• drumelz

    Fler som gifter sig i maj 2012?

    Jag gifter mig den 19 maj 2012 i Östra Karups kyrka, strax utanför Båstad. Har precis kommit igång med planeringen och undrar hur det går för andra majbrudar.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-25 20:44
    FruJ83 5 maj, Värmland
    Guffi, 5 maj, Växjö
    Zandi, 5 maj, Göteborg
    Tinzi 12 Maj Rävlanda
    Khiraliii 12 maj
    Egalia, 12 maj, Stockholm
    DollyP 19 Maj, Nybro
    Watermelon 19 maj
    Drumelz 19 maj, Båstad
    Emilie o Jonas 19 maj, Enköping
    Havsglimt 19 maj, Österlen
    Mcony 26 maj Göteborg
    Jazzily 26 maj Bromma

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-06 15:52
    Jonke 12 maj
    Karin Vackmyr 5 maj, Jönköping

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-12 19:11
    specccial 5 maj utanför Jönköping
    smultron 74 7 maj Las Vegas
    070831 12 maj
    MrsSilfverblad2b 12 maj Särö
    Lena Sander 12 maj
    Lilla smulan 19 maj utanför Eslöv
    Sessan67 25 maj Sigtuna
    Fästmö 26 maj utanför Linköping
    JochH2012 26 maj
    kaju 26 maj
    Anneli256 26 maj Kropps Kyrka, Helsingborg

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-22 19:57
    Hemajo13 5 maj
    Sofie e 19 maj Utanför Hudviksvall
    Minitoker 19 maj
    IhjärtaJ 19 maj
    Strawberry 19 maj Kungsängen
    Juliaalexandra 26 maj
    Endlesslove85 26 maj Mariefred
    Syrinx 26 maj utanför Vadstena

  • Svar på tråden Fler som gifter sig i maj 2012?
  • endlesslove85
    LillaÄlvan skrev 2012-01-09 19:43:38 följande:
    Hej! Jag skrev ett inlägg i denna tråden för länge sedan men nu börjar det ju närma sig på riktigt! Vi gifter oss i Varnhem den 26 maj. Jag har börjat tillverka inbjudningskorten, vi tänkte få iväg dem nästa vecka. Jag funderar på det här med transport från kyrka till lokal. Vi har jätte nära så först tänkte jag att vi skulle promenera med hela följet bakom oss. Men det kanske inte är så roligt att komma dit först? Kanske ska de andra komma först för att ordna med drinkar och annat? Och vart tar i så fall vi vägen under tiden? Skulle vara mysigt med häst och vagn men vart ska vi åka? Vet inte heller vad det kan kosta... Fler som ska ha sina barn med? Vi har tre stycken på då 2, 4 och 6 år. Är lite orolig för hur det ska gå... Mormor får uppgiften att hålla efter dem .
    Komiskt, vi har oxå barnen med 9,8,8,5,2 år gamla. och vi tänkte oss oxå häst o vagn o dessutom gifter vi oss på samma dag =D. jag vill ju att min pappa ska leda mej fram till altaret, så min m2b får stå där framme innan gästerna kommer o så. vet inte riktigt hur jag gör med tärnorna om dom ska åka med mej dit eller om dom oxå ska vänta där på mej.. mycket att göra o tiden tickar iväg..
  • Syrinx
    endlesslove85 skrev 2012-01-10 15:13:50 följande:
     Tjejer det är inte långt kvar nu. Vi ska snart gifta oss =D
    Solig Fyra månader bara, så är vi i maj! Hurra! 

    Emelie och Jonas, oj vad konstigt att inbjudningarna kom så olika! Men jag kan tänka mig att farmor blev glad när hon fick inbjudningskortet på torsdagen ändå.
    Vi sitter med inbjudningskorten just nu, och det är ju mycket fix med dem, så jag kan tänka mig att det står lite still efter att de är ute! Det är väl egentligen vad som behövs ordnas precis nu också - de flesta andra saker är det ju ingen brådska med antar jag. Hur går det för er annars? Tinzi, vad lite ni har kvar! Det verkar ju som att ni har hur gott om tid som helst, så skönt.
    Vi ska få ut inbjudningskorten nu, annars är det
    - kompletterande klädsel till både mig och fästmannen (underkläder och strumpbyxor till mig; väst, plastrong, näsduk och skjorta till fästmannen)
    - samla ihop linnedukar, champagneglas, vinkaraffer och avecglas från loppis och generösa släktingar
    - göra vigsel- och festprogram
    - bestämma stycke till brudvalsen
    - köpa alkoholen
    - fråga pastorsexpeditionen om detaljer om kyrkan som riskastning, blomsterdekoration och tillgång till kyrkan
    - boka hotellrum till oss
    - komma på hur vi ska ta oss från kyrkan till festlokalen
    - göra bordsplacering, men det går ju först när alla har svarat

    Endlesslove85, vad ska ni ha för inbjudningskort? Har du någon bild?  

    LillaÄlvan, ni kanske kan ta en tur med häst och vagn i omgivningarna bara? Medan gästerna går till festlokalen och börjar mingla lite? Så får ni tid att smälta vigseln och skaka av er den sista nervositeten på egen hand. Det tror jag iallafall är ganska skönt! 

    Hur ska ni allesammans göra med boende? Bor ni alla på den orten där ni ska gifta er? Vi bor i Malmö men ska ju gifta oss utanför Vadstena, där jag är sommaruppvuxen. Pappa har världens mysigaste lilla torp därute, där vi gärna spenderar så mycket vi kan av somrarna, men det är av standarden ingen dusch (alltså badar man i Vättern - KALLT i slutet av maj och ofta hela somrarna) och torrdass... Alltså kanske inte det mest ideala när man ska göra sig i ordning för sin bröllopsdag. 
    Så vi funderade på om vi skulle boka hotellnatt från fredag till söndag, så kan vi ta en lång, varm dusch på morgonen innan vi gör oss i ordning på varsitt håll och ses först till vigseln. Sedan har man ju isåfall alla sina saker på plats när man landar i rummet på bröllopsnatten.
    Vad tror ni om det? Och hur gör ni?  
  • Maseralda

    Vi bor ju i Stockholm och ska gifta oss på Värmdö, alltså inte jättelångt att åka (4 mil) så vi sover nog hemma natten innan. Ska komma på vilket hotell man skulle vilja bo på under bröllopsnatten bara, måste ju finnas ett par bra i skärgården.

  • Tinzi
    Syrinx skrev 2012-01-10 15:37:23 följande:
    Solig Fyra månader bara, så är vi i maj! Hurra! 

    Emelie och Jonas, oj vad konstigt att inbjudningarna kom så olika! Men jag kan tänka mig att farmor blev glad när hon fick inbjudningskortet på torsdagen ändå.
    Vi sitter med inbjudningskorten just nu, och det är ju mycket fix med dem, så jag kan tänka mig att det står lite still efter att de är ute! Det är väl egentligen vad som behövs ordnas precis nu också - de flesta andra saker är det ju ingen brådska med antar jag. Hur går det för er annars?

    Tinzi, vad lite ni har kvar! Det verkar ju som att ni har hur gott om tid som helst, så skönt.
    Vi ska få ut inbjudningskorten nu, annars är det
    - kompletterande klädsel till både mig och fästmannen (underkläder och strumpbyxor till mig; väst, plastrong, näsduk och skjorta till fästmannen)
    - samla ihop linnedukar, champagneglas, vinkaraffer och avecglas från loppis och generösa släktingar
    - göra vigsel- och festprogram
    - bestämma stycke till brudvalsen
    - köpa alkoholen
    - fråga pastorsexpeditionen om detaljer om kyrkan som riskastning, blomsterdekoration och tillgång till kyrkan
    - boka hotellrum till oss
    - komma på hur vi ska ta oss från kyrkan till festlokalen
    - göra bordsplacering, men det går ju först när alla har svarat

    Endlesslove85, vad ska ni ha för inbjudningskort? Har du någon bild?  

    LillaÄlvan, ni kanske kan ta en tur med häst och vagn i omgivningarna bara? Medan gästerna går till festlokalen och börjar mingla lite? Så får ni tid att smälta vigseln och skaka av er den sista nervositeten på egen hand. Det tror jag iallafall är ganska skönt! 

    Hur ska ni allesammans göra med boende? Bor ni alla på den orten där ni ska gifta er? Vi bor i Malmö men ska ju gifta oss utanför Vadstena, där jag är sommaruppvuxen. Pappa har världens mysigaste lilla torp därute, där vi gärna spenderar så mycket vi kan av somrarna, men det är av standarden ingen dusch (alltså badar man i Vättern - KALLT i slutet av maj och ofta hela somrarna) och torrdass... Alltså kanske inte det mest ideala när man ska göra sig i ordning för sin bröllopsdag. 
    Så vi funderade på om vi skulle boka hotellnatt från fredag till söndag, så kan vi ta en lång, varm dusch på morgonen innan vi gör oss i ordning på varsitt håll och ses först till vigseln. Sedan har man ju isåfall alla sina saker på plats när man landar i rummet på bröllopsnatten.
    Vad tror ni om det? Och hur gör ni?  
    Kan så tyckas, men jag har en fixa lista månad för månad & känner bara STRESS! Mest över festhäftena som ska skrivas ut & jag inte hittar  100-150 gramsd billiga papper, de ska vändas manuellt i skrivaren & bara det kommer ta eh 2 veckor typ ;)

    Men tror det kommer kännas bättre för varje sak man ordnar nu framöver, kostymen tillblivande köper vi nu i jan mm mm, dessutom insåg jag att jag glömde en del som RINGARNA!!!! ;) hehe! Had ejag varit rik hade jag löst allt IDAG, men ekonomin tvingar oss att ta det pö om pö vilket gör mig stressad. Är ett kontrollfreak som redan har sömnsvårigheter så vet inte hur detta skall gå ;)
  • LillaÄlvan

    Endlesslove85: vad kul! Då har vi en del gemensamt! Syrinx: ja, det kan man ju göra, åka en sväng i omgivningarna. Vi ska gifta oss där jag växte upp vilket är drygt 2 timmars bilresa härifrån. Vi tänkte sova hos mamma natten innan bröllopet, hon bor fortfarande kvar där. Men jag tycker att det låter som en bra idé att bo på hotell över hela helgen!

  • Guffi

    Ojj.. Nu kom stressen krypande...

    Syrinx: Vi sover borta natten innan. Vi har många långväga gäster så vi har lovat bort vår lägenhet till några så vi får helt enkelt inte plats ;) Men det ska bli skönt att lämna all stress här hemma kvällen innan och bara ägna tid åt varandra en stund :) Plus att allt finns på rummet när vi kommer inrumlandes på bröllopsnatten ;)

    Jag håller på att kika på blommor, tårta ska beställas
     ringarna ska lämnas in för putsning och gravyr (någon som vet hur långt innan jag behöver göra det? ), dekorationer på borden ska bestämmas och inhandlas,
    bestämma och inhandla dryck,
     bestämma och ev boka transport för vår del till och från kyrkan,
    boka frisör och smink....
    Festprogram
    vigseln - musik och utformning
    musik till festen (wohoo! m2b lillebror spelar i ett band som ställer upp å spelar !!)

    är säkert en hel del till som ska göras men min lilla hjärna kopplar nog bort det av säkerhetsskäl så jag inte faller samman av stress ;)

  • MalinÄlskarAndreas91

    Jag tycker vi har planerat en hel del men ändå faller jag nästan ihop av stress och allt.
    Har dock inte skickat ut inbjudningarna ännu men min gubbe ska kolla upp med präst och tider och datum osv så att vi kan skriva det i inbjudningarna.
    Har ju så många att bjuda.

  • drumelz

    Nu har jag bokat fotograf! Hur länge ska er fotograf vara med på bröllopsdagen?

  • endlesslove85

    vet inte om bilden kom upp nu? men o den gjorde de så ser inbjudningskorten ut så här i alla fall, inte våra namn dårå utan bara en visningsbild

  • endlesslove85


    Så nu kom bilden upp! så ser inbjudningskorten ut som sagt
Svar på tråden Fler som gifter sig i maj 2012?