• Naive

    September 2012

    Hej alla glada!  

    Efter en snabb check här på forumet ser jag att det inte finns någong tråd för spetember2012 än! (rätta mig om jag har fel?)

    Så nu tycker jag att vi kör igång en. Ös på brudar, allt från hur ni planerar, färger, klänningar, smink, hår, skor etc! 

    Bara ett endaste litet år kvar!  

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-02 17:28
    Hej alla glada!

    Efter en snabb check här på forumet ser jag att det inte finns någon tråd för september 2012 än! (rätta mig om jag har fel?)

    Så nu tycker jag att vi kör igång en. Ös på brudar, allt från hur ni planerar, färger, klänningar, smink, hår, skor etc!

    Bara ett endaste litet år kvar!

  • Svar på tråden September 2012
  • Fjärilen

    I helgen var jag o letade efter papper till inbjudningarna och hittade några fina så jag ska testa att skriva ut i veckan och se om det blir bra eller ej.

    Jag och letade också efter naturbruna hang tags med förstärkt hål, men hittade inga sådana. Men jag har hittat en sida i usa, så jag får väl beställa därifrån.

    Sedan så har jag gjort klart designen på min solfjäder, så den har jag skrivit ut och ska testa att sätta iop ikväll, ska bli spännande.

    Vi håller också på att fundera över vilka sololåtar och in- och utgångsmusik vi vill ha. Eftersom vi gifter oss i Italien funderar vi på om vi ska med thats amore med dean martin på ett hörn :)

  • EmlizPemliz

    Vad ni är igång här inne, tycker alla kommit så långt.
    Idag har jag äntligen ringt om lokalen, så på lördag ska vi dit o kolla på den, innan vi bestämmer oss helt.

    Även fått hem lite pyssel till inbjudningskorten, får snart dra igång med dom, för om jag känner mig själv rätt, så kommer det ta tid att få dom fina (inte särskilt pysslig) ;) Men jag ska minsann göra dom själv.
     

  • pulmonate
    Fjärilen skrev 2012-01-09 12:29:14 följande:

    I helgen var jag o letade efter papper till inbjudningarna och hittade några fina så jag ska testa att skriva ut i veckan och se om det blir bra eller ej.

    Jag och letade också efter naturbruna hang tags med förstärkt hål, men hittade inga sådana. Men jag har hittat en sida i usa, så jag får väl beställa därifrån.

    Sedan så har jag gjort klart designen på min solfjäder, så den har jag skrivit ut och ska testa att sätta iop ikväll, ska bli spännande.

    Vi håller också på att fundera över vilka sololåtar och in- och utgångsmusik vi vill ha. Eftersom vi gifter oss i Italien funderar vi på om vi ska med thats amore med dean martin på ett hörn :)


    Jag har beställt pappret till inbjudningarna jag också. Min kille ska skriva italienska versionen i veckan och så tänkte vi prova att skriva ut snart.

    Du får jätte gärna berätta hur du ska göra din solfjäder!!
    Vi tänkte göra solfjädrar som vigselprogram. Våra är tänkta att bli A5 (hälften a4) och med rundade hörn. Tapet på baksidan och skriften på framsidan. Men vi har inte alls kommit så långt så vi vet hur ceremonin kommer att se ut, så jag vet inte vad där ska stå. Jag såg dock jätte roliga på en sida i USA som jag funderar på, som var ironiska. Där stod det bara "X & Y are getting married today (as if you haven't already figured that out already). This is how it's going to go down: A romantic song is going to be played as the bride and groom come in. The councilman will say some things. The couple will exchange rings. They'll kiss. They'll be married". 
    Tyckte något sånt hade varit lite kul!
    Jag gjorde en beskrivning om hur man kan göra solfjäder/vigselprogram på bloggen. http://pulmonate.blogspot.com/2011/12/wedding-inspirationceremony-program.html

    That's Amore är jätte gullig! Det är en av "våra" låtar som par, men jag vet inte var den skulle passa in. Kanske efter att man är gift när man går ut? 
  • Fjärilen

    Rolig text, hade jag gillat att läsa om jag gick på bröllop.

    Vi funderar på att dansa första dansen till That´s Amore. Det är en rolig låt :)

    Så här ser min solfjäder ut. Ska skriva ut den på ett tjockare papper. Sedan så tänkte jag beställa en vågig trähandtag och måla det svart.


  • pulmonate
    Fjärilen skrev 2012-01-11 07:57:36 följande:
    Rolig text, hade jag gillat att läsa om jag gick på bröllop.

    Vi funderar på att dansa första dansen till That´s Amore. Det är en rolig låt :)

    Så här ser min solfjäder ut. Ska skriva ut den på ett tjockare papper. Sedan så tänkte jag beställa en vågig trähandtag och måla det svart.


    Perfekt!! Vad duktig du är! Vi har tänkt oss något likt! Vi kommer bara att använda vanliga större "glasspinnar" som finns att köpa i de flesta hobby affärer. Vet inte vad de används till annars, kanske att röra om färg eller klister?? De jag har sett kostade 15kr för 36stycken. 
    Är ni redan så framme i planerna att ni vet vilka psalmer och allt som ska spelas?? Imponerande! :)
  • Fjärilen

    Nej, inte riktigt klara med vigselprogrammet, har inte talat med prästen ännu, men ville testa layout och design :)

    Sådana här pinnar hade jag tänkt mig:


    Om du vill så kan jag skicka dig yttermallen till konturen av fläkten om du vill ha.

  • Cosy

    Jag blev också sugen på dessa underbara solfjädrar nu... jag tror det kommer bli varmt i den lilla kyrkan och det kan vara bra med dessa då
     


    We did it on DreamHack. Geeky love
  • Fjärilen
    Cosy, om du vill ha min mall så säg till :)

    Hur gick det med skorna?

    Har alla redan köpt brudklänning förresten, jag tänkte göra det till våren.... 
  • Fjärilen

    Kan vi inte göra en liten lista förresten när och var vi gifter oss? Vore skoj att se var alla ska gifta sig :)

    Jag kan börja:
    Fjärilen 8/9 Toscana 

Svar på tråden September 2012