• Sara1291

    Vi med budget på under 40 000. Hur gör man? tips idéer bilder :-)

    Hejsan alla bröllopsgalna planerare Den här tråden har jag tänkt mig ska vara avsedd för att skriva hur vi som inte äger en förmögenhet finansierar våra bröllop. Tankar, tips och idéer på mest ekonomiska möjligheter o lösningar är jättevälkommet Jag själv är 20 år och student på heltid, försöker extrajobba när ngt dyker upp. Min blivande jobbar heltid men har tyvärr ingen mångmiljonärs lön (än ;-p) Så vi sparar så gott vi kan för att totalt lägga ca 30 till 35 000 kr på vårt bröllop allt som allt. Ni som har erfarenhet av låg budget bröllop får gärna dela med sig av tips upplevelser osv. Min tanke är att göra så mkt som möjligt själv. Om ni har bilder på kreativa ideer får ni hemskt gärna lägga upp. Låt oss hjälpas åt för att göra vår stora dag så underbar som möjligt utan att behöva spendera stora summor

  • Svar på tråden Vi med budget på under 40 000. Hur gör man? tips idéer bilder :-)
  • drömmer
    Rosi skrev 2012-01-09 15:08:57 följande:


    Jag har hittat min ring! passa väldigt bra ihop men förlovnings ringen.
    Åh så fin!! Vart finns den?

    Jag har också hittat min ring, men för budgetens skull borde jag hitta en annan då den ligger aningen dyrare än vad budgeten säger Drömmer
  • Rosi
    drömmer skrev 2012-01-09 16:10:31 följande:
    Åh så fin!! Vart finns den?

    Jag har också hittat min ring, men för budgetens skull borde jag hitta en annan då den ligger aningen dyrare än vad budgeten säger Drömmer
    Tinzi skrev 2012-01-09 16:09:10 följande:
    Var? pris?
    Rosi skrev 2012-01-09 15:15:46 följande:
    Jag gjorde en lite provduning idag. =)
    Men saker jag har gjort själv men även fyndat här på BT.. =)


    Kommer dock vara andra färger på program och namnskyltar samt vara röda nejlikor i bollarna.. =)
    Fint! :)
    http://www.albrektsguld.se/page.jsp?node=170&articleNo=2314631&step=4&&productType=1&priceRange=&attributeType_4=&articlesPerStep=8&attributeType_2=&attributeType_1=438&articleNo=&search=Visa+resultat+%3E%3E%3E

    Kostar bara 299 kr.. =) Den är lika fin på bilden som den är i verkligheten. Äkta silver.
  • daniiel
    Rosi skrev 2012-01-09 15:08:57 följande:


    Jag har hittat min ring! passa väldigt bra ihop men förlovnings ringen.
    Jättefin ring! :)
  • drömmer

    Hade kunnat tänka mig denna här ovan. Nästan 3000kr billigare än den jag först tänkt....

  • Imke1977
    Insanire skrev 2012-01-08 22:33:54 följande:
    Jag kommer beställa klänningarna till våra två tärnor från Kina. Jag har hittat klänningen och kostnaden för att få två st skräddarsydda och fraktade till Sverige kostar 1000 kr sammanlagt.
    Oj vart har du hittat dom klänningarna. länk?
    Rosi skrev 2012-01-09 15:08:57 följande:


    Jag har hittat min ring! passa väldigt bra ihop men förlovnings ringen.
    Superfin!!
  • msafr05

    Insanire - vartifrån köpte du tärnklänningarna??? Letar efter samma prisläge!

  • drömmer
    fasit skrev 2012-01-09 22:31:45 följande:
    Drömmer: var det ringen under du tänkt från början?Vad kostade den? Letar också efter en liknande ring.
    Ja det är det. Jag har hittat den på guldfynd, kostar 9000:-.
    Det är en schalinsring men jag kan inte hitta vilken det är?! Har sökt och kollat igenom ringarna på schalins sida och tycker att den ända som ser likadan ut med 7 diamanter är schalins europa exklusiv neapel. http://www.schalins.se/sv/show_serie.asp?serieID=6

    Men när jag tittar på priser på andra sidor ligger just denna ring som lägst på 13.000:- så det kan ju inte stämma?! Fattar då inte vilken ring det är som guldfynd har?!
    Måste in till guldfynd en dag o fråga för den är ursnygg!
  • Imke1977

    Jag har fått guld av min mamma och gjorde min egen ring. Och jag ska även göra om förlovningsringen lite i formen så att den matchar vigselringen. 6 st 0,04 stenar blir det i. Och allt kommer gå på endast 7500 kr. Och då putsar han upp M2B ring oxå

    Har man eget guld kan man komma väldigt mycket billigare undan om man går till en guldsmed.
    Även om man vill att ringen ska se ut som en som redan finns. Den jag ska göra "finns" redan kan man säga. Men där kostar den ca 9000 kr.

  • Hanna05
    Imke1977 skrev 2012-01-10 11:00:35 följande:
    Jag har fått guld av min mamma och gjorde min egen ring. Och jag ska även göra om förlovningsringen lite i formen så att den matchar vigselringen. 6 st 0,04 stenar blir det i. Och allt kommer gå på endast 7500 kr. Och då putsar han upp M2B ring oxå

    Har man eget guld kan man komma väldigt mycket billigare undan om man går till en guldsmed.
    Även om man vill att ringen ska se ut som en som redan finns. Den jag ska göra "finns" redan kan man säga. Men där kostar den ca 9000 kr.
    Jag gick till en guldsmed, min vigselringer kommer innehålla 9 diamanter (stenar) och är av rött guld. Den kommer också gå på 7500 kr inkl gravyr och putsning utav både min och min mans förlovningsring. Tycker jag är ett bra pris! :) 
Svar på tråden Vi med budget på under 40 000. Hur gör man? tips idéer bilder :-)