• Sara1291

    Vi med budget på under 40 000. Hur gör man? tips idéer bilder :-)

    Hejsan alla bröllopsgalna planerare Den här tråden har jag tänkt mig ska vara avsedd för att skriva hur vi som inte äger en förmögenhet finansierar våra bröllop. Tankar, tips och idéer på mest ekonomiska möjligheter o lösningar är jättevälkommet Jag själv är 20 år och student på heltid, försöker extrajobba när ngt dyker upp. Min blivande jobbar heltid men har tyvärr ingen mångmiljonärs lön (än ;-p) Så vi sparar så gott vi kan för att totalt lägga ca 30 till 35 000 kr på vårt bröllop allt som allt. Ni som har erfarenhet av låg budget bröllop får gärna dela med sig av tips upplevelser osv. Min tanke är att göra så mkt som möjligt själv. Om ni har bilder på kreativa ideer får ni hemskt gärna lägga upp. Låt oss hjälpas åt för att göra vår stora dag så underbar som möjligt utan att behöva spendera stora summor

  • Svar på tråden Vi med budget på under 40 000. Hur gör man? tips idéer bilder :-)
  • ElinFalk85

    vi ska vara på restaurang och låter dem dekorera =). ok kanske inte var så kreativt tips men i alla fall.

  • baby freeze

    Snälla snälla snälla Hanna05, TS med flera har bett dig att sluta lägga in så många klänningsbilder. Varför bryr du dig inte? Varför gör du det ändå?

  • Hanna05

    För att jag täntke ni kunde ge mig era tankar, tips eller ideer (som det står längst upp) på vad ni tycker ?
    En klänning kostar 1800 och de andra två runt 500 kr....

    Ville bara ha lite åsikter... orka bli så j*vla förbannad över lite bilder.. det är ju kul med bilder och inte bara text jämt. Tycker då jag.

  • baby freeze
    Hanna05 skrev 2011-10-13 16:37:55 följande:
    För att jag täntke ni kunde ge mig era tankar, tips eller ideer (som det står längst upp) på vad ni tycker ?
    En klänning kostar 1800 och de andra två runt 500 kr....

    Ville bara ha lite åsikter... orka bli så j*vla förbannad över lite bilder.. det är ju kul med bilder och inte bara text jämt. Tycker då jag.
    Men vi är flera som tidigare har påpekat att vi inte tycker att det är roligt att behöva bläddra igenom en massa bilder på sådant som inte hör hemma här. Du kan väl lägga in det i en tråd om tärnklänningar eller starta en?
  • baby freeze

    Att du bara struntar i vad vi har bett om för att just du tycker att det är roligt med bilder, det tycker jag faktiskt är lite arrogant.

  • annapanna88
    Januaribruden skrev 2011-10-12 22:01:51 följande:
    Kan du ge mig måttet på en av dina sydda på servetter? (på ett ungfär alltså) Vill se framför mig hur det ser ut innan jag drar med mig den ikeahatande blivande mannen till ikea, haha
    Det ska jag absolut göra, om du kan tänka dig att vänta till måndag :) Har dom nämligen inte hos mig utan hemma hos min blivande som är bortrest (oj vad krångligt det lät nu ) så jag får be honom mäta när han kommer hem!
  • Rosi

    Har gjort lite pyssel igen..
    Men skulle nog har gjort dem med majstärkelse och klister och inte med Gips som jag gjorde dem i... Men ska även sprejmåla dem kanske blir bättre då....

  • augusti2012

    januaribruden: jag syr också servetter av teklas kökshanddukar. Fick tipset i en annan tråd att ha stärkelse när man stryker dem. 
    Jag har nog bild bland mitt pyssel har jag för mig. Men som ihoprullat med servettring samt bestick i. 
    Är snyggast ihoprullad tycker jag.

     

  • Nudax
    baby freeze skrev 2011-10-13 16:40:46 följande:
    Att du bara struntar i vad vi har bett om för att just du tycker att det är roligt med bilder, det tycker jag faktiskt är lite arrogant.
    Jag tycker det är lite tjatigt med detta gnäll över bilder faktiskt! Om man faktiskt LÄSER vad tråden HETER så heter den "Vi med budget på under 40 000. Hur gör man? tips idéer bilder".
    Observera sista ordet: bilder!

    Vad jag sett är det du och 2 till som sagt nått om bilderna, vi är minst lika många som tycker det är okej med bilder då det faktiskt handlar om BUDGET också. Vad är det som gör att alla ska lyssna till just dig eller de som inte vill ha bilder? Vad är det som gör att om man inte lyssnar på det är man arrogant? Hade det gällt något annat hade jag kanske hållt med dig, men just i detta gör jag det inte. Det står faktiskt klart och tydligt i trådstarten att det gället tips, idéer OCH bilder på budgetrelaterade ting.

    Förstår inte orken för detta klagande, tar det inte mindre energi att bläddra förbi bilderna än att skriva flera inlägg om saken?
  • Hanna05
    Nudax skrev 2011-10-13 21:32:28 följande:
    Jag tycker det är lite tjatigt med detta gnäll över bilder faktiskt! Om man faktiskt LÄSER vad tråden HETER så heter den "Vi med budget på under 40 000. Hur gör man? tips idéer bilder".
    Observera sista ordet: bilder!

    Vad jag sett är det du och 2 till som sagt nått om bilderna, vi är minst lika många som tycker det är okej med bilder då det faktiskt handlar om BUDGET också. Vad är det som gör att alla ska lyssna till just dig eller de som inte vill ha bilder? Vad är det som gör att om man inte lyssnar på det är man arrogant? Hade det gällt något annat hade jag kanske hållt med dig, men just i detta gör jag det inte. Det står faktiskt klart och tydligt i trådstarten att det gället tips, idéer OCH bilder på budgetrelaterade ting.

    Förstår inte orken för detta klagande, tar det inte mindre energi att bläddra förbi bilderna än att skriva flera inlägg om saken?
    Håller med dig där, men jag orkade bara inte lägga energi på att disskutera det. Hon anmälde även mitt inlägg så det togs bort. Hur man nu orkar det ...

    Tycker också att bilder hör till tråden.

    Varför ska andra lägga ut bilder på inbjudningkort etc etc, då kanske de också ska bilda en egen tråd under trycksaker - inbjudningkort ??
Svar på tråden Vi med budget på under 40 000. Hur gör man? tips idéer bilder :-)