• drumelz

    Fler som gifter sig i maj 2012?

    Jag gifter mig den 19 maj 2012 i Östra Karups kyrka, strax utanför Båstad. Har precis kommit igång med planeringen och undrar hur det går för andra majbrudar.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-25 20:44
    FruJ83 5 maj, Värmland
    Guffi, 5 maj, Växjö
    Zandi, 5 maj, Göteborg
    Tinzi 12 Maj Rävlanda
    Khiraliii 12 maj
    Egalia, 12 maj, Stockholm
    DollyP 19 Maj, Nybro
    Watermelon 19 maj
    Drumelz 19 maj, Båstad
    Emilie o Jonas 19 maj, Enköping
    Havsglimt 19 maj, Österlen
    Mcony 26 maj Göteborg
    Jazzily 26 maj Bromma

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-06 15:52
    Jonke 12 maj
    Karin Vackmyr 5 maj, Jönköping

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-12 19:11
    specccial 5 maj utanför Jönköping
    smultron 74 7 maj Las Vegas
    070831 12 maj
    MrsSilfverblad2b 12 maj Särö
    Lena Sander 12 maj
    Lilla smulan 19 maj utanför Eslöv
    Sessan67 25 maj Sigtuna
    Fästmö 26 maj utanför Linköping
    JochH2012 26 maj
    kaju 26 maj
    Anneli256 26 maj Kropps Kyrka, Helsingborg

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-22 19:57
    Hemajo13 5 maj
    Sofie e 19 maj Utanför Hudviksvall
    Minitoker 19 maj
    IhjärtaJ 19 maj
    Strawberry 19 maj Kungsängen
    Juliaalexandra 26 maj
    Endlesslove85 26 maj Mariefred
    Syrinx 26 maj utanför Vadstena

  • Svar på tråden Fler som gifter sig i maj 2012?
  • Maseralda

    Hade väldigt rätt, 2 timmar efter att jag skrev inlägget så plingade det på dörren :D Då låg jag i pyjamas i sonens säng och vilade, jag var så himla trött och ville dessutom inte avslöja att jag misstänkte något. Fick klä på mig bekväma kläder och packa ner finkläder, smink och linser. Det bar min storasyster och ena svägerskan som hämtade mig. Fick en ögonbindel i bilen, men när vi stannade så var jag säker på vart vi var (portkodsdosan hemma hos min mamma låter på ett speciellt sätt). Så när vi kom in genom porten så sa jag att jag visste var vi va och slapp ögonbindeln. Sen var det lunch, kubb (mitt lag vann överlägset), spabehandling hemma hos mamma igen och sen plingade det på dörren. Ingen manlig strippa hehe, utan en tjej som kom från ett företag som ordnade rollspel i form av en mordgåta. Det var verkligen jättekul och än en gång så vann mitt lag. Hela dagen var väldigt rolig och i lagom takt för en höggravid :D kom ändå inte i säng förrän kl 2, så nu på morgonen är jag glad att det var en alkoholfri dag. Känner mig rätt slut som det är haha :)

  • Guffi
    Maseralda skrev 2012-04-22 10:01:32 följande:
    Hade väldigt rätt, 2 timmar efter att jag skrev inlägget så plingade det på dörren :D Då låg jag i pyjamas i sonens säng och vilade, jag var så himla trött och ville dessutom inte avslöja att jag misstänkte något. Fick klä på mig bekväma kläder och packa ner finkläder, smink och linser. Det bar min storasyster och ena svägerskan som hämtade mig. Fick en ögonbindel i bilen, men när vi stannade så var jag säker på vart vi var (portkodsdosan hemma hos min mamma låter på ett speciellt sätt). Så när vi kom in genom porten så sa jag att jag visste var vi va och slapp ögonbindeln. Sen var det lunch, kubb (mitt lag vann överlägset), spabehandling hemma hos mamma igen och sen plingade det på dörren. Ingen manlig strippa hehe, utan en tjej som kom från ett företag som ordnade rollspel i form av en mordgåta. Det var verkligen jättekul och än en gång så vann mitt lag. Hela dagen var väldigt rolig och i lagom takt för en höggravid :D kom ändå inte i säng förrän kl 2, så nu på morgonen är jag glad att det var en alkoholfri dag. Känner mig rätt slut som det är haha :)
    Låter som en riktigt härlig dag :)
  • Strawberry
    Maseralda skrev 2012-04-22 10:01:32 följande:
    Hade väldigt rätt, 2 timmar efter att jag skrev inlägget så plingade det på dörren :D Då låg jag i pyjamas i sonens säng och vilade, jag var så himla trött och ville dessutom inte avslöja att jag misstänkte något. Fick klä på mig bekväma kläder och packa ner finkläder, smink och linser. Det bar min storasyster och ena svägerskan som hämtade mig. Fick en ögonbindel i bilen, men när vi stannade så var jag säker på vart vi var (portkodsdosan hemma hos min mamma låter på ett speciellt sätt). Så när vi kom in genom porten så sa jag att jag visste var vi va och slapp ögonbindeln. Sen var det lunch, kubb (mitt lag vann överlägset), spabehandling hemma hos mamma igen och sen plingade det på dörren. Ingen manlig strippa hehe, utan en tjej som kom från ett företag som ordnade rollspel i form av en mordgåta. Det var verkligen jättekul och än en gång så vann mitt lag. Hela dagen var väldigt rolig och i lagom takt för en höggravid :D kom ändå inte i säng förrän kl 2, så nu på morgonen är jag glad att det var en alkoholfri dag. Känner mig rätt slut som det är haha :)
    Låter som en riktigt bra dag!! =)
  • 070831
    Maseralda skrev 2012-04-22 10:01:32 följande:
    Hade väldigt rätt, 2 timmar efter att jag skrev inlägget så plingade det på dörren :D Då låg jag i pyjamas i sonens säng och vilade, jag var så himla trött och ville dessutom inte avslöja att jag misstänkte något. Fick klä på mig bekväma kläder och packa ner finkläder, smink och linser. Det bar min storasyster och ena svägerskan som hämtade mig. Fick en ögonbindel i bilen, men när vi stannade så var jag säker på vart vi var (portkodsdosan hemma hos min mamma låter på ett speciellt sätt). Så när vi kom in genom porten så sa jag att jag visste var vi va och slapp ögonbindeln. Sen var det lunch, kubb (mitt lag vann överlägset), spabehandling hemma hos mamma igen och sen plingade det på dörren. Ingen manlig strippa hehe, utan en tjej som kom från ett företag som ordnade rollspel i form av en mordgåta. Det var verkligen jättekul och än en gång så vann mitt lag. Hela dagen var väldigt rolig och i lagom takt för en höggravid :D kom ändå inte i säng förrän kl 2, så nu på morgonen är jag glad att det var en alkoholfri dag. Känner mig rätt slut som det är haha :)
    Sicken underbar dag du fick.. tänk om det var någon som ville göra något sånt åt mig men istället får jag planera det själv.. jag och min blivande ska slå ihop vår så vi kallar det för svenhippa istället och kommer vara 5 personer sammanlagt ink oss på utmaningarnas hus
  • nrkpgbrud
    070831 skrev 2012-04-23 14:55:42 följande:
    Sicken underbar dag du fick.. tänk om det var någon som ville göra något sånt åt mig men istället får jag planera det själv.. jag och min blivande ska slå ihop vår så vi kallar det för svenhippa istället och kommer vara 5 personer sammanlagt ink oss på utmaningarnas hus
    Det gör vi med. Vi kände att det var bättre eftersom vi gillar att ha koll på läget men vi börjar hemma hos oss och sen går tjejerna åt ett håll och killarna åt ett annat. Vi ska b.l.a. ha frågesport med 1 x 2 frågor om oss ;) 
  • Strawberry

    Jag insåg precis att vi den här veckan ska: Träffa ansvarig för lokalen vi hyr, bestämma detaljer med de som serverar, träffa prästen, jag få provsminkning och provuppsättning (längtar), beställa blommorna, bekräfta detaljer med cateringföretaget och gå en kurs i bröllopsvals (Längtar) och hinna med en hel del bröllopspyssel. Det är nära nu!!

  • Maseralda

    Usch, snacka om att vakna med panik! Drömde att det var bröllopsdagen och klockan var kvart i 2 (ceremonin börjar 2) och jag hade inte ens provat om klänningen passade efter ändringarna, jag hade inte sminkat mig. Inga bord var uppställda och maten var inte lagad. Gästerna började komma, men det var bara folk från min släkt som jag inte har kunnat bjuda.

    Ingen rolig dröm alltså Tungan ute Längtar tills det är dags att fixa till sig inför ceremonin, för det är väl först då man kan gå undan och andas ut en stund.

  • Maseralda

    Kom på en sak precis som kan vara bra att tänka på. Vet inte om det är någon annan än jag som bär linser, men kom i håg att packa ner ett par extra linser som ni kan ha i väskan på bröllopsdagen. Kan bara tänka mig hur tråkigt det skulle vara om man mot förmodan skulle råka tappa en lins eller en går sönder och sen måste man spendera resten av bröllopsdagen halvblind Skrattande

  • emelie och Jonas

    Förslag på mingel/underhållning vid lokalen i väntan på oss uppskattas! Hur ska ni göra eller vad ska gästerna få göra medan vi fotas? Eftersom vi fotas efter vigseln kanske gåsterna får vänta i upp till en timme innan vi anländer till lokalen,hur underhåller man dem enklast? Och de kan ju inte dricka champagne i en timme? Funderat på tipspromenad men vet inte va man ska ha för frågor riktigt för att de ska vara skoj å gå. Sen har folk finskor å i det här vädret känns de lite smålerigt nästan. (hoppas på lite sol å grönt ute tills 19maj) (anske behövs inget spec utan de kan mingla själva medans de väntar...få info från toastmaster samt lköpa drinkbiljetterna? Tips?

  • minitoker
    emelie och Jonas skrev 2012-04-24 18:16:18 följande:
    Förslag på mingel/underhållning vid lokalen i väntan på oss uppskattas! Hur ska ni göra eller vad ska gästerna få göra medan vi fotas? Eftersom vi fotas efter vigseln kanske gåsterna får vänta i upp till en timme innan vi anländer till lokalen,hur underhåller man dem enklast? Och de kan ju inte dricka champagne i en timme? Funderat på tipspromenad men vet inte va man ska ha för frågor riktigt för att de ska vara skoj å gå. Sen har folk finskor å i det här vädret känns de lite smålerigt nästan. (hoppas på lite sol å grönt ute tills 19maj) (anske behövs inget spec utan de kan mingla själva medans de väntar...få info från toastmaster samt lköpa drinkbiljetterna? Tips?
    En rolig sak jag läste var ett annat sorts bingo. Man skriver ner tex "tre hundar", "traktorkörkort" mm. Sen ska man gå och leta upp en person som stämmer in på detta. När man väl hittat rätt person så får man kryssa av rutan.
    Detta gör att folk får gå runt och småprata med alla för att lyckas hitta rätt personer och på så sätt kryssa av alla rutorna. Hoppas du förstår vad jag försöker förklara.
Svar på tråden Fler som gifter sig i maj 2012?