• Naive

    September 2012

    Hej alla glada!  

    Efter en snabb check här på forumet ser jag att det inte finns någong tråd för spetember2012 än! (rätta mig om jag har fel?)

    Så nu tycker jag att vi kör igång en. Ös på brudar, allt från hur ni planerar, färger, klänningar, smink, hår, skor etc! 

    Bara ett endaste litet år kvar!  

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-02 17:28
    Hej alla glada!

    Efter en snabb check här på forumet ser jag att det inte finns någon tråd för september 2012 än! (rätta mig om jag har fel?)

    Så nu tycker jag att vi kör igång en. Ös på brudar, allt från hur ni planerar, färger, klänningar, smink, hår, skor etc!

    Bara ett endaste litet år kvar!

  • Svar på tråden September 2012
  • Sarus


    Så här ser den ut, men den gör sig inte rättvisa på denna bild. Mycket finare i verkligheten! När min m2b såg den så trodde han inte det var samma klänning. Man kan välja att ta bort axelbandet så det blir en tub.


    Tror det blir bra. Nu är det bara en massa annat att fixa!
  • Pörcy
    MalinH84 skrev 2012-01-15 18:55:05 följande:
    Vad roligt med september-tråden =) Jag hoppar på!

    Ska gifta mig den 1a september i Västerås. Vi har varit i giftastankar sedan sommaren, har kollat runt lite på alternativ och så under sommaren/hösten. På nyårsafton fick vi sedan bekräftat att vi kunde vara i den lokalen vi helst ville ha och även att vårt första-val av kyrka var ledig! Så var ett mycket trevligt nyårsfirande =) Det är mycket planering kvar, men känner att de största sakerna är avklarade.

    Lokal
    Kyrka (dock ej tillfrågat präst än)
    Mina tärnor
    Min fästmans bestman
    Fotograf (en kompis till oss som jag varmt kan rekommendera. Hon är toppenduktig fotograf, tog även våra förlovningsbilder för ett par år sedan)
    Toastmasters

    MalinH84: 1/9 Västerås
    Cosy: 1/9 Skövde
    Ungbrud: 1/9 Stockholm
    Sarus: 1/9 Torsås
    EmlizPemliz: 1/9 Karlskrona
    Fjärilen:8/9 Toscana
    Naive: 14/9 Zürich
    Pörcy: 22/9 Västerås
    brud201209: 22/9 Alnö (ö utanför Sundsvall)
    Lodjuret: 22/9 Stockholm
    Pulmonate: 18/8 Lago di Garda, Italien.
    DestinyD: 29/9 Stockholm
    YouandMe: 29/9 Norrköping
    Vilken kyrka och lokal blir det för dig?
  • MalinH84
    Pörcy skrev 2012-01-17 21:41:25 följande:
    Vilken kyrka och lokal blir det för dig?
    Barkarö kyrka, sedan festen på Brunnby Gård. Ni då?
  • DestinyD
    Mela01 skrev 2012-01-17 17:57:40 följande:
    Jag fann min brudklänning den 7/1 då jag va med min kära syster o provade olika. Och ska hämta den den 27/1 längtar såå mycketGlad Önskar att det kunde va september nu Tungan ute

    Cosy: 1/9 Skövde
    Ungbrud: 1/9 Stockholm
    Sarus: 1/9 Torsås
    Fjärilen:8/9 Toscana
    Naive: 14/9 Zürich
    Pörcy: 22/9 Västerås
    brud201209: 22/9 Alnö (ö utanför Sundsvall)
    Lodjuret: 22/9 Stockholm
    Pulmonate: 18/8 Lago di Garda, Italien.
    DestinyD: 29/9 Stockholm
    YouandMe: 29/9 Norrköping
    Mela01: 29/9 Upplands Väsby 
    Kul! Vi ska gifta oss i Solna, men kommer att ha festen i Väsby. Samma dag som ni
  • Tufvalisa

    Vad mycket inspiration man får här.
    Pulmonate: Underbara solfjädrar!
    Ungbrud: Jag gillar klänningen jättemycket. Är ute efter något liknande till min tärna, fast i mörkblått.

    I helgen var jag och shoppade loss på panduro och tidigare i veckan kom vår monogramstämpel. Det ska bli så kul att börja med inbjudningarna.

    Tufvalisa: 1/9 Vetlanda
    Cosy: 1/9 Skövde
    Ungbrud: 1/9 Stockholm
    Sarus: 1/9 Torsås
    Fjärilen:8/9 Toscana
    Naive: 14/9 Zürich
    Pörcy: 22/9 Västerås
    brud201209: 22/9 Alnö (ö utanför Sundsvall)
    Lodjuret: 22/9 Stockholm
    Pulmonate: 18/8 Lago di Garda, Italien.
    DestinyD: 29/9 Stockholm
    YouandMe: 29/9 Norrköping
    Mela01: 29/9 Upplands Väsby 

  • Fjärilen

    Vi har hittat en fotograf som tar jätte fina bilder. Men jag vet inte om det är för dyrt kostar 1200 eur för 8 timmar och då får vi alla bilder som han har tagit i hög upplösning med fulla rättigheter.

    Tycker ni att det är för dyrt?
    Hur länge ska ni ha en fotograf?

  • Pörcy
    MalinH84 skrev 2012-01-18 18:47:31 följande:
    Barkarö kyrka, sedan festen på Brunnby Gård. Ni då?

    Vi kommer vigas i Domkyrkan och sen blir festen i Tegnérmatsalen.


     


    Vi var och träffade han som har lokalen och cateringen igår, känns super! I och med att det är hans lokal och han har köket där så får vi plocka i stort sett vad vi vill till dukningen och allt sånt. Det enda som tillkommer är stolsöverdragen och dukarna. Är det nån som har koll, 35:-/stolsöverdrag, är det en rimlig summa? Annars kommer jag nog att köpa loss lakan på Köp&sälj här på BT...

  • Naive

    Update: har köpt mina skor idag!! Det var rea och jag kunde inte låta bli... De är så himla fiiiiiiiiina! :) Och i morgon ska jag beställa min klänning! TJO-HOOO! 

  • pulmonate
    Naive skrev 2012-01-21 19:32:21 följande:
    Update: har köpt mina skor idag!! Det var rea och jag kunde inte låta bli... De är så himla fiiiiiiiiina! :) Och i morgon ska jag beställa min klänning! TJO-HOOO! 
    Vad blev det för skor? Jag hittar inga ljusa nu på vintern, så jag väntar på att vårkollektionen ska komma in i början på Feb. För min del får det nog bli kilklackar då både ceremoniplatsen och restaurangen har jätte ojämna golv (rundade kullerstenar...alltså inte nog med att det är kullerstenar så är de även runda uppe på). Hoppas jag kan hitta ett par söta i Ivory eller mer champagnefärg.
    Och vad beställde du för klännng? :) 
  • Vbgbrud

    Bra tråd! Jag hoppar också på här :) Vi ska gifta oss 1/9 i Varberg! Vi skickade ut julkort till alla gästerna med save the date i julas! Blir ca 75 gäster. Vi har kommit en bit med planering, bokat kyrka, lokal, transport, dj, fotograf och stämt av lite andra saker med värdpar/toastmaster, blommor m.m. Jag har t.o.m beställt en klänning genom ebay från en leverantör i Kina! Den skulle komma i mars, så jag känner att blir den inte bra har jag god tid att göra om den eller fixa en ny! Spännande väntan!!

Svar på tråden September 2012