• Hanna05

    GE MIG BILDER! På ert pyssel inför den stora dagen :)

    Här kan ni gärna lägga upp bilder på allt pyssel ni hunnit med & ska göra inför den stora dagen. Behöver stor inspiration nu! :))

  • Svar på tråden GE MIG BILDER! På ert pyssel inför den stora dagen :)
  • teddy
    hjgs skrev 2012-06-09 19:51:18 följande:

    framsidan skrev jag våra namn, datum, och kyrka samt vårat monogram som en vattenstämpel. inne skrev vi hela cermoni ordningen, skrev ut psalmtextern, vilka sololåtar - endast namn, sen hela herrens bön. namnen på vigselförättaren, kantorn och solisten. att vi skrev ut herrens bön och psalmtesterna va för att det då inte behövs både vigselprogram och psalmböcker.


    på baksidan hälsar vi alla välkomna på tårtmingel i församlingshemmet.


    Så ska vi också göra :)
  • AnnL
    teddy skrev 2012-06-09 20:26:58 följande:
    Så ska vi också göra :)
    Vi med :)
  • yorkstacy

    Jag/ vi har pysslat en hel del, men har tyvärr inte bilder på det så jag kan visa. Dock kan jag tipsa om att sy ihop papper till program. Det gjorde vi och det blev grymt snyggt, unikt och ser proffsigt ut. VI gjorde program i vanligt "vikt A4-format" i vitt papper. Sedan la vi ett lavendelfärgat papper runt- som "pärm". Vet allt så det blev en bok och sedan öppnade vi upp den och sydde med raksöm i långa stygn på symaskningen med vit tråd. Det blev super snyggt och dessutom praktiskt då programmen håller ihop bra. 

    Sedan har vi istället för individuella servetter i programet som vi först tänkte gjort dessa boxar av vanliga klinex. Vi tänker ha dessa två stå på ett bord där alla komemr in till cermonin och där alla även tar ett program som kommer ligga på samma bord. Det blev ganska bra tycker jag, även om blixten förstör bilderna lite här....  

    mjuka Lambi så som vårdar tåriga kinder ... ;)



    Våra färger som är ivory, lavendel, guld



    " width="undefined" height="undefined" />

     

  • teddy

    De där med att sy ihop festprogrammen, de låter ju jättefint, men tar det inte en himla tid?? o e jobbigt?

  • Viccan

    Puffar... vill också veta om det är svårt att sy ihop festhäftet.

    Syr man som vanligt på symaskinen eller?

  • Charlie13

    Vi försökte sy ihop våra, men vi hade för tjocka papper så nålen gick bara sönder :) Du syr som vanligt på symaskinen ja :)

  • Chicita
    Charlie13 skrev 2012-06-13 16:06:44 följande:
    Vi försökte sy ihop våra, men vi hade för tjocka papper så nålen gick bara sönder :) Du syr som vanligt på symaskinen ja :)
    Ni kanske skulle använt en jeansnål. Lite spetsigare så den liksom kan "skära" igenom tyget, men riktigt stark
  • Charlie13

    Ah, det hade ju varit något! Men nu är de redan ihophäftade och det blev så fint så :)

  • Chicita
    Charlie13 skrev 2012-06-13 16:11:29 följande:
    Ah, det hade ju varit något! Men nu är de redan ihophäftade och det blev så fint så :)
    Ja det tror jag säkert Glad
    Tycker egentligen inte att det spelar någon roll hur man fäster ihop dom. Vi slog bara ett organzaband runt ryggen så att säga , alltså så när man hade programmet öppet så man såg mittuppslaget så såg man hela bandet där.
    Väldigt enkelt att göra och det funkade bra 
Svar på tråden GE MIG BILDER! På ert pyssel inför den stora dagen :)