• Hanna05

    GE MIG BILDER! På ert pyssel inför den stora dagen :)

    Här kan ni gärna lägga upp bilder på allt pyssel ni hunnit med & ska göra inför den stora dagen. Behöver stor inspiration nu! :))

  • Svar på tråden GE MIG BILDER! På ert pyssel inför den stora dagen :)
  • caruba
    Monstertjejen skrev 2012-05-02 07:38:18 följande:
    Det är detta som e det underbara! Jag har gjort den själv och det är med FEJK blommor! :) Men verkligen jätte fina. Jag har varit såååå anti plast/fejk-blommor.
    Men dessa gör sig såååå bra. Det jag gör, när jag känner att jag är överens med mig själv om hur dom skall sitta så limmar jag fast dom med limpistolen.

    Denna buketten är gjord på en mindre "trasselboll"  och blir då en tärnbukett.
    Min bukett görs på en större boll, har dessvärre inga bilder på den.

    Det som jag tycker är skönt e att jag vet precis hur min bukett kommer att vara och jag la ut ca 600 på allt material för mig och mina 2 tärnors buketter. (3 bollar,  blommor, 2 olika ståltråd, garn, nålar med pärlor på, små mini nycklar som dekoration, rosa trassel, etc.) En fördel är att mina tärnor kan spara "buketterna" om dom vill och ha som dekoration hemma, dom vissnar ALDRIG :)
    Känns som att man ska sno ideen lite.. Jättesnyggt. =0)
  • Berlan

    Jag har sytt vimplar i helgen, två längor som är fem meter långa vardera. Det var hur roligt som helst och eftersom jag inte visste att jag kunde sy blev jag glatt överraskad. Med dessa ska vi pynta lokalen lite.



  • viqueur
    Berlan skrev 2012-05-02 20:40:20 följande:
    Jag har sytt vimplar i helgen, två längor som är fem meter långa vardera. Det var hur roligt som helst och eftersom jag inte visste att jag kunde sy blev jag glatt överraskad. Med dessa ska vi pynta lokalen lite.
    har du gjort det i bomullstyg och fållat kanterna på trianlarna eller hur har du gjort? jag vill också göra vimplar men är inte så hemma på att sy utan beskrivning o mönster (och knappt då..).
  • Berlan
    viqueur skrev 2012-05-03 17:20:17 följande:
    har du gjort det i bomullstyg och fållat kanterna på trianlarna eller hur har du gjort? jag vill också göra vimplar men är inte så hemma på att sy utan beskrivning o mönster (och knappt då..).
    De är gjorda i lite tjockare bomullstyg. Jag har inte gjort ågonting åt kanterna eftersom det inte remsade upp sig och de ändå bara ska hänga i taket. Ett alternativ om man vill att de ska vara garanterat fransfria är att klippa kanterna med en "sicksack-sax" eller att sy runt kanterna (mer tidskrävande). Upptill sydde jag fast ett tygband ca 1,5 cm brett med sicksack högt upp i kanten så det inte fransar sig, och sedan en raksöm i nedre kanten på bandet. 
  • viqueur
    Berlan skrev 2012-05-03 18:17:43 följande:
    De är gjorda i lite tjockare bomullstyg. Jag har inte gjort ågonting åt kanterna eftersom det inte remsade upp sig och de ändå bara ska hänga i taket. Ett alternativ om man vill att de ska vara garanterat fransfria är att klippa kanterna med en "sicksack-sax" eller att sy runt kanterna (mer tidskrävande). Upptill sydde jag fast ett tygband ca 1,5 cm brett med sicksack högt upp i kanten så det inte fransar sig, och sedan en raksöm i nedre kanten på bandet. 
    ska nog hitta lite tyg o börja sy ^^
  • Solstice

    Jag beställde, eller rättare sagt budade hem, två likadana slipsar på ebay.com för ett tag sedan då vi ville ha samma till mannen som till barnen fast flugor till killarna. Då vi inte hittade flugor till barnen i samma stil gjorde jag om den ena slipsen till två flugor- jättelätt!


  • Olmo
    annelie1981 skrev 2012-04-24 07:38:38 följande:

    Å tack vad glad jag blir. =)


    Jag kan ta några bilder på ett provkort som jag har gjort så blir det nog lättare att förstå hur jag har gjort. Gör det ikväll


    Hej,
    det är jätte fina kort. vi hade tänkt något liknande..men eftersom min blivande man jobbar med textil och jag gärna sy..hade vi tänkt få in någon liten tyg bit någonstans.
    Har du lust att även mig maila en beskrivning?

    vore toppen
    olle_ivia@hotmail.com
Svar på tråden GE MIG BILDER! På ert pyssel inför den stora dagen :)