• Naive

    September 2012

    Hej alla glada!  

    Efter en snabb check här på forumet ser jag att det inte finns någong tråd för spetember2012 än! (rätta mig om jag har fel?)

    Så nu tycker jag att vi kör igång en. Ös på brudar, allt från hur ni planerar, färger, klänningar, smink, hår, skor etc! 

    Bara ett endaste litet år kvar!  

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-02 17:28
    Hej alla glada!

    Efter en snabb check här på forumet ser jag att det inte finns någon tråd för september 2012 än! (rätta mig om jag har fel?)

    Så nu tycker jag att vi kör igång en. Ös på brudar, allt från hur ni planerar, färger, klänningar, smink, hår, skor etc!

    Bara ett endaste litet år kvar!

  • Svar på tråden September 2012
  • EmlizPemliz

    Nu har vi äntligen bokat lokal, den var inte riktigt som vi tänkt oss. Ingen riktig toalett o ingen diskmaskin :/ 
    Men vi betalar bara 1000 kr för den, får nycklarna torsdag kväll o har lokalen t.o.m söndag. O i övrigt var den kanon tyckte vi. Får väl mysa till det med massa doftljus på toaletten, o kanske köra på plasttallrikar istället så det inte blir alltför mycket disk. Vi får se :)

    Då är väl nästa punkt att köpa material till inbjudningskorten o börja lite smått med dom.
    Klänning tänkte jag kolla efter i Mars tror jag. 

  • Lodjuret

    EmlizPemliz: Det går inte att hyra porslin så att ni slipper diska? Det brukar inte vara så dyrt.

  • EmlizPemliz

    Hur funkar det? Tar de med sig all disk helt enkelt? Trodde det skulle lämnas tillbaka diskat o klart.

  • Lodjuret

    När jag har hyrt så har man bara skrapat av tallrikar, bestick osv och ställt i lådor och sedan har de hämtat allt.

  • EmlizPemliz

    Jaha, vad smidigt. Kanske ska kolla upp lite priser på det då, tack för tipset :)

  • MalinH84

    Vad roligt med september-tråden =) Jag hoppar på!

    Ska gifta mig den 1a september i Västerås. Vi har varit i giftastankar sedan sommaren, har kollat runt lite på alternativ och så under sommaren/hösten. På nyårsafton fick vi sedan bekräftat att vi kunde vara i den lokalen vi helst ville ha och även att vårt första-val av kyrka var ledig! Så var ett mycket trevligt nyårsfirande =) Det är mycket planering kvar, men känner att de största sakerna är avklarade.

    Lokal
    Kyrka (dock ej tillfrågat präst än)
    Mina tärnor
    Min fästmans bestman
    Fotograf (en kompis till oss som jag varmt kan rekommendera. Hon är toppenduktig fotograf, tog även våra förlovningsbilder för ett par år sedan)
    Toastmasters

    MalinH84: 1/9 Västerås
    Cosy: 1/9 Skövde
    Ungbrud: 1/9 Stockholm
    Sarus: 1/9 Torsås
    EmlizPemliz: 1/9 Karlskrona
    Fjärilen:8/9 Toscana
    Naive: 14/9 Zürich
    Pörcy: 22/9 Västerås
    brud201209: 22/9 Alnö (ö utanför Sundsvall)
    Lodjuret: 22/9 Stockholm
    Pulmonate: 18/8 Lago di Garda, Italien.
    DestinyD: 29/9 Stockholm
    YouandMe: 29/9 Norrköping

  • Naive

    Mer ellerm indre 8 månader kvar nu! 

    Ska beställa min klänning från Millybridal i veckan, så vi får se hur det går. I värsta fall hoppas jag på att kunna sälja den för inköpsåriset och sedan leta vidare! 

    Har även hittat lite inspiration för håruppsättningar, kommer skicka iväg save the date per email, och har börjat fila på inbjudningstexten. Är det någon annan som kommer ha sina inbjudningar på engelska och kan bolla lite ideér om texten?  

  • Mela01

    Jag fann min brudklänning den 7/1 då jag va med min kära syster o provade olika. Och ska hämta den den 27/1 längtar såå mycketGlad Önskar att det kunde va september nu Tungan ute

    Cosy: 1/9 Skövde
    Ungbrud: 1/9 Stockholm
    Sarus: 1/9 Torsås
    Fjärilen:8/9 Toscana
    Naive: 14/9 Zürich
    Pörcy: 22/9 Västerås
    brud201209: 22/9 Alnö (ö utanför Sundsvall)
    Lodjuret: 22/9 Stockholm
    Pulmonate: 18/8 Lago di Garda, Italien.
    DestinyD: 29/9 Stockholm
    YouandMe: 29/9 Norrköping
    Mela01: 29/9 Upplands Väsby 

Svar på tråden September 2012