• Sara1291

    Vi med budget på under 40 000. Hur gör man? tips idéer bilder :-)

    Hejsan alla bröllopsgalna planerare Den här tråden har jag tänkt mig ska vara avsedd för att skriva hur vi som inte äger en förmögenhet finansierar våra bröllop. Tankar, tips och idéer på mest ekonomiska möjligheter o lösningar är jättevälkommet Jag själv är 20 år och student på heltid, försöker extrajobba när ngt dyker upp. Min blivande jobbar heltid men har tyvärr ingen mångmiljonärs lön (än ;-p) Så vi sparar så gott vi kan för att totalt lägga ca 30 till 35 000 kr på vårt bröllop allt som allt. Ni som har erfarenhet av låg budget bröllop får gärna dela med sig av tips upplevelser osv. Min tanke är att göra så mkt som möjligt själv. Om ni har bilder på kreativa ideer får ni hemskt gärna lägga upp. Låt oss hjälpas åt för att göra vår stora dag så underbar som möjligt utan att behöva spendera stora summor

  • Svar på tråden Vi med budget på under 40 000. Hur gör man? tips idéer bilder :-)
  • Nudax
    Brudiframtiden skrev 2011-10-14 18:41:23 följande:
    Stör inte mig heller med bilder! Konstigt att ett inlägg som det absolut inte är något fel på tas bort. Det var väl max 2-3 stycken som inte gillade klänningsbilder, ingen annan har brytt sig. Kan man lägga in bilder på pyssel så kan man väl lägga in exempel på billiga klänningar etc...fattar faktiskt inte skillnaden.

    Jag letar förslag på billigt grej att dekorera med i mörklila..lutar åt ett bröllop i september och då kan väl mörklila/aubergine ihop med typ grönt och vitt eller silver passa?
    Tycker också det var väldigt konstigt att de plockade bort det då det inte bröt mot några som helst regler...och precis som du säger var det 2-3 pers som störde sig på det medan resten tyckte det var rätt/ok.

    De färger du beskriver låter jättesnygga ihop! Hmmm kanske en löpare kan vara lila/aubergine och duken/porslinet vitt? I september kan man dekorera med ormbunkar i buketterna, så blir det lite sensommar/höst i det? Vi har också färgerna vitt, silver och grönt - men inte lila. 
  • augusti2012

    Men fy vilken sandlådenivå det har blivit  i tråden. 

    Jag vill läsa om massa fynd, tips på hur ni alla får det att gå ihop.
    Sen får alla inte glömma att budgeten i tråden är 40 000. Sen har vissa lite mindre och vissa lite mer.
    Jag vill se bilder på pyssel, lite klänningar (men inte 5 inlägg i rad utan hellre länkar).
    Jag vill se recept.. :) :)

    "Bråk" tycker jag ni kan hålla utanför tråden i era gästböcker istället. För det är jag inte intresserad av. 
    Trevlig stämning mår vi alla bättre av i planeringen. Det ska vara kul att gifta sig.
    Sen tycker inte alla lika det förstår jag.  

     

  • Brudiframtiden
    augusti2012 skrev 2011-10-14 19:11:45 följande:
    Men fy vilken sandlådenivå det har blivit  i tråden. 

    Jag vill läsa om massa fynd, tips på hur ni alla får det att gå ihop.
    Sen får alla inte glömma att budgeten i tråden är 40 000. Sen har vissa lite mindre och vissa lite mer.
    Jag vill se bilder på pyssel, lite klänningar (men inte 5 inlägg i rad utan hellre länkar).
    Jag vill se recept.. :) :)

    "Bråk" tycker jag ni kan hålla utanför tråden i era gästböcker istället. För det är jag inte intresserad av. 
    Trevlig stämning mår vi alla bättre av i planeringen. Det ska vara kul att gifta sig.
    Sen tycker inte alla lika det förstår jag.
    Håller med om nivån...nu lägger vi ner den här diskussionen!
  • Imke1977
    Brudiframtiden skrev 2011-10-14 18:41:23 följande:
    Stör inte mig heller med bilder! Konstigt att ett inlägg som det absolut inte är något fel på tas bort. Det var väl max 2-3 stycken som inte gillade klänningsbilder, ingen annan har brytt sig. Kan man lägga in bilder på pyssel så kan man väl lägga in exempel på billiga klänningar etc...fattar faktiskt inte skillnaden.

    Jag letar förslag på billigt grej att dekorera med i mörklila..lutar åt ett bröllop i september och då kan väl mörklila/aubergine ihop med typ grönt och vitt eller silver passa?
    Vi ska oxå ha lila och helst mörklila och vi gifter oss 2 juni nästa år. jag har hittat massor av billiga dekorationsgrejjer på ebay. Det är mitt ny älsklingsställe Man kommer undan flera hundra billigare. Kolla där
  • annapanna88
    Nudax skrev 2011-10-14 16:24:31 följande:
    Appropå det här med budget: Hur gör de av er som måste köpa in porslin till festen? Vi ska tyvärr inte vara i någon bygdegård eller liknande utan ha festen på en stor tomt med ett stort partytält. Vi måste därför skaffa porsling, bestick, glas etc själva ... till runt 60 gäster! Själv tänker jag att IKEA är det billigaste alternativet (om man vill ha allt enhetligt)... men finns det någon klok själ där ute som har nått billigare tips?
    Vi ska hyra av en cateringfirma. De tar 3 kronor per del (altså för varje tallrik, glas osv.) och vi räknar på ca 3000kr till 60 pers. Och då har vi även räknat in extra glas till drinkar efter middagen.
    De lämnar även porslinet i lokalen, hämtar det dagen efter och diskar det åt oss :)
     
  • Imke1977

    Jag frågar igen det jag frågade tidigare. Jag har sånna små presentboxar som ska finnas vid varje plats. Jag tänkte lägga något i dom till alla gäster. har hittat fina tvålar i form av en ros på ebay och kan få 70 st för typ 200 kr kanske.  Passar det med sånt eller vad ska man ha i presentaskarna annars?

  • 123ost
    Imke1977 skrev 2011-10-14 21:01:06 följande:
    Jag frågar igen det jag frågade tidigare. Jag har sånna små presentboxar som ska finnas vid varje plats. Jag tänkte lägga något i dom till alla gäster. har hittat fina tvålar i form av en ros på ebay och kan få 70 st för typ 200 kr kanske.  Passar det med sånt eller vad ska man ha i presentaskarna annars?
    Tvålar är ganska bra, något nästan alla använder i alla fall. Många ha godis i dom också men vi ska ha godisbuffé så det kändes som att det blir lite "kaka på kaka" med godis som favour. Vi tänkte ha tandpetare med mintsmak, mintpastiller och sådant som är bra att ha efter middagen. Men nu kom vi fram till att vi struntar i det helt och hållet hehe

    Men det var några få förslag i alla fall!
  • Hanna05
    Imke1977 skrev 2011-10-14 21:01:06 följande:
    Jag frågar igen det jag frågade tidigare. Jag har sånna små presentboxar som ska finnas vid varje plats. Jag tänkte lägga något i dom till alla gäster. har hittat fina tvålar i form av en ros på ebay och kan få 70 st för typ 200 kr kanske.  Passar det med sånt eller vad ska man ha i presentaskarna annars?
    Vi kommer ha godis i dem. Sådana här runda med mint i som är rosa, gröna & vita..

    Vi kommer även att ha godisbuffé på kvällen, men jag tror mest det är barnen som kommer äta från den.
    Och sedan ryms det inte så mycket godis i askarna så jag tycker inte det blir kaka på kaka! :)
  • Nudax
    annapanna88 skrev 2011-10-14 20:56:34 följande:
    Vi ska hyra av en cateringfirma. De tar 3 kronor per del (altså för varje tallrik, glas osv.) och vi räknar på ca 3000kr till 60 pers. Och då har vi även räknat in extra glas till drinkar efter middagen.
    De lämnar även porslinet i lokalen, hämtar det dagen efter och diskar det åt oss :)
    Det är ett bra pris =) Men egentligen inte billigare än det vi sett på IKEA. På IKEA kan vi köpa tallrikar (både till middag och dessert), glas (både dricks och vin) och bestick för runt 2000kr för 50 gäster, och då är ju det vårt sen att sälja igen om vi vill. MEN nu ska vi ev vara 60 gäster så då blir det ju lite dyrare såklart, men borde ändå bli under 3000kr då. Men det är klart, om vi bestämmer oss för att ta catering kan det ju vara värt... vi måste fundera på det där tror jag =S Tur det är ett tag kvar, känner man ibland =P
  • Imke1977

    ja vi tänkte oxå ha godisbuffé och just därför inte ha godis i lådorna oxå. Kände oxå att det blir lite trist....
    Men vi harju inga barn på vårt bröllop heller så Det är nog som du säger hanna att finns barn är det nog mest dom som äter Så då skulle jag kanske tänkt annorlunda.
    Tror jag kör på tvålarna. det var lite roligt och billigt

Svar på tråden Vi med budget på under 40 000. Hur gör man? tips idéer bilder :-)