud så läcker lykta, har du en glas burk där innanför? vad har du knytit runt??
Svar på tråden GE MIG BILDER! På ert pyssel inför den stora dagen :)