• drumelz

    Fler som gifter sig i maj 2012?

    Jag gifter mig den 19 maj 2012 i Östra Karups kyrka, strax utanför Båstad. Har precis kommit igång med planeringen och undrar hur det går för andra majbrudar.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-25 20:44
    FruJ83 5 maj, Värmland
    Guffi, 5 maj, Växjö
    Zandi, 5 maj, Göteborg
    Tinzi 12 Maj Rävlanda
    Khiraliii 12 maj
    Egalia, 12 maj, Stockholm
    DollyP 19 Maj, Nybro
    Watermelon 19 maj
    Drumelz 19 maj, Båstad
    Emilie o Jonas 19 maj, Enköping
    Havsglimt 19 maj, Österlen
    Mcony 26 maj Göteborg
    Jazzily 26 maj Bromma

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-06 15:52
    Jonke 12 maj
    Karin Vackmyr 5 maj, Jönköping

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-12 19:11
    specccial 5 maj utanför Jönköping
    smultron 74 7 maj Las Vegas
    070831 12 maj
    MrsSilfverblad2b 12 maj Särö
    Lena Sander 12 maj
    Lilla smulan 19 maj utanför Eslöv
    Sessan67 25 maj Sigtuna
    Fästmö 26 maj utanför Linköping
    JochH2012 26 maj
    kaju 26 maj
    Anneli256 26 maj Kropps Kyrka, Helsingborg

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-22 19:57
    Hemajo13 5 maj
    Sofie e 19 maj Utanför Hudviksvall
    Minitoker 19 maj
    IhjärtaJ 19 maj
    Strawberry 19 maj Kungsängen
    Juliaalexandra 26 maj
    Endlesslove85 26 maj Mariefred
    Syrinx 26 maj utanför Vadstena

  • Svar på tråden Fler som gifter sig i maj 2012?
  • Maseralda

    Vilken fin inbjudan och fin ring! Min systers vigselring ser ungefär ut så där, fast en av stenarna är en rubin. Trodde först att hon hade tappat en diamant, för i en viss vinkel såg det bara ut som ett mörkt hål

  • Maseralda

    Drumelz: Våran fotograf kommer nog vara med hela dagen, men å andra sidan så betalar vi inte nånting för honom då han är en gäst. Dessutom är han från London så jag litar inte på att han kommer hitta till lokalen på egen hand, så han får åka med oss

  • endlesslove85

    Tack så mycket. okej, hehehe ja jag gillade ringen så fort jag såg den. måste beställa den snart känner jag.


    Maseralda skrev 2012-01-12 09:48:06 följande:
    Vilken fin inbjudan och fin ring! Min systers vigselring ser ungefär ut så där, fast en av stenarna är en rubin. Trodde först att hon hade tappat en diamant, för i en viss vinkel såg det bara ut som ett mörkt hål
  • drumelz

    Endlesslove85 det var en jätte fin ring och ett jätte fint kort.

  • endlesslove85

    Tack så jättemycket


    drumelz skrev 2012-01-12 11:32:37 följande:
    Endlesslove85 det var en jätte fin ring och ett jätte fint kort.
  • Syrinx

    Tack för input angående hotellnätter! Det blir nog så att vi tar ett och samma rum för hela helgen, så slipper man flytta runt alla sina saker så mycket. Guffi, ja det där med att släppa stressen och bara ägna sig åt varandra kvällen/natten före bröllopet tycker jag också låter väldigt skönt! 

    Tinzi, jag tror du har det under kontroll! Det låter så i mina öron iallafall. Visst hade saker och ting varit enklare om man hade varit miljonär eller något, då hade man inte behövt jaga det billigaste alternativet till allt. Tips: tjockare papper lite billigare finns på Akademibokhandeln! De har ju dels papper i "lösvikt" eller vad man ska säga, men också färdigpackade buntar av olika slag som inte kostar så mycket. Vi köpte något linnepapper och vanlig kartong som vi ska ha till inbjudningskorten, det var så otroligt mycket billigare än på t.ex. Panduro! 

    Guffi, vår guldsmed sa att vi kunde komma in i början av maj (gifter oss den 26:e) för att få ringarna putsade och graverade. Det borde väl räcka med tre veckor innan även för er. Putsning och gravering går väl hyfsat snabbt och man vill ju inte vara utan ringarna alltför länge. Vill du diskutera musik till vigseln hjälper jag gärna till - är utbildad flöjtist och har ganska bra koll på sånt där! 

    MalinÄlskarAndreas91, hur många gäster ska ni ha? Hoppas din blivande får koll på tider och sånt snart, men jag tror du kan ta det ganska lugnt ändå. Ett par månader före bröllopet var nog det vanligaste för bara ett tiotal år sedan att inbjudningskorten kom ut.

    Drumelz, vi ska inte ha en fotograf på det sättet. En äldre släkting som är fotografutbildad ska ta foton på oss före vigseln, och sedan har vi två yngre släktingar som är duktiga amatörfotografer som gärna ville fota under vigsel och fest.

    Endlesslove85, vilket vackert inbjudningskort och så fin ring! Tummen upp!
     

  • Syrinx
    Maseralda skrev 2012-01-12 09:48:06 följande:
    Vilken fin inbjudan och fin ring! Min systers vigselring ser ungefär ut så där, fast en av stenarna är en rubin. Trodde först att hon hade tappat en diamant, för i en viss vinkel såg det bara ut som ett mörkt hål
    Fniss!
  • lilla smulan
    Guffi skrev 2011-11-30 14:06:42 följande:
    Välkommen lilla smulan!
    Det var ju ett otroligt bra pris på lokalen!
    Har ni bestämt tema?
    Mat? Dryck?
    Hur många gäster?

    Massa frågor ;)
    Stort lycka till med planeringen - det är tidskrävande men väldans roligt! :)

    Ursäkta dröjsmålet, visste inte hur man svarar på tråden, kan inte något känns det som.. hihi.


    Ja, priset på lokalen 300:- är helt otroligt bra, möbler och porslin, fullt utrustat kök och två salar och entre/kapprum, vacker utemiljö,,


    Vi ordnar med tunnbrödssnittar till brudskålen och middagsbuffe och gottebord(nyttigt och onyttigt=).) och tårtor, samt drycker, öl, vin och cider och alkoholfritt...


    Totalt blir vi nog 72 personer och färgtema är vitt och ljus lime (syrenlila med om jag får bestämma) hehe.


    Sååå, underbart med planeringen och förberedelser, M2B och jag skapar det mesta själva till deco och alla trycksaker.. Tur e det, för budgeten ligger på totalt 10.000:- för allt utom ev resa... optimist, javist..

Svar på tråden Fler som gifter sig i maj 2012?