• Sara1291

    Vi med budget på under 40 000. Hur gör man? tips idéer bilder :-)

    Hejsan alla bröllopsgalna planerare Den här tråden har jag tänkt mig ska vara avsedd för att skriva hur vi som inte äger en förmögenhet finansierar våra bröllop. Tankar, tips och idéer på mest ekonomiska möjligheter o lösningar är jättevälkommet Jag själv är 20 år och student på heltid, försöker extrajobba när ngt dyker upp. Min blivande jobbar heltid men har tyvärr ingen mångmiljonärs lön (än ;-p) Så vi sparar så gott vi kan för att totalt lägga ca 30 till 35 000 kr på vårt bröllop allt som allt. Ni som har erfarenhet av låg budget bröllop får gärna dela med sig av tips upplevelser osv. Min tanke är att göra så mkt som möjligt själv. Om ni har bilder på kreativa ideer får ni hemskt gärna lägga upp. Låt oss hjälpas åt för att göra vår stora dag så underbar som möjligt utan att behöva spendera stora summor

  • Svar på tråden Vi med budget på under 40 000. Hur gör man? tips idéer bilder :-)
  • Nudax
    Dolly P skrev 2011-10-05 20:30:07 följande:
    japp allt ingårSkrattande Jag vet att maten inte kommer kosta så jätte mkt. Vi ska bara bjuda på alkohol till maten. Vi ska ha titan ringar, så dom kommer inte gå på mer än ca 1200kr för bådaSkrattande
    Toppen! =D Blir ändå så avis när jag hör er låga budget, vi kommer inte heller ha dyra ringar etc... men tycker ändå det drar iväg trots budgetköp, göra maten själv och enkelt bröllop. Riktigt coolt och bra jobbat att få ner det till 12 tycker jag!
  • Dolly P
    Nudax skrev 2011-10-05 22:30:23 följande:
    Toppen! =D Blir ändå så avis när jag hör er låga budget, vi kommer inte heller ha dyra ringar etc... men tycker ändå det drar iväg trots budgetköp, göra maten själv och enkelt bröllop. Riktigt coolt och bra jobbat att få ner det till 12 tycker jag!
    Det går om man bara villSkrattande
  • Nudax
    Dolly P skrev 2011-10-05 22:34:09 följande:
    Det går om man bara villSkrattande
    hehe nog vill vi alltid, vi är väldigt ekonomiska och noggranna i budget och uträkningar också =) Men vi har nog prioriterat lite annorlunda bara, vi ligger nog under normen på de flesta poster men på en del har vi ändå fått lägga lite mer. Ex lokal. All min släkt bor i södra sverige medan jag bor i norr. Vi har valt att därför ha vigsel + fest i min barndomsträdgård men då behöver vi "lokal" och har hyrt stort partytält inklusive stolar, bord, uppsättning och nedtagning för 7000kr. Det är ju annars en post som man kan lyckas få mindre om man bor i en stad där man kan hitta billig lokal att vara i såklart =) Många sådana lokaler har ju porslin och allt i priset också, något vi saknar och måste fixa. Vårt bröllop kommer att kosta 36.000 =)
  • Dolly P
    Nudax skrev 2011-10-05 22:38:32 följande:
    hehe nog vill vi alltid, vi är väldigt ekonomiska och noggranna i budget och uträkningar också =) Men vi har nog prioriterat lite annorlunda bara, vi ligger nog under normen på de flesta poster men på en del har vi ändå fått lägga lite mer. Ex lokal. All min släkt bor i södra sverige medan jag bor i norr. Vi har valt att därför ha vigsel + fest i min barndomsträdgård men då behöver vi "lokal" och har hyrt stort partytält inklusive stolar, bord, uppsättning och nedtagning för 7000kr. Det är ju annars en post som man kan lyckas få mindre om man bor i en stad där man kan hitta billig lokal att vara i såklart =) Många sådana lokaler har ju porslin och allt i priset också, något vi saknar och måste fixa. Vårt bröllop kommer att kosta 36.000 =)
    ja det är ju så, man prioiterar olika.  Vi tjänar ju in rätt mkt på att lokalen är billig och att allt ingår därSkrattande
  • Imke1977

    Det som drar iväg för oss är ju maten och spriten.... Och då har vi ändå hållt nere kostnaderna på maten genom att köra buffé för 100-130 kr/person. Så det blir ju runt 7000 kr nånstans. Spriten går nog på mer än så. Även om vi åker till Tyskland. Men jag tror lätt man köper för mycket sprit faktiskt...
    Min brorsa gifte sig förra året och hade en kalkylräkning på cl per person till och med. Det var en rejäl fest där folk drack och hade superkul. Men ändå gick dom därifrån med HUR mycket som helst över.
    Jag tror över lag inte folk super sig dyngraka på ett bröllop faktiskt. Man dricker nog mer med måtta då än kanske på en vanlig fest Så jag tror inte man behöver ta i i så värst när man köper alkoholen.

  • Drullen
    Aurelia82 skrev 2011-09-21 18:26:17 följande:
    Använd hela budgeten och åk till Antigua i Västindien och gift er =)
    St James Club e ett all-inclusive hotell som blivit framröstat som bästa bröllopställe 2 år i rad. Va där i dec 2009, helt fantastiskt =)=)
    Om nån åker dit måste ni gå till en klädaffär som heter Suite Royal, min syrra o hennes man bor där o har den butiken. Hon är så långt ifrån oss o kan behöva en hälsning från Sverige, från känd som okänd.
  • Hanna05

    Säg eran åsikt! Jag har provat dessa två hittils, men ska prova fler. Själv tycker jag ettan passar min kropp bättre! Men skulle gärna vilja ha ett släp så vi får se vart det slutar :)







  • Sara1291
    Imke1977 skrev 2011-10-05 10:32:52 följande:


    Väldigt mycket personligare. En bild på oss. Och sen hjärtat till vänster gjorde min blivande till mig när vi var på vår första lilla utflykt på en strand tillsammans
    vad smart! så ni ska alltså inte skicka ut inbjudningar "på vanligt vis" ? det är ju ett väldigt bra sätt att spara ´pengar på ! ;) tummen upp för det ;)
  • Sara1291
    Hanna05 skrev 2011-10-06 10:38:38 följande:
    Säg eran åsikt! Jag har provat dessa två hittils, men ska prova fler. Själv tycker jag ettan passar min kropp bättre! Men skulle gärna vilja ha ett släp så vi får se vart det slutar :)
    Jag tycker att du passade bäst i den första klänningen. Den andra var också fin men det känns som att den var lite för "plottrig", för mkt för min smak.
Svar på tråden Vi med budget på under 40 000. Hur gör man? tips idéer bilder :-)