• Sara1291

    Vi med budget på under 40 000. Hur gör man? tips idéer bilder :-)

    Hejsan alla bröllopsgalna planerare Den här tråden har jag tänkt mig ska vara avsedd för att skriva hur vi som inte äger en förmögenhet finansierar våra bröllop. Tankar, tips och idéer på mest ekonomiska möjligheter o lösningar är jättevälkommet Jag själv är 20 år och student på heltid, försöker extrajobba när ngt dyker upp. Min blivande jobbar heltid men har tyvärr ingen mångmiljonärs lön (än ;-p) Så vi sparar så gott vi kan för att totalt lägga ca 30 till 35 000 kr på vårt bröllop allt som allt. Ni som har erfarenhet av låg budget bröllop får gärna dela med sig av tips upplevelser osv. Min tanke är att göra så mkt som möjligt själv. Om ni har bilder på kreativa ideer får ni hemskt gärna lägga upp. Låt oss hjälpas åt för att göra vår stora dag så underbar som möjligt utan att behöva spendera stora summor

  • Svar på tråden Vi med budget på under 40 000. Hur gör man? tips idéer bilder :-)
  • Imke1977
    augusti2012 skrev 2011-10-20 15:59:35 följande:
    Tipsa: 
    www.bonprix.se/produkt/satinklaenning-moerkbl...

    Är lite småkär i denna klänningen. Så nu har jag mailat mina tärnor. :) :)
    Glöm inte å skriva att det är bra pris eller nått när du lägger in sånt där. Annars kan det ju bli sura miner för det är ju inte budget relaterat
  • baby freeze
    Imke1977 skrev 2011-10-20 15:51:39 följande:
    Personligen tycker jag det är väldigt konstigt att ens ifrågasätta hur andra har sitt bröllop. Eftersom alla ser på det olika och förhoppningsvis är unika på sitt sätt. Så... jag ser liksom inte grejjen i att ifrågasätta andras sätt faktiskt.
    Kuvertavgift eller inte. Inget att disskutera ens

    Men det brukar bli ungefär så här: Nån frågar vad som är rimligt att ta i avgift, och nån annan säger att det är orimligt att ta betalt öht, och sedan är det igång. Om man ber om åsikter så får man allas, och det brukar inte bli trevligt när det handlar om vissa saker som brudöverlämning, bjuda bara ena halvan av ett par och kuvertavgift. Jag gillar denna tråd för att det finns möjlighet att tipsa om lite allt möjligt, men allt sånt brukar hamna i skymundan när det spårar och det spårar ALLTID när det handlar om de tre ovan nämnda ämnena.

  • Imke1977
    baby freeze skrev 2011-10-20 16:29:51 följande:

    Men det brukar bli ungefär så här: Nån frågar vad som är rimligt att ta i avgift, och nån annan säger att det är orimligt att ta betalt öht, och sedan är det igång. Om man ber om åsikter så får man allas, och det brukar inte bli trevligt när det handlar om vissa saker som brudöverlämning, bjuda bara ena halvan av ett par och kuvertavgift. Jag gillar denna tråd för att det finns möjlighet att tipsa om lite allt möjligt, men allt sånt brukar hamna i skymundan när det spårar och det spårar ALLTID när det handlar om de tre ovan nämnda ämnena.


    Agree! Men jag gillar inte att det blir tjaffs hela tiden och förstår faktiskt inte varför? Är det så svårt att hålla sams om ett roligt ämne? gillar oxå tråden, men fortsätter det såhär så lämnar jag. Jag har ingen lust att vara i en tråd där det förekommer tjaffs och på  hopp.

  • Fiaa

    Ursäkta mig.. Ville bara ha lite tips och råd. Kan vi inte hjälpa varandra istället?
    Tycker ibland själv att vissa saker som tas upp här kan vara lite väl mycket ibland. Men det stör mig inte så pass att jag måste säga till om det. Hur som helst hamnar vi ju där vi "ska" vara ändå :)

    Nu behöver ingen ta åt sig, sånt här har funnits längre bak i tråden också.

  • baby freeze
    Imke1977 skrev 2011-10-20 16:35:42 följande:

    Agree! Men jag gillar inte att det blir tjaffs hela tiden och förstår faktiskt inte varför? Är det så svårt att hålla sams om ett roligt ämne? gillar oxå tråden, men fortsätter det såhär så lämnar jag. Jag har ingen lust att vara i en tråd där det förekommer tjaffs och på hopp.


    Samma här, men jag tycker samtidigt att man måste kunna hålla sig till ämnet någotsånär. Att någon ber en att göra det tycker inte jag är ett påhopp, och det borde inte behöva bli tjafs för den sakens skull heller.
  • Guffi

    Men det är ju alla såna här inlägg som gör att det blir tjafs (som mitt nu, jag vet). Kan man inte bara låta bli att svara på ett inlägg då som man inte tycker hör till tråden?

    Jag vet att jag gör detsamma nu, men det är ju dessa negativa kommentarer som alla vill svara på som skapar den negativa stämningen. Givetvis har vi alla olika syn på saker, det är ju därför sajter som denna finns - för att vi ska få råd och tips från varandra!
    Vilken del i bröllopsplaneringen har INTE med ekonomi att göra?! Det är inte många delar som egentligen inte hör dit, men det beror hur man ser på saker och ting. Och där är vi ju uppenbarligen olika!

    Så, på tal om vänners bekanta och så vidare så har vi frågat en kollegas bästa vän om hon vill fotografera oss:) Hon är s.k. "hobbyfotograf" men är jätteduktig och vi känner oss väldigt bekväma med henne så vi litar på att det blir bra! Hon ställer dessutom upp helt gratis :)

  • daniiel
    Fiaa skrev 2011-10-20 14:25:21 följande:
    Jo, vi har också tänkt oss 250kr/pers. Ska ni ha bar? Är det då fri bar eller till självkostnadspris?
    Jag kan iaf svara på detta. Vi hade kuvertavgift och våra gäster fick själva betala drickat på kvällen (vi bjöd på dricka till maten), dock i en bar som hörde till stället vi hade festen på. Väldigt smidigt :)

    Bar till självkostnadspris verkar vara ganska vanligt, så det tycker jag absolut ni kan ha om ni inte vill/kan betala för alla gästerna :)
  • Erika83
    augusti2012 skrev 2011-10-20 15:59:35 följande:
    Tipsa: 
    www.bonprix.se/produkt/satinklaenning-moerkbl...

    Är lite småkär i denna klänningen. Så nu har jag mailat mina tärnor. :) :)
    Hittade en annan klänning på denna sidan som hade passat min tärna. Men den du hittade var oxå snygg!
    Tack så mycket för tipset på sidan iallafall! Glad
Svar på tråden Vi med budget på under 40 000. Hur gör man? tips idéer bilder :-)