• Sara1291

    Vi med budget på under 40 000. Hur gör man? tips idéer bilder :-)

    Hejsan alla bröllopsgalna planerare Den här tråden har jag tänkt mig ska vara avsedd för att skriva hur vi som inte äger en förmögenhet finansierar våra bröllop. Tankar, tips och idéer på mest ekonomiska möjligheter o lösningar är jättevälkommet Jag själv är 20 år och student på heltid, försöker extrajobba när ngt dyker upp. Min blivande jobbar heltid men har tyvärr ingen mångmiljonärs lön (än ;-p) Så vi sparar så gott vi kan för att totalt lägga ca 30 till 35 000 kr på vårt bröllop allt som allt. Ni som har erfarenhet av låg budget bröllop får gärna dela med sig av tips upplevelser osv. Min tanke är att göra så mkt som möjligt själv. Om ni har bilder på kreativa ideer får ni hemskt gärna lägga upp. Låt oss hjälpas åt för att göra vår stora dag så underbar som möjligt utan att behöva spendera stora summor

  • Svar på tråden Vi med budget på under 40 000. Hur gör man? tips idéer bilder :-)
  • annapanna88

    Jag håller nog med nudax, jag köpte 30 kökshanddukar för totalt 150 kr och fick då 60 servetter. Visst, de är inte fina linneservetter, men när man har tvättat och stärkt de så tycker jag att de är helt ok!
    Naturligtvis måste man välja det tyg man själv tycker funkar bäst :)

  • Toktjejen
    Rosi skrev 2012-01-30 04:49:41 följande:


    Har beställt en sådan här ring. Kostade ca 1800 kr.. =) Skulle igentligen haft en annan men hittade denna i en tidning och blev kär. =D Men tog i våra namn. =) kommer komma hem nu under veckan. längtar redan på att få se hur den blev.
    vart kan man beställa dessa ringar ????
  • Amanda547

    finns de tyg som verkligen färgar i dagens nu.. Tycker att inget färgar längre.. SKulle vilja köpa vita handdukar och färga dem rosa genom att tvätta dem med något rött.. Hmm..  Värt o testa iaf!

  • BlomAnna
    Amanda547 skrev 2012-03-10 20:17:51 följande:
    finns de tyg som verkligen färgar i dagens nu.. Tycker att inget färgar längre.. SKulle vilja köpa vita handdukar och färga dem rosa genom att tvätta dem med något rött.. Hmm..  Värt o testa iaf!
    Finns ju jätte snjadig färg man använder i tvättmaskinen man kan färga med. Min farmor färgade mina vita ridbyxor lila på det sättet när de hade fått en fläck som inte gick bort. Färgen brukar finnas att köpa i vanliga mataffärer,färgaffärer och tygaffärer.
  • knyttan
    Nudax skrev 2012-03-10 14:09:15 följande:
    Fast mina linnehanddukar kostade 155kr vilka jag får 52 servetter för. Då har jag ett färdigt mönster i rätt färger för bröllopet, behöver endast sy en sömm och tyget behöver inte stärkas... så ser inte varför det skulle vara bättre att köpa typ och sy från scratch själv? Lika bra dock, inget är ju bättre än det andra. Så länge alla hittar en bra lösning för sig själv så är det ju win-win =)


    Nej det beror väl på, så klart. Hittar man ngt som passar ens färger, eller annars hur man vill ha det så är det väl jättebra! Vad jag menade var att -på tal om att sprätta bort röda kanter mm - så kan man köpa metervara istället. Jag menade självklart inte att det är det bästa oavsett. Ville bara tipsa om att man kan göra så också, då det verkar som om många missar det och syr om lakan, gardiner mm istället. När det kanske lönar sig att bara köpa tyget direkt.
  • Amanda547
    BlomAnna skrev 2012-03-10 20:25:40 följande:
    Finns ju jätte snjadig färg man använder i tvättmaskinen man kan färga med. Min farmor färgade mina vita ridbyxor lila på det sättet när de hade fått en fläck som inte gick bort. Färgen brukar finnas att köpa i vanliga mataffärer,färgaffärer och tygaffärer.
    jo jag vet men då vi bor i hyres lägenhet och med gemensam tvättstuga så vet ja ju inte om ja vågar använda färgpulver i dessa maskiner.. Är de lätt att  få ren maskin efter?
  • Just Me
    Amanda547 skrev 2012-03-11 20:55:25 följande:
    jo jag vet men då vi bor i hyres lägenhet och med gemensam tvättstuga så vet ja ju inte om ja vågar använda färgpulver i dessa maskiner.. Är de lätt att  få ren maskin efter?
    När jag tvättat med färg, har jag kört första maskinen m färg, sedan en maskin tom, sedan en maskin m ett gammalt lakan i eller ngt, ngt vitt iaf så ser du ju om det finns färg kvar i maskinen. När jag färgat plagg svarta, har jag först färgat, sedan kört en maskin m svarta kläder som alltså inte gör något om de blir lite svartare Och sedan m ett vitt lakan/tyg för att kontrollera  
    Det står även på paketen hur du ska gå tillväga efter att du tvättat med färg, brukar stå utanpå paketet så du kan läsa det redan i affären  
  • Imke1977

    Lite OT igen. Men tips på smak på bröllopstårtan.Funderade på två olika mousser i men vet inte hur dom görs. Är det även grädde i moussetårtor eller är det bara moussen och sen marsepan, slut!? Eller hur är det?
    Har beställt från City gross. Billigaste jag kunde hitta. 30 kr/bit. Så jag hoppas den blir god... :-/

    Har haft så fruktansvärt mycket med jobb, sjukdommar och tråkigheter i familen så planeringen har legat på is länge nu. Nu blir det panik istället

  • Krila
    Rosi skrev 2012-01-30 04:49:41 följande:


    Har beställt en sådan här ring. Kostade ca 1800 kr..  =) Skulle igentligen haft en annan men hittade denna i en tidning och blev kär.  =D Men tog i våra namn. =) kommer komma hem nu under veckan. längtar redan på att få se hur den blev.
    Du kanske redan svarat på frågan, men orkar inte leta=P Vart beställde du denna??? Jag vill åxå ha en ring med namn på utsidan, och samtidigt vill jag ha med bling=P Å de jag hittat som har båda kostar SJUKT mycket pengar. Den här va superfin!
Svar på tråden Vi med budget på under 40 000. Hur gör man? tips idéer bilder :-)