• Sara1291

    Vi med budget på under 40 000. Hur gör man? tips idéer bilder :-)

    Hejsan alla bröllopsgalna planerare Den här tråden har jag tänkt mig ska vara avsedd för att skriva hur vi som inte äger en förmögenhet finansierar våra bröllop. Tankar, tips och idéer på mest ekonomiska möjligheter o lösningar är jättevälkommet Jag själv är 20 år och student på heltid, försöker extrajobba när ngt dyker upp. Min blivande jobbar heltid men har tyvärr ingen mångmiljonärs lön (än ;-p) Så vi sparar så gott vi kan för att totalt lägga ca 30 till 35 000 kr på vårt bröllop allt som allt. Ni som har erfarenhet av låg budget bröllop får gärna dela med sig av tips upplevelser osv. Min tanke är att göra så mkt som möjligt själv. Om ni har bilder på kreativa ideer får ni hemskt gärna lägga upp. Låt oss hjälpas åt för att göra vår stora dag så underbar som möjligt utan att behöva spendera stora summor

  • Svar på tråden Vi med budget på under 40 000. Hur gör man? tips idéer bilder :-)
  • baby freeze
    Hanna05 skrev 2011-10-14 09:53:05 följande:
    Varför ska man ta en sådan diskussion med redaktionen då det garanterat var du som anmälde inlägget?
    Strunt samma!
    Därför att det var de som tog beslutet att det var rätt att ta bort dent. Om du tycker att de har fel, så är det dem du ska prata med. Jag är inte sur på dig på något vis, jag ser det som ett misstag som vem som helst kan göra, men det är inte mig du ska debattera med om det var fel eller inte att ta bort bilderna. Du vet redan vad jag tycker och varför.

    Back on topic:

    Jag tänker sy min klänning själv. Inget för den skrockfulla, men jag tar risken! Det finns två bra trådar om att sy:

    www.brollopstorget.se/Forum-1-81/m3867869.html

    www.brollopstorget.se/Forum-1-29/m4014036-1.html

    Jag hade tänkt lägga 800-1000kr på material, men kom undan med 500.
  • Imke1977

    Med den kommentaren menar jag bara avancerat liksom. Inget dåligt med ordet skit. Vill bara förtydliga :-P

  • baby freeze

    Ha ha jag fattar! Jag tror att det blir det ganska enkel historia att genomföra, men så tänker man väl alltid. Mitt sätt att komma undan billigt är att göra mycket själv. Om man skulle räkna på en timlön för allt, så är det nog uppåt hundratusen...

  • Nudax
    baby freeze skrev 2011-10-14 09:27:20 följande:
    Jag håller med om att det är trevligare utan tjafs, och jag har ett förslag som kanske kan göra alla nöjda:

    Om du har en lång radda med bilder på klänningar som du velar mellan, så starta en ny tråd i klänningsforumet, men skriv gärna en länk här isf.

    Om vi bara hade varit två tre stycken i denna tråd, så hade man väl kunnat posta lite vad man vill,  men vi är många som är intresserade av ämnet budget, så varför inte hålla sig till det ämnet i denna tråd? Som jag sagt tidigare, så är det såklart kul att se vad man kan fynda för en bilig peng, klänningar också, men det finns en hel avdelning i forumet för brudklänningar och det skulle vara roligare om detta fick lov att vara en tråd där vi  diskuterar budget och ger tips på hur man kan spara på allt möjligt.

    Jag tycker faktiskt att jag och andra har bett på ett trevligt sätt om detta (iaf de första två gångerna ), så det är rätt tråkigt att man bara struntar i vad vi bett om, och sedan surar över att inläggen blivit anmälda och borttagna. Den diskussionen tycker jag att man får ta med redaktionen.
    Så bra att vi alla är överens om att det är trevligare utan tjaffs. Tycker också att din idé med länkar till bilder man vill visa på tema budget var bra. MEN jag förstår fortfarande inte hur du ser skillnad mellan bilder på bröllopsklänningar och alla dina bilder på pyssel. Ska du också då starta en ny tråd som handlar om pyssel och länka dit eftersom det också har med budget att göra? Sen ogillar jag starkt dina kommentarer liknande "Vi har bett snällt" - vem har ens gett er/dig mandadet till att vara de som ber eller säger till? ALLA här har SAMMA talan. En del vill ha bilder, andra tycker det är OT, då får man hitta någon medelväg. Själv ser jag fortfarande inte problemet, det står klart och tydligt i trådstartens rubrik att det även inkluderar bilder och jag tycker det är trevligt med det och gillade t.ex. dina bilder på hur man kan göra billiga men supersnygga inbjudningskort etc själv. Eftersom det hör till ämnet, precis som budgetklänningar gör.
  • Hanna05
    Nudax skrev 2011-10-14 11:50:43 följande:
    Så bra att vi alla är överens om att det är trevligare utan tjaffs. Tycker också att din idé med länkar till bilder man vill visa på tema budget var bra. MEN jag förstår fortfarande inte hur du ser skillnad mellan bilder på bröllopsklänningar och alla dina bilder på pyssel. Ska du också då starta en ny tråd som handlar om pyssel och länka dit eftersom det också har med budget att göra? Sen ogillar jag starkt dina kommentarer liknande "Vi har bett snällt" - vem har ens gett er/dig mandadet till att vara de som ber eller säger till? ALLA här har SAMMA talan. En del vill ha bilder, andra tycker det är OT, då får man hitta någon medelväg. Själv ser jag fortfarande inte problemet, det står klart och tydligt i trådstartens rubrik att det även inkluderar bilder och jag tycker det är trevligt med det och gillade t.ex. dina bilder på hur man kan göra billiga men supersnygga inbjudningskort etc själv. Eftersom det hör till ämnet, precis som budgetklänningar gör.
  • baby freeze

    Men kära värld, varför fortsätter ni tjafsa om detta? Redaktionen gjorde uppenbarligen bedömningen att det var för långt ifrån trådens ämne, och det finns en poäng med att hålla sig till det. Det handar inte bara om vad jag eller någon annan tycker är intressant, utan om forumregler som finns där av en anledning. Det bir jättejobbigt att hitta det man söker om trådarna blir för spretiga tex.

    Jag vet inte hur många ggr jag måste förklara detta men jag gör det en gång till: JA, det är jättekul att se bilder på fynd som fok har gjort (även klänningar), eller egengjort pynt eftersom det självklart är en inspiration för alla som försöker hålla budgeten låg. Men om man har en massa klänningar som man velar mellan, eller vil ha konkreta råd om hur man beställer en kinaklänning, så finns det massor av bättre trådar och det finns ingen konkret koppling till diskussionen om hur man fixar ett billigt bröllop. Därför så ber jag och flera med mig att man tar de frågorna där de hör hemma istället.

    Varför är det så jobbigt?

  • Just Me
    baby freeze skrev 2011-10-14 10:02:34 följande:
    Därför att det var de som tog beslutet att det var rätt att ta bort dent. Om du tycker att de har fel, så är det dem du ska prata med. Jag är inte sur på dig på något vis, jag ser det som ett misstag som vem som helst kan göra, men det är inte mig du ska debattera med om det var fel eller inte att ta bort bilderna. Du vet redan vad jag tycker och varför.

    Back on topic:

    Jag tänker sy min klänning själv. Inget för den skrockfulla, men jag tar risken! Det finns två bra trådar om att sy:

    www.brollopstorget.se/Forum-1-81/m3867869.htm...

    www.brollopstorget.se/Forum-1-29/m4014036-1.h...

    Jag hade tänkt lägga 800-1000kr på material, men kom undan med 500.
    Oj va spännande
    Jag som nätt o jämt kan sy ett par gardin längder blev faktiskt lite avis nu
  • Nudax
    baby freeze skrev 2011-10-14 12:11:41 följande:
    Men kära värld, varför fortsätter ni tjafsa om detta? Redaktionen gjorde uppenbarligen bedömningen att det var för långt ifrån trådens ämne, och det finns en poäng med att hålla sig till det. Det handar inte bara om vad jag eller någon annan tycker är intressant, utan om forumregler som finns där av en anledning. Det bir jättejobbigt att hitta det man söker om trådarna blir för spretiga tex.

    Jag vet inte hur många ggr jag måste förklara detta men jag gör det en gång till: JA, det är jättekul att se bilder på fynd som fok har gjort (även klänningar), eller egengjort pynt eftersom det självklart är en inspiration för alla som försöker hålla budgeten låg. Men om man har en massa klänningar som man velar mellan, eller vil ha konkreta råd om hur man beställer en kinaklänning, så finns det massor av bättre trådar och det finns ingen konkret koppling till diskussionen om hur man fixar ett billigt bröllop. Därför så ber jag och flera med mig att man tar de frågorna där de hör hemma istället.

    Varför är det så jobbigt?
    Ja, varför är det så jobbigt Baby freeze?
  • 123ost
    Nudax skrev 2011-10-14 11:50:43 följande:
    Så bra att vi alla är överens om att det är trevligare utan tjaffs. Tycker också att din idé med länkar till bilder man vill visa på tema budget var bra. MEN jag förstår fortfarande inte hur du ser skillnad mellan bilder på bröllopsklänningar och alla dina bilder på pyssel. Ska du också då starta en ny tråd som handlar om pyssel och länka dit eftersom det också har med budget att göra? Sen ogillar jag starkt dina kommentarer liknande "Vi har bett snällt" - vem har ens gett er/dig mandadet till att vara de som ber eller säger till? ALLA här har SAMMA talan. En del vill ha bilder, andra tycker det är OT, då får man hitta någon medelväg. Själv ser jag fortfarande inte problemet, det står klart och tydligt i trådstartens rubrik att det även inkluderar bilder och jag tycker det är trevligt med det och gillade t.ex. dina bilder på hur man kan göra billiga men supersnygga inbjudningskort etc själv. Eftersom det hör till ämnet, precis som budgetklänningar gör.
    Men snälla tjejer! Jag trodde ni hade löst det här "problemet" nu? Låt det vara nu så vi andra som inte vill läsa tjafs får fortsätta läsa och se bilder här i tråden som har med budget att göra.

    OM det nu skulle vara någon som stör sig mycket på ett inlägg, anmäl! Varsågoda att anmäla inläggen och då är det redaktionen som tar ett beslut sen om inlägget hör till tråden eller ej. Glad
Svar på tråden Vi med budget på under 40 000. Hur gör man? tips idéer bilder :-)